Skip to main content

Health Technology in the Occupational Health Promotion (5 cr)

Code: TH00BY89-3001

General information


Enrollment
02.12.2021 - 31.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.02.2022 - 17.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
25 - 30
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Sanna-Maria Nurmi
Scheduling groups
Pienryhmä 1 (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Pienryhmä 1
Course
TH00BY89
No reservations found for realization TH00BY89-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Terveysteknologia työterveyden edistämisessä -opintojakson (5op) tavoitteena on, että opiskelija osaa käyttää hyvinvointiteknologian tarjoamia mahdollisuuksia työterveyden edistämisessä, kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja työterveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa, hahmottaa digitalisaation ja sähköiset sekä liikkuvat palvelut osana sosiaali- ja terveyspalveluita ja työterveyden edistämistä, analysoi viestinnän ja median ajankohtaisia ilmiöitä terveyden edistämisen näkökulmasta.

Etöopetusta Zoomin välityksellä :
10.2.2022 klo 14.15-15.45 Jakson aloitus ja oppimistehtävien määrittely, tehtäväryhmän jako, avainluento.
16.3.2022 klo 10.00-15.45 Avainluento, tehtävän paritehtävän purku
21.4.2022 klo 14.15-16.00 Avainluento ja ryhmätyöskentelyä
17.5.2022 klo 10.00-14.00 Tentti
Huom! Ohjelma täsmentyy.

Opiskelijoilta edellytetään osallistumista kaikille etäopetustunneille.

Objective

After completing the course the student is able to
• recognize the opportunities offered by health technology and use them to promote occupational health
• develop innovative occupational health promotion solutions in regional, national and international research and development projects
• perceive digitalization, as well as electronic and mobile services, as part of social and health services and occupational health promotion
• analyze current media and communication phenomena from the perspective of health promotion

Content

• Health media and health literacy
• Social media in the promotion of occupational health
• Cultural well-being in the context of occupational health promotion
• Digitalization, electronic and mobile services
• Innovation pedagogy in the context of health promotion

Materials

Tenttimateriaali:

Ulla Järvi (toim), 2014: Tautinen media. Kustantaja Duodecim.

Matikainen ja Huovila, 2017: Sosiaalinen media terveyden edistämisessä https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/297786/duo13732.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Paakkari, L., Torppa, M., Paakkari, O., Välimaa, R., Villberg, J., Ojala, K., & Tynjälä, J. 2019. Does health literacy explain the link between structural stratifiers and adolescent health? European Journal of Public Health. https://academic.oup.com/eurpub/article-abstract/29/5/919/5308386?redirectedFrom=fulltext

Muu materiaali ilmoitetaan opintojaksolla.

Teaching methods

Opintojakso toteutuu monimuotoisesti etä- ja verkko-opetuksen menetelmin.

Student workload

Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksi parityö ja tentti sekä osallistua etäopetustunneille.

Opintojakson työmäärä:
5op = 135tuntia

Evaluation methods and criteria

Kirjatentti arvioidaan asteikolla 1-5.
Parityö arvioidaan asteikolla 1-5.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu tehtävä- ja tenttiarvioista.

Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna paritehtävän ja kirjatentin arviointikriteerit.

Further information

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan.

Go back to top of page