Well-being in a Changing Society (5cr)
Code: TH00CA37-3004
General information
- Enrollment
 - 02.07.2022 - 06.09.2022
 - Registration for the implementation has ended.
 
- Timing
 - 01.08.2022 - 31.12.2022
 - Implementation has ended.
 
- Number of ECTS credits allocated
 - 5 cr
 
- Local portion
 - 0 cr
 
- Virtual portion
 - 5 cr
 
- Mode of delivery
 - Distance learning
 
- Unit
 - Health and Well-being
 
- Teaching languages
 - Finnish
 
- Seats
 - 20 - 39
 
- Degree programmes
 - Degree Programme in Social Services
 
- Teachers
 - Laura Närvi
 - Anne Lämsä
 - Outi Linnossuo
 
- Course
 - TH00CA37
 
Unfortunately, no reservations were found for the realization Well-being in a Changing Society TH00CA37-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
                    
Content scheduling
Opetus toteutuu  
30.8. Jakson aloitus, tavoitteet ja tehtävät. Hyvinvointiteoriat (LN)
6.9. Arjen merkitys ja käsite sosiaalialan työssä (LN)
13.9. Syrjäytyminen ja huono-osaisuus (OL) 
27.9. Suomi 2022 ja tulevaisuus-ryhmätehtävän esitykset (OL)
Verkkotapaamiset toteutuvat Zoomissa.
Tarkemmat sisällöt, tehtävät ja palautusaikataulut Itslearningissä
                    
Objective
•	you understand aspects of citizens’ well-being and social problems
•	you are familiar with societal and global challenges to well-being
•	you are able to examine sustainability from different perspectives (ecological, economic, social and cultural)
•	you are familiar with the history, functioning and tasks of welfare society and the welfare state
                    
Content
•	changes in welfare society and the welfare state
•	welfare theories, measuring well-being, perceived well-being, quality of life 
•	social problems, social deprivation and marginalisation
                    
Materials
Karisto, A., Takala, P. & Haapola, I.1998. Matkalla nykyaikaan. Helsinki: WSOY
Saari Juho. 2015. Huono-osaiset. Helsinki: Gaudeamus
Vaarama, M. ym. 2014. Suomalaisten hyvinvointi 2014. Helsinki: THL.
Karvonen, S. ym. (toim.) 2017. Terveyssosiologian linjoja. Helsinki: Gaudeamus.
Laaksonen, M. & Silventoinen, K. (toim.) 2011. Sosiaaliepidemiologia. Väestön terveyserot ja terveyteen vaikuttavat sosiaaliset tekijät. Helsinki: Gaudeamus.
Muu ajankohtainen (esim. pandemiaan) liittyvä oppimateriaali.
                    
Teaching methods
Verkkotapaamiset ja teoreettinen oppimispäiväkirja 3 op
Ryhmätehtävä ja esitys 2 op.
Oppimistehtävä ja teoreettinen oppimispäiväkirja ohjeistetaan opintojakson alkaessa.
                    
Evaluation methods and criteria
Teoreettinen oppimispäiväkirja, arviointi täydennettävä / T1 - K5.
Verkkokurssi, kestävä kehitys.
Ryhmätehtävä Suomi 2022, arviointi täydennettävä/hyväksytty.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista verkkotapaamisiin ja ryhmätyöskenteleyyn.
                    
Failed (0)
Hylätty (0)
Opiskelija ei tiedä
- suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
- sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
- hyvinvoinnin perusteita
                    
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
T1 Opiskelija tietää
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
•sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
•hyvinvoinnin perusteita.
                    
Assessment criteria, good (3-4)
Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
H3 Opiskelija osaa
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtävät
•sosiaalisten ongelmien historian ja nykypäivän
•hyvinvoinnin ulottuvuuksia.
                    
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
K5 Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa
•suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan tehtäviä
•sosiaalisten ongelmien historiaa ja nykypäivää
•hyvinvoinnin ulottuvuuksia.