Skip to main content

Professional Interaction and Ethics (5cr)

Code: TH00CA39-3002

General information


Enrollment
02.12.2021 - 25.04.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Tiina Laakso
Sirppa Kinos
Teacher in charge
Tiina Laakso
Course
TH00CA39

Unfortunately, no reservations were found for the realization Professional Interaction and Ethics TH00CA39-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Ma 25.4..22 klo 16.00-18.00 Opintojakson aloitus. Ammatillinen vuorovaikutus (TL)
Ma 2.5..22 klo 16.00-18.00 L Sosiaalihuollon asiakkaan oikeuksista ja SHL (SK)
Ma 9.5.22 klo 16.00-18.00 Ammattietiikka. Ihmiskäsitys. (TL)
Ma 16.5.22 klo 16.00-18.00 Simulaatiot (TL, SK)
Ke 18.5.22 klo 16.00-18.00 Its tentti lainsäädännöstä. Opintojakson purkuseminaari. Opintojakson palaute. ( SK, TL)

Objective

• you are familiar with the values and professional ethics guiding social services, and you are able to follow them in interactive situations
• you are familiar with the basic concepts of professional interaction
• you know how to plan and evaluate your interaction in different situations
• you are familiar with different views of human beings and understand the significance of these views and values in client work
• you are familiar with key legislation concerning client work in social services

Content

• professional interaction and dialogue
• the concept of ethics and professional ethics
• Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients
• the Social Welfare Act

Materials

Mönkkönen, Kaarina 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Helsinki: Gaudeamus.
Juujärvi, Soile; Myyry, Liisa & Pesso, Kaija 2007. Eettinen herkkyys ammatillisessa toiminnassa. Helsinki: Tammi.
Talentia 2017. Arki, arvot ja etiikka. Sosiaalialan ammattihenkilön eettiset ohjeet.
https://talentia.e-julkaisu.com/2017/eettiset-ohjeet/
Laki sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista
Laki potilaan asemasta ja oikeuksista
Sosiaalihuoltolaki

Teaching methods

Yksilö- ja parityöskentely.
Oppimistehtäväperusteinen.
Simulaatioperusteinen.

Exam schedules

18.5.22 klo 16-18. Uusintatentti koulutusohjelman uusintatenttipäivinä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Tutkiva oppiminen.
Simulaatio-oppiminen.

Completion alternatives

-

Student workload

Oppimistehtävä 3 op (palautus 3.6.2022, toinen palautus 31.10.2022)
Tentti 1 op
Lähiopetus ja simulaatiot 1 op. Simulaatioissa läsnäolovelvoite.

Evaluation methods and criteria

Oppimistehtävä 3 op hyl./T1-K5.
Tentti 1 op hyl./hyv.
Lähiopetus 1 op

Failed (0)

• laki asiakkaan asemasta ja oikeuksista
• sosiaalihuoltolaki

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- opiskelija tietää sosiaalialan perusarvot ja ammattieettiset periaatteet
- hänellä on puutteita vastuullisuudessa ja aktiivisuudessa osallistuessaan simulaatioihin
- hän osaa erottaa ammatillisen vuorovaikutuksen muunlaisesta vuorovaikutuksesta
- hänellä on haasteita soveltaa teoriatietoa käytännön toimintaan.

Assessment criteria, good (3-4)

- opiskelija tietää sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet sekä lainsäädännön, joka niitä määrittää.
- hän toimii vastuullisesti ja aktiivisesti simulaatioissa
- hän ymmärtää ammatillisen vuorovaikutuksen erityispiirteitä ja osaa analysoida niitä
- hän osaa soveltaa teoriatietoa käytännön toimintaan.

Assessment criteria, excellent (5)

- opiskelija tietää sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet sekä lainsäädännön, joka niitä määrittää.
- hän toimii erittäin aktiivisesti ja vastuullisesti, muita osallistujia huomioiden, simulaatioissa
- hän ymmärtää ammatillisen vuorovaikutuksen erityispiirteitä ja osaa analysoida niitä kiitettävästi
- hän osaa soveltaa teoriatietoa monipuolisesti käytännön toimintaan.

Go back to top of page