Business DevelopmentLaajuus (10 cr)
Course unit code: KH00CX66
General information
- Credits
- 10 cr
- Teaching language
- Finnish
Objective
Opintojaksolla analysoidaan nykyistä ja tulevaisuuden kilpailu- ja toimintaympäristöä sekä ideoidaan ja suunnitellaan asiakas- ja tulevaisuuslähtöisiä tuote-, palvelu- ja/tai prosessikonsepteja. Opintojaksolla tehdään kehittämistehtävä, jossa hyödynnetään sekä asiakasymmärrystä, trendejä että kilpailija-analyyseistä saatua tietoa reaalielämän konseptointitehtävässä.
Opiskelija osaa
- analysoida kilpailijoita ja hyödyntää löydöksiä kehittämistyössä
- soveltaa erilaisia liiketoiminnan kehittämismenetelmiä
- kuvata tulevaisuuden trendejä
- käyttää erilaisia ideointimenetelmiä
- kerätä asiakastarpeita
- laajentaa ideakuvauksen konseptiksi
Content
- Miten kilpailevien yritysten tuntemusta voidaan hyödyntää liiketoiminnan kehittämisessä?
- Millaisia kehitystrendejä on havaittavissa?
- Miten tulevaisuuden tutkimusta voidaan hyödyntää kehittämistyössä?
- Millaisia työkaluja käytetään liiketoiminnan kehittämisessä?
- Mitä innovointimenetelmiä on olemassa ja miten niitä voi käyttää?
- Miten ideoista kehitetään konsepti?
- Miten asiakastuntemusta lisätään?
- Millaista on asiakaslähtöinen tuotekehitys?