Skip to main content

Brush up Your Swedish (5 cr)

Code: 3011515-3005

General information


Enrollment
04.09.2018 - 15.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2018 - 31.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 90
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Hilkka Bergman
Scheduling groups
Ryhmä 1 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
Ryhmä 2 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
Ryhmä 3 (Size: 30 . Open UAS : 0.)
Small groups
Ryhmä 1
Ryhmä 2
Ryhmä 3
Course
3011515
No reservations found for realization 3011515-3005!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso on ruotsin kielen tukikurssi PLIITS18 vuosikurssin opiskelijoille. Opiskelija aktivoi ruotsin kieltään niin, että hän ymmärtää puhuttua ja kirjoitettua kieltä ja osaa tuottaa sitä arkipäivän tilanteissa. Lisäksi hän hallitsee ruotsin kielen keskeiset rakenteet.
Tarkoituksena on auttaa opiskelijaa selviytymään myöhemmistä pakollisista opinnoista.
Opintojakso alkaa viikolla 36 ja päättyy viikolla 50.

Objective

Opiskelija aktivoi ruotsin kieltään, niin että hän ymmärtää puhuttua ja kirjoitettua kieltä sekä osaa tuottaa sitä arkipäivän tilanteissa. Lisäksi hän hallitsee ruotsin kielen keskeiset rakenteet. Tämän opintojakson jälkeen opiskelija pystyy paremmin seuraamaan tulevia pakollisia ruotsin opintojaksoja. Opintojaksoa suositellaanniille, jotka kokevat ruotsin taitonsa puutteelliseksi.

Materials

Timo Jokisalo, Ritva Minni: ReFlex - uppdatera din svenska. Otava 2011.
Valitut osat verkkomateriaalista https://kielikompassi.jyu.fi/opetus/natfrasch/
Lisäksi opettajan omaa materiaalia.

Teaching methods

Opintojakso suoritetaan osallistumalla lähiopetukseen 2 h viikossa (75% läsnäolovaatimus), tekemällä lähiopetusta tukevia verkkotehtäviä ja reflektoimalla omaa edistymistä oppimispäiväkirjassa.

Exam schedules

välitentti viikolla 43 / uusinta viikolla 50
lopputentti viikolla 50 / uusinta tammikuussa 2019

Pedagogic approaches and sustainable development

Lähiopetuksessa harjoitellaan työelämässä tarvittavia viestintätaitoja, digiopetuksessa opiskelija kohentaa rakenteiden hallintaa ja saa palautetta edistymisestään.Omaa oppimista reflektoidaan henkilökohtaisessa oppimispäiväkirjassa.

Completion alternatives

-

Student workload

2 h kontaktiopetusta ja henkilökohtaista ohjausta / viikko, yhteensä 26 h.
Itsenäistä työskentelyä =harjoitustehtäviä verkkotehtävinä
Viisi oppimispäiväkirjamerkintää

Evaluation methods and criteria

Kaksi kirjallista tenttiä, määräajassa palautetut verkkotehtävät, oma oppimisen reflektointi oppimispäiväkirjassa sekä aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen.

Failed (0)

Opiskelija ei ymmärrä kieltä edes yksinkertaisissa tilanteissa eikä pysty tuottamaan ruotsinkielisiä lauseita.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija pystyy käyttämään kieltä hyvin yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa, ymmärtämään ja tuottamaan lyhyitä lauseita.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija pystyy käyttämään ja ymmärtämään puhuttua ja kirjoitettua kieltä melko monipuolisesti arki- ja työelämän tavallisissa tilanteissa. Hän myös hallitsee ruotsin kielen rakenteet melko hyvin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija pystyy viestimään kohdekielellä ymmärrettävästi ja luontevasti useimmissa vastaantulevissa arki- ja työelämän tilanteissa.Lisäksi hän hallitsee hyvin ruotsin kielen rakenteet.

Further information

Tenttioikeuden ja arvosanan saaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen (75% läsnäolovelvoite), kaikkien verkkotehtävien (5 osiota) palauttamista, viittä merkintää oppimispäiväkirjaan ja osallistumista kahteen kirjalliseen tenttiin.
Kielitaitotaso A2, ks. eurooppalainen viitekehys.

Go back to top of page