Siirry suoraan sisältöön

Fräscha upp din svenska (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3011515-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.09.2018 - 15.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.09.2018 - 31.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 90
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Hilkka Bergman
Ajoitusryhmät
Ryhmä 1 (Koko: 30 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmä 2 (Koko: 30 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmä 3 (Koko: 30 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Ryhmä 1
Ryhmä 2
Ryhmä 3
Opintojakso
3011515
Toteutukselle 3011515-3005 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso on ruotsin kielen tukikurssi PLIITS18 vuosikurssin opiskelijoille. Opiskelija aktivoi ruotsin kieltään niin, että hän ymmärtää puhuttua ja kirjoitettua kieltä ja osaa tuottaa sitä arkipäivän tilanteissa. Lisäksi hän hallitsee ruotsin kielen keskeiset rakenteet.
Tarkoituksena on auttaa opiskelijaa selviytymään myöhemmistä pakollisista opinnoista.
Opintojakso alkaa viikolla 36 ja päättyy viikolla 50.

Tavoitteet

Opiskelija aktivoi ruotsin kieltään, niin että hän ymmärtää puhuttua ja kirjoitettua kieltä sekä osaa tuottaa sitä arkipäivän tilanteissa. Lisäksi hän hallitsee ruotsin kielen keskeiset rakenteet. Tämän opintojakson jälkeen opiskelija pystyy paremmin seuraamaan tulevia pakollisia ruotsin opintojaksoja. Opintojaksoa suositellaanniille, jotka kokevat ruotsin taitonsa puutteelliseksi.

Oppimateriaalit

Timo Jokisalo, Ritva Minni: ReFlex - uppdatera din svenska. Otava 2011.
Valitut osat verkkomateriaalista https://kielikompassi.jyu.fi/opetus/natfrasch/
Lisäksi opettajan omaa materiaalia.

Opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan osallistumalla lähiopetukseen 2 h viikossa (75% läsnäolovaatimus), tekemällä lähiopetusta tukevia verkkotehtäviä ja reflektoimalla omaa edistymistä oppimispäiväkirjassa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

välitentti viikolla 43 / uusinta viikolla 50
lopputentti viikolla 50 / uusinta tammikuussa 2019

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetuksessa harjoitellaan työelämässä tarvittavia viestintätaitoja, digiopetuksessa opiskelija kohentaa rakenteiden hallintaa ja saa palautetta edistymisestään.Omaa oppimista reflektoidaan henkilökohtaisessa oppimispäiväkirjassa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

2 h kontaktiopetusta ja henkilökohtaista ohjausta / viikko, yhteensä 26 h.
Itsenäistä työskentelyä =harjoitustehtäviä verkkotehtävinä
Viisi oppimispäiväkirjamerkintää

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kaksi kirjallista tenttiä, määräajassa palautetut verkkotehtävät, oma oppimisen reflektointi oppimispäiväkirjassa sekä aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ymmärrä kieltä edes yksinkertaisissa tilanteissa eikä pysty tuottamaan ruotsinkielisiä lauseita.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija pystyy käyttämään kieltä hyvin yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa, ymmärtämään ja tuottamaan lyhyitä lauseita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija pystyy käyttämään ja ymmärtämään puhuttua ja kirjoitettua kieltä melko monipuolisesti arki- ja työelämän tavallisissa tilanteissa. Hän myös hallitsee ruotsin kielen rakenteet melko hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija pystyy viestimään kohdekielellä ymmärrettävästi ja luontevasti useimmissa vastaantulevissa arki- ja työelämän tilanteissa.Lisäksi hän hallitsee hyvin ruotsin kielen rakenteet.

Lisätiedot

Tenttioikeuden ja arvosanan saaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen (75% läsnäolovelvoite), kaikkien verkkotehtävien (5 osiota) palauttamista, viittä merkintää oppimispäiväkirjaan ja osallistumista kahteen kirjalliseen tenttiin.
Kielitaitotaso A2, ks. eurooppalainen viitekehys.

Siirry alkuun