Ethical issues in social work (5cr)
Code: 7081166-3002
General information
- Enrollment
- 01.12.2018 - 30.04.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.04.2019 - 31.05.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 20
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Maija-Liisa Aronpää
- Anne Merta
- Hanna Kirjavainen
- Course
- 7081166
Unfortunately, no reservations were found for the realization Ethical issues in social work 7081166-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Sisältö:
- sosiaalityön etiikkaan liittyvät eettiset kysymykset, esim. salassapito, väkivallan kohtaaminen, asiakkaan osallisuus, dokumentointiin liittyvät kysymykset
- eettinen reflektio
Toteutus:
7.5. 2019 klo 16.30-18.30 Eettinen reflektioprosessi / M-LA
14.5.2019 klo 16.30-18.30 Yksilö- ja työyhteisötaso / HK,AM
21.5.2019 klo 16.30-18.30 Yhteiskunnallisen tason tarkastelua / M-LA
28.5.2019 klo 16.30-18.30 Oppimistehtävien purku kolmessa pienryhmässä / M-LA, HK, AM
Objective
Objectives
Student
- has adopted the values and ethical principles of the social field and undertakes to act
accordingly.
- is able to take into account the uniqueness of each individual and is able to act in situations containing value conflicts.
- is able to perform the ethical reflection required by the social field professions.
- promotes equality and tolerance and tries to prevent disadvantaged social positions from the point of view of the society, community and individual
Content
Content
- ethical questions relating to the ethics of the social work, for example, confidentiality, facing violence, the client’s participation, questions relating to the documentation
- ethical reflection
Materials
Banks S (Editor), Nøhr K (Editor) 2012. Practising Social Work Ethics Around the World: Cases and Commentaries 0th Edition. Saatavissa e-kirjana DawsonEra -palvelussa.
Niemi P & Kotiranta T (toim) 2008. Sosiaalialan normatiivinen perusta. Gaudeamus.
Pehkonen A & Väänänen-Fomin M (toim.) 2011. Sosiaalityön arvot ja etiikka. PS-kustannus
Kirjallisuus täydentyy
Teaching methods
Verkkotyöskentely
Webinaari-työskentely
Itsenäinen työskentely
Pedagogic approaches and sustainable development
Verkkopedagogiikka
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Student workload
Oppimistehtävä 4 op ( arviointi hyl, T1-K5)
Verkkotyöskentely 1 op (osallistunut)
Evaluation methods and criteria
Oppimistehtävä 4 op (hyl, T1-K5) vertaisarviointi
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
T1= Opiskelija tietää sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet. Hän kykenee ottamaan huomioon jokaisen yksilön ainutkertaisuuden ja osaa toimimia tyydyttävästi arvoristiriitoja sisältävissä tilanteissa. Hän ymmärtää eettiseen reflektion tärkeyden asiakastyössä. Hän pyrkii edistämään tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta sekä ehkäisemään huono-osaisuutta.
.
Assessment criteria, good (3-4)
H3= Opiskelija on sisäistänyt sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet ja sitoutuu toimimaan niiden mukaisesti. Hän kykenee ottamaan huomioon jokaisen yksilön ainutkertaisuuden ja kykenee toimimaan arvoristiriitoja sisältävissä tilanteissa. Hän kykenee jossakin määrin sosiaalialan ammattien edellyttämään eettiseen reflektioon. Hän edistää jossakin määrin tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta sekä pyrkii huono-osaisuuden ehkäisemiseen yhteiskunnan, yhteisön ja yksilön näkökulmasta
Assessment criteria, excellent (5)
K5 = Opiskelija on sisäistänyt sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet ja sitoutuu toimimaan niiden mukaisesti. Hän kykenee ottamaan huomioon jokaisen yksilön ainutkertaisuuden ja kykenee toimimaan arvoristiriitoja sisältävissä tilanteissa. Hän kykenee sosiaalialan ammattien edellyttämään eettiseen reflektioon. Opiskelijaedistää tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta sekä pyrkii huono-osaisuuden ehkäisemiseen yhteiskunnan, yhteisön ja yksilön näkökulmasta.