Development Project Plan (10 cr)
Code: 7031573-3007
General information
- Enrollment
- 17.06.2019 - 29.02.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.10.2019 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 9 cr
- RDI portion
- 9 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 100
- Teachers
- Pia Suvivuo
- Sini Eloranta
- Anne Rouhelo
- Virpi Sulosaari
- Katja Heikkinen
- Eeva Timonen-Kallio
- Anssi Lähde
- Marjo Salmela
- Liisa Tiittanen
- Tiina Hautala
- Ritva Laaksonen-Heikkilä
- Johanna Berg
- Minna Salakari
- Kari Salonen
- Heikki Ellilä
- Maarit Janhunen
- Course
- 7031573
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
•Kehittämisprojektin suunnitelma
•Suunnitelmaseminaari
•Vertaisarviointi
Objective
Objectives
Students will learn to
- Describe the basis and conditions of, and the need for their development project in the organisation or project in which they carry it out
- Build a knowledge basis and framework for their development project
- Specify the objectives, purpose, tasks and result of their development project
- Describe in writing the process of a feasible project focused on research or development
- Describe their role as an expert and project director
- Assess and anticipate the risks involved in their development project
- Draw up a communication plan for their development project
Content
Contents
- Development project plan
- Planning seminar
- Peer assessment
Materials
Kehittämisprojektin aiheeseen/ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä menetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Teaching methods
Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda - oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Oppiminen ja soveltava TKI - toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda - pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
1) Kehittämisprojektin suunnitelman laadinta
2) Esitys suunnitelmaseminaarissa
3) Vertaisarviointi
Kehittämisprojektin suunnitelman laadinta ohjeen mukaan, jota on edeltänyt kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvaus ja kirjallisuuskatsaus hyväksytysti, yhteensä 250 tuntia. Seminaariesitys ja seminaarin osallistujien suunnitelman arviointi kirjallisesti ohjeen mukaan, 17 tuntia. Tarkemmat ohjeet ovat Optimassa omassa työtilassaan.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Kehittämisprojektin suunnitelma ja tarvittaessa tutkimussuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan. Siinä ilmenevät hanke- ja työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden ja tehtävien asettaminen, tutkimuksellinen ja kehittävä ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos/tulos ja sen hyödynnettävyys, prosessin ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi, johtaminen ja oma asiantuntijuus.
Evaluation methods and criteria
Kehittämisprojektin suunnitelman ja tutkimussuunnitelman (tarvittaessa) arvioinnin kohteet ovat: hanke- ja työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden ja tehtävien settaminen, tutkimuksellinen ja kehittävä ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos/tulos ja sen hyödynnettävyys, prosessin ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi, johtaminen ja oma asiantuntijuus.
Further information
Edeltävyysehdot: Kehittämisprojektiaiheen ja kirjallisuuskatsauksen hyväksytty suoritus.
Soveltuu vain YAMK - opiskelijoille, ei AMK - opiskelijoille.
Opintojaksoon sisältyy Tiedonhankinnan perusteet -verkkokurssi Optimassa.
Sisältö: Kirjastopalvelut ja Finnan peruskäyttö, tiedonhankinnan perusteet ja oman alan tiedonlähteiden käyttö, lehdet ja artikkelit, tiedon eettinen käyttö, viitteidenhallinta.
Tavoitteet: Opiskelija osaa hakea tietoa itsenäisesti erilaisista tiedonlähteistä sekä pystyy arvioimaan ja hyödyntämään saamaansa tietoa.
Oppimateriaalit: Tiedonhakijan oppaat sovituin osin http://libguides.turkuamk.fi/etusivu