Skip to main content

Development Project Plan (10 cr)

Code: 7031573-3007

General information


Enrollment
17.06.2019 - 29.02.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.10.2019 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
9 cr
RDI portion
9 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 100
Teachers
Pia Suvivuo
Sini Eloranta
Anne Rouhelo
Virpi Sulosaari
Katja Heikkinen
Eeva Timonen-Kallio
Anssi Lähde
Marjo Salmela
Liisa Tiittanen
Tiina Hautala
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Johanna Berg
Minna Salakari
Kari Salonen
Heikki Ellilä
Maarit Janhunen
Course
7031573
No reservations found for realization 7031573-3007!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

•Kehittämisprojektin suunnitelma
•Suunnitelmaseminaari
•Vertaisarviointi

Objective

Objectives
Students will learn to
- Describe the basis and conditions of, and the need for their development project in the organisation or project in which they carry it out
- Build a knowledge basis and framework for their development project
- Specify the objectives, purpose, tasks and result of their development project
- Describe in writing the process of a feasible project focused on research or development 
- Describe their role as an expert and project director
- Assess and anticipate the risks involved in their development project
- Draw up a communication plan for their development project

Content

Contents
- Development project plan
- Planning seminar
- Peer assessment

Materials

Kehittämisprojektin aiheeseen/ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä menetelmiin liittyvä kirjallisuus.

Teaching methods

Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda - oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Oppiminen ja soveltava TKI - toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda - pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

1) Kehittämisprojektin suunnitelman laadinta
2) Esitys suunnitelmaseminaarissa
3) Vertaisarviointi
Kehittämisprojektin suunnitelman laadinta ohjeen mukaan, jota on edeltänyt kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvaus ja kirjallisuuskatsaus hyväksytysti, yhteensä 250 tuntia. Seminaariesitys ja seminaarin osallistujien suunnitelman arviointi kirjallisesti ohjeen mukaan, 17 tuntia. Tarkemmat ohjeet ovat Optimassa omassa työtilassaan.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty:
Kehittämisprojektin suunnitelma ja tarvittaessa tutkimussuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan. Siinä ilmenevät hanke- ja työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden ja tehtävien asettaminen, tutkimuksellinen ja kehittävä ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos/tulos ja sen hyödynnettävyys, prosessin ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi, johtaminen ja oma asiantuntijuus.

Evaluation methods and criteria

Kehittämisprojektin suunnitelman ja tutkimussuunnitelman (tarvittaessa) arvioinnin kohteet ovat: hanke- ja työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden ja tehtävien settaminen, tutkimuksellinen ja kehittävä ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos/tulos ja sen hyödynnettävyys, prosessin ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi, johtaminen ja oma asiantuntijuus.

Further information

Edeltävyysehdot: Kehittämisprojektiaiheen ja kirjallisuuskatsauksen hyväksytty suoritus.
Soveltuu vain YAMK - opiskelijoille, ei AMK - opiskelijoille.
Opintojaksoon sisältyy Tiedonhankinnan perusteet -verkkokurssi Optimassa.
Sisältö: Kirjastopalvelut ja Finnan peruskäyttö, tiedonhankinnan perusteet ja oman alan tiedonlähteiden käyttö, lehdet ja artikkelit, tiedon eettinen käyttö, viitteidenhallinta.
Tavoitteet: Opiskelija osaa hakea tietoa itsenäisesti erilaisista tiedonlähteistä sekä pystyy arvioimaan ja hyödyntämään saamaansa tietoa.
Oppimateriaalit: Tiedonhakijan oppaat sovituin osin http://libguides.turkuamk.fi/etusivu

Go back to top of page