Ethical Issues in Social Work (5cr)
Code: 7081166-3004
General information
- Enrollment
- 01.12.2019 - 04.05.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 27.04.2020 - 25.05.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Kari Salonen
- Maija-Liisa Aronpää
- Liisa Pirinen
- Anne Merta
- Teacher in charge
- Maija-Liisa Aronpää
- Course
- 7081166
Unfortunately, no reservations were found for the realization Ethical Issues in Social Work 7081166-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Toteutus maanantaisin klo 16.00-18.00
27.4.2020 Eettinen reflektioprosessi / M-LA
4.5.2020 Yksilö- ja työyhteisötaso, LP
11.5.2020 Yhteiskunnallisen tason tarkastelua / M-LA.
25.5.Oppimistehtävien purku kahdessa pienryhmässä, LP, M-LA
Ennen jokaista tapaamista tehdään ennakkotehtävä, joka on Optimassa.
Objective
Objectives
Student
- has adopted the values and ethical principles of the social field and undertakes to act
accordingly.
- is able to take into account the uniqueness of each individual and is able to act in situations containing value conflicts.
- is able to perform the ethical reflection required by the social field professions.
- promotes equality and tolerance and tries to prevent disadvantaged social positions from the point of view of the society, community and individual
Content
Content
- ethical questions relating to the ethics of the social work, for example, confidentiality, facing violence, the client’s participation, questions relating to the documentation
- ethical reflection
Materials
Banks S (Editor), Nøhr K (Editor) 2012. Practising Social Work Ethics Around the World: Cases and Commentaries 0th Edition. Saatavissa e-kirjana DawsonEra -palvelussa.
Niemi P & Kotiranta T (toim) 2008. Sosiaalialan normatiivinen perusta. Gaudeamus.
Pehkonen A & Väänänen-Fomin M (toim.) 2011. Sosiaalityön arvot ja etiikka. PS-kustannus
Kirjallisuus täydentyy
Teaching methods
Verkkotyöskentely
Webinaari-työskentely
Itsenäinen työskentely
Pedagogic approaches and sustainable development
Verkkopedagogiikka
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Student workload
Oppimistehtävä 4 op ( arviointi hyl, T1-K5)
Verkkotyöskentely 1 op (osallistunut)
Evaluation methods and criteria
Oppimistehtävä 4 op (hyl, T1-K5) vertaisarviointi
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
T1= Opiskelija tietää sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet. Hän kykenee ottamaan huomioon jokaisen yksilön ainutkertaisuuden ja osaa toimimia tyydyttävästi arvoristiriitoja sisältävissä tilanteissa. Hän ymmärtää eettiseen reflektion tärkeyden asiakastyössä. Hän pyrkii edistämään tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta sekä ehkäisemään huono-osaisuutta.
.
Assessment criteria, good (3-4)
H3= Opiskelija on sisäistänyt sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet ja sitoutuu toimimaan niiden mukaisesti. Hän kykenee ottamaan huomioon jokaisen yksilön ainutkertaisuuden ja kykenee toimimaan arvoristiriitoja sisältävissä tilanteissa. Hän kykenee jossakin määrin sosiaalialan ammattien edellyttämään eettiseen reflektioon. Hän edistää jossakin määrin tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta sekä pyrkii huono-osaisuuden ehkäisemiseen yhteiskunnan, yhteisön ja yksilön näkökulmasta
Assessment criteria, excellent (5)
K5 = Opiskelija on sisäistänyt sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet ja sitoutuu toimimaan niiden mukaisesti. Hän kykenee ottamaan huomioon jokaisen yksilön ainutkertaisuuden ja kykenee toimimaan arvoristiriitoja sisältävissä tilanteissa. Hän kykenee sosiaalialan ammattien edellyttämään eettiseen reflektioon. Opiskelijaedistää tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta sekä pyrkii huono-osaisuuden ehkäisemiseen yhteiskunnan, yhteisön ja yksilön näkökulmasta.