Skip to main content

Mathematics for Engineers 1 (3 cr)

Code: 5011081-3008

General information


Enrollment
02.07.2020 - 11.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Teachers
Virpi Raivonen
Course
5011081

realization.id

19121

realization.code

5011081-3008

realization.startDate

01.08.2020

realization.endDate

31.12.2020

realization.enrollmentStart

02.07.2020

realization.enrollmentEnd

11.09.2020

realization.currentStatus

PUBLISHED

Teaching language

fi

realization.name

Mathematics for Engineers 1

Content

- equations
- trigonometric
- vectors
- functions

Objective

The student is able to handle mathematical expressions. He is able to form simple proportion and equations and solve them. Student is able to solve two-variable system of linear equations.
Student is able to deal with trigonometric functions and use trigonometric to solve applied exercises.
Students is familiar with basic arithmetic of vectors. He knows how to use vectors to solve physical problems.
The student understands what the idea of the function is. He knows how to use functions to construct simple models and is able to evaluate the goodness of such models.
Student is able to solve mathematical problems by means of software applications and he is able to form graphs of functions. Student understands the limits of numerical methods

Evaluation methods and criteria

Tuntitestit
Laskuharjoitukset
Aktiivinen osallistuminen
Oppimisen seuranta ja reflektointi

Evaluation scale

H-5

Student workload

Opiskelijan työ koostuu kontaktitunneista, laskuharjoituksista , tuntitestteistä, käänteisestä oppimimisesta ja matemaattisen ajattelun kehittämisestä .Aktiivinen osallistuminen tunneille, etukäteisvalmisteluihin sekä laskuharjoitusten aktiivinen laskeminen ovat keskeisessä osassa oppimisprosessia.

Teaching methods

Matemaattista ajattelua kehitetään vahvistamalla omaa uskallusta tarttua tehtäviin ja tukemalla luovan ajattelun ottamista mukaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija tutustuu etukäteen tunnin aiheeseen, miettii mitä asioita jo osaa ja millä tasolla, mihin tarvitsee syventämistä, mitkä asiat tulevat esille ensimmäistä kertaa.

Laskuharjoituksilla haetaan laskurutiinia ja laskemisen nopeutumista. Osittain pareittain laskettavat tehtävät kasvattavat kykyä puhua matematiikkaa ja ymmärrystä erilaisiin lähestymistapoihin.

Content scheduling

Ajoitus on alustava. Se voi päivittyä opintojakson edetessä.

38 Kurssialoitus, aloitustesti
40 Testin tulokset, murto- rationaali- ja juurilausekkeet
41 1. ja 2. asteen yhtälöt, juuri- ja epäyhtälöistä
43 yhtälöparit, graafinen ratkaiseminen
45 Trigonometriaa ja Geometriaa
46 Trigonometriaa ja Geometriaa
47 Funktiot
48 Exponenttifunktiot, Logaritmifunktiot
49 Vektorilaskentaa
50 Tuntitesti sulkeiset

realization.isTypeOther

boolean

realization.composite

boolean

realization.maxSeats

40

Number of ECTS credits allocated

3

realization.minCredits

3

realization.maxCredits

3

courseUnit.toTranslate

boolean

courseUnit.languageValidated

boolean

courseUnit.toContentValidation

boolean

courseUnit.contentValidated

boolean

courseUnit.type

COURSE_UNIT

courseUnit.state

ACTIVE

courseUnit.educationPay

boolean

courseUnit.minOptionalityCredits

3

courseUnit.maxOptionalityCredits

3

courseUnit.modifiedBy

22630

courseUnit.organization

peppi

courseUnit.thesisBelongs

boolean

Go back to top of page