Mathematics for Engineers 1 (3cr)
Code: 5011081-3008
General information
- Enrollment
- 02.07.2020 - 11.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Teachers
- Virpi Raivonen
- Course
- 5011081
Unfortunately, no reservations were found for the realization Mathematics for Engineers 1 5011081-3008. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Ajoitus on alustava. Se voi päivittyä opintojakson edetessä.
38 Kurssialoitus, aloitustesti
40 Testin tulokset, murto- rationaali- ja juurilausekkeet
41 1. ja 2. asteen yhtälöt, juuri- ja epäyhtälöistä
43 yhtälöparit, graafinen ratkaiseminen
45 Trigonometriaa ja Geometriaa
46 Trigonometriaa ja Geometriaa
47 Funktiot
48 Exponenttifunktiot, Logaritmifunktiot
49 Vektorilaskentaa
50 Tuntitesti sulkeiset
Objective
The student is able to handle mathematical expressions. He is able to form simple proportion and equations and solve them. Student is able to solve two-variable system of linear equations.
Student is able to deal with trigonometric functions and use trigonometric to solve applied exercises.
Students is familiar with basic arithmetic of vectors. He knows how to use vectors to solve physical problems.
The student understands what the idea of the function is. He knows how to use functions to construct simple models and is able to evaluate the goodness of such models.
Student is able to solve mathematical problems by means of software applications and he is able to form graphs of functions. Student understands the limits of numerical methods
Content
- equations
- trigonometric
- vectors
- functions
Teaching methods
Matemaattista ajattelua kehitetään vahvistamalla omaa uskallusta tarttua tehtäviin ja tukemalla luovan ajattelun ottamista mukaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija tutustuu etukäteen tunnin aiheeseen, miettii mitä asioita jo osaa ja millä tasolla, mihin tarvitsee syventämistä, mitkä asiat tulevat esille ensimmäistä kertaa.
Laskuharjoituksilla haetaan laskurutiinia ja laskemisen nopeutumista. Osittain pareittain laskettavat tehtävät kasvattavat kykyä puhua matematiikkaa ja ymmärrystä erilaisiin lähestymistapoihin.
Student workload
Opiskelijan työ koostuu kontaktitunneista, laskuharjoituksista , tuntitestteistä, käänteisestä oppimimisesta ja matemaattisen ajattelun kehittämisestä .Aktiivinen osallistuminen tunneille, etukäteisvalmisteluihin sekä laskuharjoitusten aktiivinen laskeminen ovat keskeisessä osassa oppimisprosessia.
Evaluation methods and criteria
Tuntitestit
Laskuharjoitukset
Aktiivinen osallistuminen
Oppimisen seuranta ja reflektointi