Mathematics for Engineers 1 (3 cr)
Code: 5011081-3008
General information
- Enrollment
-
02.07.2020 - 11.09.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Teachers
- Virpi Raivonen
- Course
- 5011081
realization.id
19121
realization.code
5011081-3008
realization.startDate
01.08.2020
realization.endDate
31.12.2020
realization.enrollmentStart
02.07.2020
realization.enrollmentEnd
11.09.2020
realization.currentStatus
PUBLISHED
Teaching language
fi
realization.name
Mathematics for Engineers 1
Content
- equations
- trigonometric
- vectors
- functions
Objective
The student is able to handle mathematical expressions. He is able to form simple proportion and equations and solve them. Student is able to solve two-variable system of linear equations.
Student is able to deal with trigonometric functions and use trigonometric to solve applied exercises.
Students is familiar with basic arithmetic of vectors. He knows how to use vectors to solve physical problems.
The student understands what the idea of the function is. He knows how to use functions to construct simple models and is able to evaluate the goodness of such models.
Student is able to solve mathematical problems by means of software applications and he is able to form graphs of functions. Student understands the limits of numerical methods
Evaluation methods and criteria
Tuntitestit
Laskuharjoitukset
Aktiivinen osallistuminen
Oppimisen seuranta ja reflektointi
Evaluation scale
H-5
Student workload
Opiskelijan työ koostuu kontaktitunneista, laskuharjoituksista , tuntitestteistä, käänteisestä oppimimisesta ja matemaattisen ajattelun kehittämisestä .Aktiivinen osallistuminen tunneille, etukäteisvalmisteluihin sekä laskuharjoitusten aktiivinen laskeminen ovat keskeisessä osassa oppimisprosessia.
Teaching methods
Matemaattista ajattelua kehitetään vahvistamalla omaa uskallusta tarttua tehtäviin ja tukemalla luovan ajattelun ottamista mukaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija tutustuu etukäteen tunnin aiheeseen, miettii mitä asioita jo osaa ja millä tasolla, mihin tarvitsee syventämistä, mitkä asiat tulevat esille ensimmäistä kertaa.
Laskuharjoituksilla haetaan laskurutiinia ja laskemisen nopeutumista. Osittain pareittain laskettavat tehtävät kasvattavat kykyä puhua matematiikkaa ja ymmärrystä erilaisiin lähestymistapoihin.
Content scheduling
Ajoitus on alustava. Se voi päivittyä opintojakson edetessä.
38 Kurssialoitus, aloitustesti
40 Testin tulokset, murto- rationaali- ja juurilausekkeet
41 1. ja 2. asteen yhtälöt, juuri- ja epäyhtälöistä
43 yhtälöparit, graafinen ratkaiseminen
45 Trigonometriaa ja Geometriaa
46 Trigonometriaa ja Geometriaa
47 Funktiot
48 Exponenttifunktiot, Logaritmifunktiot
49 Vektorilaskentaa
50 Tuntitesti sulkeiset
realization.isTypeOther
boolean
realization.composite
boolean
realization.maxSeats
40
Number of ECTS credits allocated
3
realization.minCredits
3
realization.maxCredits
3
courseUnit.toTranslate
boolean
courseUnit.languageValidated
boolean
courseUnit.toContentValidation
boolean
courseUnit.contentValidated
boolean
courseUnit.type
COURSE_UNIT
courseUnit.state
ACTIVE
courseUnit.educationPay
boolean
courseUnit.minOptionalityCredits
3
courseUnit.maxOptionalityCredits
3
courseUnit.modifiedBy
22630
courseUnit.organization
peppi
courseUnit.thesisBelongs
boolean