Skip to main content

Mathematics for Engineers 1 (3cr)

Code: 5011081-3008

General information


Enrollment
02.07.2020 - 11.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Teachers
Virpi Raivonen
Course
5011081

Unfortunately, no reservations were found for the realization Mathematics for Engineers 1 5011081-3008. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Ajoitus on alustava. Se voi päivittyä opintojakson edetessä.

38 Kurssialoitus, aloitustesti
40 Testin tulokset, murto- rationaali- ja juurilausekkeet
41 1. ja 2. asteen yhtälöt, juuri- ja epäyhtälöistä
43 yhtälöparit, graafinen ratkaiseminen
45 Trigonometriaa ja Geometriaa
46 Trigonometriaa ja Geometriaa
47 Funktiot
48 Exponenttifunktiot, Logaritmifunktiot
49 Vektorilaskentaa
50 Tuntitesti sulkeiset

Objective

The student is able to handle mathematical expressions. He is able to form simple proportion and equations and solve them. Student is able to solve two-variable system of linear equations.
Student is able to deal with trigonometric functions and use trigonometric to solve applied exercises.
Students is familiar with basic arithmetic of vectors. He knows how to use vectors to solve physical problems.
The student understands what the idea of the function is. He knows how to use functions to construct simple models and is able to evaluate the goodness of such models.
Student is able to solve mathematical problems by means of software applications and he is able to form graphs of functions. Student understands the limits of numerical methods

Content

- equations
- trigonometric
- vectors
- functions

Teaching methods

Matemaattista ajattelua kehitetään vahvistamalla omaa uskallusta tarttua tehtäviin ja tukemalla luovan ajattelun ottamista mukaan ongelmanratkaisuun. Opiskelija tutustuu etukäteen tunnin aiheeseen, miettii mitä asioita jo osaa ja millä tasolla, mihin tarvitsee syventämistä, mitkä asiat tulevat esille ensimmäistä kertaa.

Laskuharjoituksilla haetaan laskurutiinia ja laskemisen nopeutumista. Osittain pareittain laskettavat tehtävät kasvattavat kykyä puhua matematiikkaa ja ymmärrystä erilaisiin lähestymistapoihin.

Student workload

Opiskelijan työ koostuu kontaktitunneista, laskuharjoituksista , tuntitestteistä, käänteisestä oppimimisesta ja matemaattisen ajattelun kehittämisestä .Aktiivinen osallistuminen tunneille, etukäteisvalmisteluihin sekä laskuharjoitusten aktiivinen laskeminen ovat keskeisessä osassa oppimisprosessia.

Evaluation methods and criteria

Tuntitestit
Laskuharjoitukset
Aktiivinen osallistuminen
Oppimisen seuranta ja reflektointi

Go back to top of page