Workplace Communication (5 cr)
Code: 3011364-3019
General information
- Enrollment
-
01.06.2020 - 07.09.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
07.09.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Degree Programme in Professional Sales
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Sisältö
1. Yksilön viestintä
- oman alan ammattitekstit (analyysi, tulkinta ja kirjoittaminen)
- asiatyyliset tekstit ja hyvän yleiskielen hallinta, erilaisten tekstien kirjoittaminen
- työelämän puheviestintätilanteet
- suullisen esityksen rakentaminen ja havainnollistamineSin
- omien viestintätaitojen arviointi
- palautteen anto ja vastaanotto
2. Yhteisöviestintä
- sidosryhmäviestintä (mm. liikekirjeet, sähköpostiviestintä)
- sisäinen ja ulkoinen viestintä
Objective
After completing the study unit the student is able to
- analyze professional texts in his/her own field and utilize the knowledge in new situations
- acquire and apply sources of information to produce a logical and matter-of-fact style written and oral presentation
- utilize different language planning guides to support own communication
- recognize different types of turns to speak and modes of argumentation
- assess own communication skills
- develop his/her communication based on received feedback and give constructive feedback
- evaluate his/her communication skills in the context of his/her future expertise
- recognize the stylistic aspects of organizational communication
- identify the principles of internal and external communication of organisations
Content
1. Individual communication
- analysis, interpretation and writing of professional texts in the student’s field
- matter-of-fact style texts and good command of standard language
- argumentation and oral communication situations in work life
- creation and visualization of an oral presentation
- assessment of own communication skills
- giving and receiving feedback
-
2. Organizational communication
- interest group communication
- internal and external communication
Materials
Verkkotunneilla ja Itslearningissa jaetut materiaalit (linkit yms.). Opiskelijat etsivät aktiivisesti toteutuksessa tarvittavaa tietoa ja harjoittelevat käyttämään löydettyä lähdemateriaalia osana omaa raportointiaan.
Teaching methods
Kurssi pidetään verkossa. Opettaja lähettää viestin opiskelijoille perjantaina 4.9.
Kurssilla pohditaan ja harjoitellaan (yksin, pareittain ja ryhmissä) työyhteisöviestintään liittyviä sisältöjä. Toteutuksen aikana kannustetaan yhdessä oppimiseen (yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot, kommunikointitaidot) ja ohjataan opiskelijaa erilaisten tehtävien kautta omien vuorovaikutustaitojen kehittämiseen. Opinnot sisältävät mm. sekä ryhmän että oman toiminnan arviointia.
Opiskelu on aktivoivaa, ja kurssin aikana kartoitetaan ja arvioidaan omaa viestinnällistä osaamista ja annetaan sekä vastaanotetaan prosessin aikaista palautetta.
Exam schedules
Tehtävät tulee olla palautettuna määräaikoihin mennessä. Hyväksyttyä kurssia ei voi uusia.
Pedagogic approaches and sustainable development
Verkkotapaamiset, keskustelut ryhmissä ja pareittain (yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot, yhteisen tiedon rakentaminen), ryhmä- ja paritehtävät, itsenäinen opiskelu, itsenäinen ja aktiivinen tiedonhankinta ja lähdemateriaalien etsiminen, reflektointi, verkkotentti.
Student workload
Kokonaistyömäärä viiden opintopisteen kurssilla on noin 135 tuntia.
Kurssilla ei ole ennakkotehtävää.
Työmäärä koostuu verkkotapaamisista, verkkoluennoista, itsenäisestä tiedonhankinnasta, kirjojen yms. materiaalien lukemisesta, erilaisten tekstien kirjoittamisesta (osana lähikertoja, kotitehtävinä, yksin ja pareittain), raportoinnista yms.
Tarkemmat tiedot tehtävistä, tavoitteista, arvioinnista ja aikataulusta on luettavissa Itslearning-oppimisympäristöstä. Nämä asiat myös käydään läpi kurssin aloitustunnilla.
Evaluation methods and criteria
Kurssin arviointi perustuu jatkuvaan arviointiin. Kurssilla käytetään itsearviointia, vertaisarviointia ja opettajan arviointia. Työtilassa on kunkin tehtävän arviointikriteerit. Tehtävistä muodostuva yhteispistemäärä oikeuttaa arviointitaulukossa mainittuun arvosanaan.
Pistekertymä on nähtävillä omatunnisteen avulla koko kurssin ajan, joten opiskelija voi seurata menestymistään kurssilla.
Oppimistehtävät hyväksytään vain, jos ne on palautettu määräaikaan mennessä. Mikään yksittäinen tehtävä ei ole kurssin hyväksymisen edellytyksenä, jos yhteispistemäärä oikeuttaa kurssin läpäisemiseen.
Suorituksia ei voi korottaa jälkikäteen, ja hyväksyttyä kurssia ei voi uusia.
Kuhunkin tehtävään liittyvät arviointikriteerit ovat nähtävillä tehtäväkuvauksen yhteydessä. Lisäksi arvioinnista keskustellaan tehtävänannon yhteydessä. Tehtäväkuvaukset ja arviointikriteerit muodostavat oppimistehtävää koskevan kokonaisuuden.
Failed (0)
Kurssi perustuu jatkuvaan arviointiin. Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai saavuttanut hyväksymiseen oikeuttavaa pistemäärää oppimistehtävistä. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Kurssi perustuu jatkuvaan arviointiin. Opiskelija on saavuttanut arvosanaan oikeuttavan pistemäärän tekemällä riittävästi oppimistehtäviä. Oppimistavoitteet on saavutettu pintapuolisesti. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista lähdemateriaalia vain vähän ja yksipuolisesti
Assessment criteria, good (3-4)
Kurssi perustuu jatkuvaan arviointiin. Opiskelija on saavuttanut arvosanaan oikeuttavan pistemäärän tekemällä riittävästi oppimistehtäviä. Oppimistavoitteet on saavutettu hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Kurssi perustuu jatkuvaan arviointiin. Opiskelija on saavuttanut arvosanaan oikeuttavan pistemäärän tekemällä riittävästi oppimistehtäviä. Oppimistavoitteet on saavutettu erinomaisesti. Opiskelija on osoittanut laajaa perehtyneisyyttä kurssin teemoihin ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti tehtävissään. Opiskelija on sitounut työskentelyyn ja osoittanut sen osallistumalla aktiivisesti opetukseen. Opiskelija on omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.