Skip to main content

Teaching Jazz Dance (3cr)

Code: 2011373-3003

General information


Enrollment
02.12.2020 - 31.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.01.2021 - 31.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
8 - 8
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts, Dance Teacher
Teachers
Katja Korpi
David Yoken
Course
2011373

Unfortunately, no reservations were found for the realization Teaching Jazz Dance 2011373-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Sisältö ja ajoitus:
Jazztanssin opettamisen opinto-osa toteutetaan opintojen kolmannen vuoden kevätlukukaudella. Kurssi koostuu keskustelevista luennoista, oppimistehtävistä ja opetuslaboratoriotunneista. Opiskelija perehtyy Taiteen perusopetuksen laajanoppimäärän opetussuunnitelman perusteisiin 2017, jazztanssin opetussuunnitelmaan ja opintojakson muuhun materiaaliin. Kirjallisuuden, luentojen, materiaalin ja liikemateriaalin sekä keskusteluiden kautta opiskelija alkaa hahmottaa tanssinopettajan työn moninaisuutta.
Opiskelija perehtyy jazztanssin perinteisiin, käsitteistöön ja tanssitekniikkaan, liikekieleen ja liikelaatuihin. Opiskelija oppii analysoimaan jazztanssituntien sisältöjä ja teemoja, sekä tuntirakennetta. Opiskelija opettelee analysoimaan eri tasoille sopivaa liikemateriaalia ja tanssisarjoja. Tämän lisäksi opiskelija rakentaa I vsk:n tanssinopettajaopiskelijoille soveltuvan jazztanssitunnin, joka sisältää jazztanssin tuntirakenteen mukaisia tanssiteknisiä, rytmisiä, tilassa ja eri tasoissa liikkuvia harjoitteita. Tanssitunnin liikekieli ja liikelaadut ovat perinteiseen jazztanssiin pohjautuvia opiskelijan omalla tyylillä höystettynä. Opiskelija opettaa 1. vuosikurssin tanssinopettajaopiskelijoille jazztunnin, seuraa toisten opetustunnit ja antaa vertaispalautetta opetuksesta. Erityistä huomiota kiinnitetään työskentelyyn muusikon kanssa sekä kykyyn jäsentää ja rytmittää liikettä puheen, laskujen ja scattauksen (scat singing) keinoin.

Objective

Opiskelija soveltaa taidetanssista saamaansa tietoa ja kokemusta suunnitellessaan ja toteuttaessaan taidetanssin opetusjaksoja eri ikäryhmille erityisesti tanssitaiteen perusopetuksessa ja ammatillisella toisella asteella.

Content

Opiskelija tunnistaa taidetanssin tekniikoita ja tyylejä, jäsentää taidetanssin käsitteistöä ja analysoi eri liiketyylien ominaispiirteitä.
Opiskelija rakentaa eri ikä- ja taitotasoille soveltuvia taidetanssin opetuskokonaisuuksia sekä kartoittaa tuloksekkaan opetuksen taustatekijöitä ja edellytyksiä.
Opiskelija soveltaa oppimaansa taidetanssin perusopetuksen yleisen ja laajan oppimäärän sekä ammatillisen II asteen opettamiseen.
Opiskelija opettaa opiskelijatovereilleen suunnittelemansa tunnin käyttäen itse kehittämäänsä liikemateriaalia sekä toimii arvioijana opiskelijatovereidensa toteuttamilla tunneilla.

Materials

Opettajan antama liikemateriaali ja oppimateriaali, taiteen perusopetuksen opetussuunnitelma, keskustelut, opiskelijoiden oma liikemateriaali.

Teaching methods

Lähioppiminen, oppimistehtävät, keskustelut, vertaisoppiminen, ryhmätyö.

Exam schedules

-

Pedagogic approaches and sustainable development

Lähiopetus, tehtäväperusteisuus, keskustelut.

Completion alternatives

-

Student workload

Jazztanssin opettamisen opinto-osa on laajuudeltaan 3 op, eli 81 h opiskelijan työtä. Opiskelijan työ koostuu kontaktiopetuksesta, opetuskokeiluista ja oppimistehtävistä, keskusteluista, opetuslaboratoriotunneista ja vertaispalautteesta. Loput työajasta on varattu opetuslaboratoriotuntien suunnitteluun ja valmisteluun, oppimistehtävien tekemiseen ja oman työn reflektointiin.

Opetuslaboratoriotunnit (90min) ja palautteiden kirjaaminen:
Koko vuosikurssi seuraa opetuslaboratoriotunteja ja jokainen seuraaja antaa vertaispalautetta palautekeskustelussa. Tunnin opettanut opiskelija kirjoittaa itsereflektion opetuksestaan ja saamastaan palautteesta, sekä antaa itselleen perustellun arvosanan tunnista asteikolla 1-5.

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, oppimistehtävien ja harjoitusten hyväksytty suorittaminen. Annettujen tehtävien suorittaminen määräajassa ja vaaditussa laajuudessa. Opetuksen toteuttaminen vastuullisella asenteella ja aktiivinen osallistuminen palautekeskusteluihin.
Opettajan tekemä arviointi, itsearviointi.

Failed (0)

Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Opiskelija osallistuu puutteellisesti tuntitilanteeseen ja ryhmän vuorovaikutustilanteisiin.

Further information

-

Go back to top of page