Teaching Practice 2 (5 cr)
Code: 2011409-3001
General information
- Enrollment
- 23.07.2019 - 21.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.08.2019 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
- Teachers
- Mervi Rankila-Källström
- Course
- 2011409
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opetusharjoittelu 2 kuuluu opiskelijan pedagogisiin opintoihin. Opetusharjoittelussa opiskelija harjoittelee omia pedagogisia taitojaan ryhmän kanssa. Opiskelija osaa kytkeä teatterilähtöiset menetelmät osaksi pedagogista osaamistaan
Objective
Student is able to plan and teach study module or theatre cource to spesific target group. Studing takes place in working life. Student applies His/Herpedagogical and artistic skills in practice.
Content
Planning and teaching theatre cource or study module. Practice plan and aggreement. Presenting process andresults or teaching practice to other students. Written report of the process.
Teaching methods
Opetusharjoittelun rakenne (4. vuoden opetusharjoittelu, 5 op)
1.Opetusharjoittelupaikan hankkiminen ja sen hyväksyttäminen tutoropettajalla.
2.Työharjoittelusopimuksen ja -suunnitelman tekeminen (messin pohja, sama kuin muissakin harjoitteluissa).
Omat tavoitteenasettelut oppimisen suhteen.
3.Yhteiseen opetusharjoittelun aloitukseen osallistuminen.
4.Opetusharjoittelun suunnittelu
(laajempi kaari kokonaisuudesta ennen harjoittelua sekä jokainen opetuskerta ennen opetuskertaa.)
5.Tuntisuunnitelmien ja tuntireflektion palautus Optimaan (ohje ko. kohdassa).
6.Videointi (tee n. 15 min. kooste), valitse jokin toteutustapa:
- Kuvaa itseäsi opettamassa.
Ota huomioon että jos osallistujat näkyvät kuvassa, heiltä pitää olla lupa kuvaamiseen ja tallenteen
näyttöön opiskelijakollegoille sekä opettajalle, pyydä siis allekirjoitus kirjalliseen kuvauslupaan.
Alaikäisiltä osallistujilta pitää olla huoltajan antama kirjallinen lupa. Kuvauslupalomakkeen ja ohjeen
löydät Optimasta.
- Vertaispalautteen kuvaaminen, kuvaa keskustelu, jossa saat vertaispalautteen opettamisestasi.
- Videoitu oppimispäiväkirja, tee videolle oppimispäiväkirjaa, jossa reflektoit tuntisuunnitelmiasi ja
niiden toteutumista, esim. aina ennen ja jälkeen opetuksen.
7.Vertaispalaute:
Kollega käy katsomassa opetustasi ja käytte palautekeskustelun,
käyt katsomassa (saman tai eri) kollegan opetusta ja käytte palautekeskustelun.
Kirjoita vertaispalaute (1 A4) kollegalle ja palauta se myös opettajalle optimaan. Ohje ko. kohdassa.
8.Opettaja kommentoi videotasi optimassa tai ohjaustapaamisessa.
9. Osallistut opetusharjoittelun päätösseminaariin, jossa presentoit harjoittelun (n. 15 min. presentaatio).
Evaluation methods and criteria
Opetusharjoittelun suunnittelu ja toteutus:tehtävät optimassa.
Opetusharjoittelun presentointi ja raportointi.
Vuorovaikutustilanteet vertaisoppijoiden sekä ohjaajan kanssa
Failed (0)
Opiskelija ei ole tehnyt harjoittelua kokonaan tai jokin oppimistehtävä puuttuu. Opiskelija on toiminut harjoittelussa vastoin ohjeita ja/tai ammattietiikan vastaisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija tekee opetusharjoittelun ja siihen liittyvät oppimistehtävät.
Assessment criteria, good (3-4)
Lisäksi opiskelija toimii oma-aloitteisesti, pedagogiseen osaamiseen liittyviä realistisia tavoitteita asettaen ja niihin pyrkien. Lisäksi opiskelija toimii vuorovaikutustilanteissa dialogisesti ja oppimiseen keskittyen. Opiskelija toimii ongelmia ja haasteita ratkoen ja ohjausta hakien.
Assessment criteria, excellent (5)
Lisäksi opiskelija toimii vuorovaikutustilanteissa itseään haastaen ja aktiivisesti kehittäen. Opiskelijan suunnittelu ja toteutus on ammattimaista, eettistä ja osallistujien kokemukselliseen oppimiseen keskittyvää. Opiskelijan pedagoginen ajattelu ja toiminta on innovatiivista.