Skip to main content

History of comtemporary theatre (3 cr)

Code: 2011485-3002

General information


Enrollment
01.03.2020 - 31.03.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.04.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 15
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Mervi Rankila-Källström
Groups
PTEATS18
Teatteri-ilmaisunohjaaja syksy 2018
Course
2011485
No reservations found for realization 2011485-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Teatterin analyysiopinnot
Nykyteatterin historian opintojakso 3 op. suoritetaan kokonaan verkko-opintoina.Opintojakson alkuinfo tapahtuu zoom-yhteyden avulla ma 30.3. klo 10-11.30. Tämän jälkeen tehtävät suoritetaan itsenäisesti.
Opintojakso koostuu osa-alueista, joissa opiskelija tutustuu keskeisimpiin 1900-luvun teatterin uudistajiin sekä 2000-luvun ilmiöihin, jotka ovat vaikuttaneet nykyteatteriin ja sen tekijöihin. Materiaalin pohjalta opiskelija soveltaa tietoa käyttäen sitä tehtävien pohjana.

Objective

Student knows basics of 2000'th century theatre history.

Content

Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.

Materials

Eurooppalaisen teatterin historia https://disco.teak.fi/euteatteri/
Suomen teatterihistoria https://disco.teak.fi/teatteri/
+ Muu verkkomateriaali (radiotallenteet, videot, dokumentit)

Teaching methods

Opiskelija tutustuu nykyteatterin historiaan eri tietolähteiden kautta ja soveltaa tietoa oppimistehtäviin.

Opintojakson tavoite on vahvistaa opiskelijan kiinnostusta nykyteatterin historiaan sekä nähdä se omaa ammatti-identiteettiä rakentavana oppiaineena.
• Tavoitteena on aktivoida opiskelijaa hankkimaan historiallista tietoa sekä arvioimaan tietolähteiden luotettavuutta.
• Lisäksi tavoitteena on vahvistaa opiskelijan kykyä ymmärtää historiallista aikaa ja siihen liittyviä käsitteitä sekä ohjata opiskelijaa ymmärtämään ihmisten toimintaan vaikuttaneita tekoja erilaisissa tilanteissa. Tavoitteena on kasvattaa historiallista empatiakykyä.
• Opintojakson tavoitteena on myös auttaa opiskelijaa arvioimaan erilaisia syitä historiallisille tapahtumille ja ilmiöille.
• Lisäksi tavoitteena on ohjata opiskelijaa arvioimaan tulevaisuuden vaihtoehtoja historiatietämyksensä avulla ja liittämään oman teatteritoimintansa osaksi historian jatkumoa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelija suorittaa tehtävät verkkotehtävinä, joita ohjaava opettaja kommentoi.

Student workload

Tehtäväalueita on yhteensä kuusi ja ne ohjeistetaan Optimassa. Tehtävät palautetaan Optimaan.

Failed (0)

Opiskelija ei osallistu opintojaksolle eikä suorita annettavia oppimistehtäviä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Annettujen tehtävien tekeminen määräaikaan mennessä.

Assessment criteria, good (3-4)

Lisäksi opintojakson sisällön yhdistäminen aiemmin opittuun sekä kyky analysoida opittua. Edellisten lisäksi oman pohdinnan ja kiinnostuksen kohteiden sekä näkökulmien auki kirjoittaminen oppimistehtävissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Lisäksi kyky itsereflektioon sekä analysoida oman taiteenalan kehitystä.

Go back to top of page