History of comtemporary theatre (3 cr)
Code: 2011485-3002
General information
- Enrollment
-
01.03.2020 - 31.03.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.04.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 15
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Teatterin analyysiopinnot
Nykyteatterin historian opintojakso 3 op. suoritetaan kokonaan verkko-opintoina.Opintojakson alkuinfo tapahtuu zoom-yhteyden avulla ma 30.3. klo 10-11.30. Tämän jälkeen tehtävät suoritetaan itsenäisesti.
Opintojakso koostuu osa-alueista, joissa opiskelija tutustuu keskeisimpiin 1900-luvun teatterin uudistajiin sekä 2000-luvun ilmiöihin, jotka ovat vaikuttaneet nykyteatteriin ja sen tekijöihin. Materiaalin pohjalta opiskelija soveltaa tietoa käyttäen sitä tehtävien pohjana.
Objective
Student knows basics of 2000'th century theatre history.
Content
Lectures, workshops, exercises, practicing and independent work.
Materials
Eurooppalaisen teatterin historia https://disco.teak.fi/euteatteri/
Suomen teatterihistoria https://disco.teak.fi/teatteri/
+ Muu verkkomateriaali (radiotallenteet, videot, dokumentit)
Teaching methods
Opiskelija tutustuu nykyteatterin historiaan eri tietolähteiden kautta ja soveltaa tietoa oppimistehtäviin.
Opintojakson tavoite on vahvistaa opiskelijan kiinnostusta nykyteatterin historiaan sekä nähdä se omaa ammatti-identiteettiä rakentavana oppiaineena.
• Tavoitteena on aktivoida opiskelijaa hankkimaan historiallista tietoa sekä arvioimaan tietolähteiden luotettavuutta.
• Lisäksi tavoitteena on vahvistaa opiskelijan kykyä ymmärtää historiallista aikaa ja siihen liittyviä käsitteitä sekä ohjata opiskelijaa ymmärtämään ihmisten toimintaan vaikuttaneita tekoja erilaisissa tilanteissa. Tavoitteena on kasvattaa historiallista empatiakykyä.
• Opintojakson tavoitteena on myös auttaa opiskelijaa arvioimaan erilaisia syitä historiallisille tapahtumille ja ilmiöille.
• Lisäksi tavoitteena on ohjata opiskelijaa arvioimaan tulevaisuuden vaihtoehtoja historiatietämyksensä avulla ja liittämään oman teatteritoimintansa osaksi historian jatkumoa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelija suorittaa tehtävät verkkotehtävinä, joita ohjaava opettaja kommentoi.
Student workload
Tehtäväalueita on yhteensä kuusi ja ne ohjeistetaan Optimassa. Tehtävät palautetaan Optimaan.
Failed (0)
Opiskelija ei osallistu opintojaksolle eikä suorita annettavia oppimistehtäviä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Annettujen tehtävien tekeminen määräaikaan mennessä.
Assessment criteria, good (3-4)
Lisäksi opintojakson sisällön yhdistäminen aiemmin opittuun sekä kyky analysoida opittua. Edellisten lisäksi oman pohdinnan ja kiinnostuksen kohteiden sekä näkökulmien auki kirjoittaminen oppimistehtävissä.
Assessment criteria, excellent (5)
Lisäksi kyky itsereflektioon sekä analysoida oman taiteenalan kehitystä.