The Means and Objectives of Communication (5 cr)
Code: 2081319-3001
General information
- Enrollment
- 02.12.2019 - 31.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.02.2020 - 26.03.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojaksolla perehdytään siihen, miten yritysten ja yhteisöjen mainetta, imagoa ja mielikuvaa rakennetaan. Keskeistä on ymmärtää erilaisten sidos- ja kohderyhmien rooli ja kyetä tuottamaan eri yleisöille merkityksellisiä tarinoita. Opintojaksolla käydään läpi sisältösuunnittelua ja konseptointia sekä perehdytään kriisiviestintään, viestinnän suunnittelun perusteisiin ja viestinnän mittaamiseen.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää mediajulkisuuden merkityksen yrityksen tai yhteisön maineelle ja hahmottaa julkisuuden vaikutuksen yrityksestä tai yhteisöstä syntyviin mielikuviin
- käyttää eri viestintäkeinoja viestittäessä eri sidos- ja kohderyhmille
- tunnistaa yrityksen tai yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia viestinnän keinoja
- määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle
- käyttää viestinnän mittaamisen ja arvioinnin keinoja
Kurssin aikataulu 25.2.-26.3.
ti 25.2. klo 9.15-12
to 27.2. klo 9.15-12 Toimeksianto (Viestintäliiga & Hansa)
ti 3.3. klo 9.15-12
to 5.3. klo 9.15-12 Vierailu Viestintäliigan toimistolla & luento some-mainonnasta
ti 10.3. klo 9.15-12
to 12.3. klo 9.15-12 Välipalaute Viestintäliigalla
ti 17.3. klo 9.15-12
to 19.3. klo 9.15-12
ti 24.3. klo 9.15-12 Loppukatselmus (Viestintäliiga & Hansa)
to 26.3. klo 9.15-12
Objective
.
Content
The course introduces you to how the reputation, profile and image of companies and communities are built. The key is to understand the role of different affiliates and target groups and to be able to produce meaningful stories for different audiences. The course deals with content planning and conceptualization and introduces students to crisis communication, the basics of communication design and measurement of communication.