Viestinnän keinot ja tavoitteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081319-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 31.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.02.2020 - 26.03.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 25
- Koulutus
- Media-alan koulutus
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla perehdytään siihen, miten yritysten ja yhteisöjen mainetta, imagoa ja mielikuvaa rakennetaan. Keskeistä on ymmärtää erilaisten sidos- ja kohderyhmien rooli ja kyetä tuottamaan eri yleisöille merkityksellisiä tarinoita. Opintojaksolla käydään läpi sisältösuunnittelua ja konseptointia sekä perehdytään kriisiviestintään, viestinnän suunnittelun perusteisiin ja viestinnän mittaamiseen.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää mediajulkisuuden merkityksen yrityksen tai yhteisön maineelle ja hahmottaa julkisuuden vaikutuksen yrityksestä tai yhteisöstä syntyviin mielikuviin
- käyttää eri viestintäkeinoja viestittäessä eri sidos- ja kohderyhmille
- tunnistaa yrityksen tai yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia viestinnän keinoja
- määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle
- käyttää viestinnän mittaamisen ja arvioinnin keinoja
Kurssin aikataulu 25.2.-26.3.
ti 25.2. klo 9.15-12
to 27.2. klo 9.15-12 Toimeksianto (Viestintäliiga & Hansa)
ti 3.3. klo 9.15-12
to 5.3. klo 9.15-12 Vierailu Viestintäliigan toimistolla & luento some-mainonnasta
ti 10.3. klo 9.15-12
to 12.3. klo 9.15-12 Välipalaute Viestintäliigalla
ti 17.3. klo 9.15-12
to 19.3. klo 9.15-12
ti 24.3. klo 9.15-12 Loppukatselmus (Viestintäliiga & Hansa)
to 26.3. klo 9.15-12
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää mediajulkisuuden merkityksen yrityksen tai yhteisön maineelle ja hahmottaa julkisuuden vaikutuksen yrityksestä tai yhteisöstä syntyviin mielikuviin
- käyttää eri viestintäkeinoja viestittäessä eri sidos- ja kohderyhmille
- tunnistaa yrityksen tai yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia viestinnän keinoja
- osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle
- tuntee viestinnän mittaamisen ja arvioinnin keinoja
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään siihen, miten yritysten ja yhteisöjen mainetta, imagoa ja mielikuvaa rakennetaan. Keskeistä on ymmärtää erilaisten sidos- ja kohderyhmien rooli ja kyetä tuottamaan eri yleisöille merkityksellisiä tarinoita. Kurssilla käydään läpi sisältösuunnittelua ja konseptointia sekä perehdytään kriisiviestintään, viestinnän suunnittelun perusteisiin ja viestinnän mittaamiseen.