Research Methods (5 cr)
Code: KH00BS56-3002
General information
- Enrollment
-
01.12.2020 - 15.03.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.03.2021 - 03.05.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Riikka Kulmala
- Groups
-
PLIITS19TAHAPLIITS19taha
-
PLIITS19MARPLIITS19mar
-
PLIITS19MAR-APLIITS19MAR-A
-
PLIITS19MAR-BPLIITS19MAR-B
- Course
- KH00BS56
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Tutkimuksellisen kehittämistyön merkitys ja prosessi
Kehittämistyön lähestymistavat: Toimintatutkimus, case-tutkimus, palvelumuotoilu, innovaatioiden tuottaminen.
Kehittämistyön menetelmät (laadulliset ja määrälliset): Haastattelu, havainnointi, kysely, ennakointi, tilastollisista menetelmistä
Aineiston analysointimenetelmät
Opinnäytteen rakenne
Tietoperusta ja lähdekritiikki
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- ratkaista ongelmia liiketaloudellisten mallien ja teorioiden pohjalta
- määritellä tutkimuskysymyksen tai tavoitteen
- valita tutkimuskysymykseen tai tavoitteeseen sopivan kehittämisotteen tai menetelmät
- suunnitella ja toteuttaa tutkimuksen ja/tai kehittämistyön sekä perustella tekemänsä valinnat
- raportoida työskentelyn vaiheet ja tulokset selkeästi ja johdonmukaisesti.
Opiskelijalla on valmiudet erilaisten kehittämistehtävien ja järjestelmällistä ongelmanratkaisua vaativien tehtävien toteuttamiseen.
Content
- ongelmanratkaisumenetelmät
- laadulliset ja määrälliset menetelmät
- aikaisemman tiedon etsintä ja hyödyntäminen
- ongelmanratkaisun suunnittelu ja toteutus
- tulosten analysointi ja johtopäätösten tekeminen
- tulosten raportointi
Materials
Ohjaajan tarjoama materiaali ITSlearning-ympäristössä.
Opintojaksolla hyödynnetään seuraavaa teosta (saatavilla Finnassa myös e-kirjana):
Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. (2015). Kehittämistyön menetelmät: Uudenlaista osaamista liiketoimintaan (3.-4. painos.). Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Teaching methods
Opintojaksolla hyödynnetään yhteistoiminnalisia oppimismenetelmiä, kuten oppimispäiväkirja, ryhmätyöt sekä verkossa että lähitunneilla. Oppimisessa hyödynnetään myös itsenäistä oppimista, mutta itsenäisesti suoritetut osuudet pyritään jakamaan yhteistoiminnallisesti Itslearning verkkoalustan keskustelualueella, vertaisarviointia hyödyntäen tai muulla ohjaajan opastamalla tavalla.
Exam schedules
Opintojaksoon liittyvä tentti tehdään ITSlearning -onlineympäristössä. Tentti on monivalintatentti. Tentin saa uusia 2 kertaa. Korkein arvosana jää voimaan.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakson pedagogiikka noudattaa innovaatiopedagogiikan viitekehystä. Opintojakson aineisto on ajankohtaista ja esimerkkeinä hyödynnetään työelämän aitoja esimerkkejä.
Completion alternatives
-
Student workload
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op eli 135 h (1 op= 27 h)
Ennakkotehtävä: 16 h
Luennot: 16 h
Ohjatut harjoitukset: 16 h
Itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät: 48 h
Tenttiin valmistautuminen: 39 h
Evaluation methods and criteria
Opintojakson harjoitukset muodostavat 60% opintojakson arvosanasta. Suuri osa harjoituksista tehdään lähiopetuksen aikana harjoitustunneilla.
Opintojakson lopuksi tehdään tentti, jonka osuus on 30% arvosanasta.
Opintojakson aikana kirjoitetaan oppimispäiväkirjaa. oppimispäiväkirjan osuus on 10% arvosanasta.
Failed (0)
Opiskelija ei ole osallistunut lähiopetukseen, tentti on hylätty ja harjoituksista puuttuu yli 50%.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on osallistunut opintojakson lähiopetukseen (vähintään 60% paikalla). Opintojakson harjoitukset on tehty (60% tehty) ja opintojakson testi suoritettu hyväksytysti.
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvät taidot opintojaksolla käsiteltyjen aiheiden osalta ja taito soveltaa opintojakson sisältöä.
Assessment criteria, excellent (5)
Erinomaiset taidot opintojaksolla käsiteltyjen aiheiden osalta ja osoitettu taito soveltaa opintojakson sisältöä itsenäisesti.