Developing Environments of the Health Promotion (5cr)
Code: TH00BP95-3002
General information
- Enrollment
- 02.12.2020 - 22.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 30
- Teachers
- Hille Halonen
- Ritva Laaksonen-Heikkilä
- Course
- TH00BP95
Unfortunately, no reservations were found for the realization Developing Environments of the Health Promotion TH00BP95-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
· terveyden edistämisen asiantuntijuus · terveyden edistämisen rakenteet (muuttuvat toimintaympäristöt ja säädökset, SOTE-uudistus)
· sisäinen yrittäjyys ja itsensä johtaminen · terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja oppiminen (elinikäinen oppiminen, modernit oppimisympäristöt, innovaatiopedagogiikka ja innovatiiviset ongelmanratkaisutaidot)
· kansainväliset toimintaympäristöt terveyden edistämisessä
· innovaatiokyvykkyys osana terveyden edistämistä
Sosiaali- ja terveyspalveluiden haasteet
Yrittäjyys sosiaali- ja terveyspalveluissa
Toteutus:
21.1.2021 klo 10.00-14.00 opetus; Orientaatio aiheeseen ja opintojakson esittely tehtävineen.
22.1.2021 klo 8.15-11.30 opetus; Terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja ongelmanratkaisu. Kansainvälinen näkökulma terveyden edistämiseen.
11.2.2021 klo 8.15-14.00 opetus; Kolmas sektori ja toimintaympäristöt. Yksilötehtävän seminaari, jossa esitellään tulevaisuustehtävien keskeiset seikat.
Tulevaisuustehtävän (numeerisesti arvioitava yksilötyö) viimeistely ja palautus pe 5.3.2021 klo 23.55 mennessä.
Opintojakson kaikki tehtävät tulee olla hyväksytysti tehtyinä ja palautettuina, jotta saat arvosanan rekisteriin.
Objective
After completing the course, the student is able to:
· analyze and assess their own challenges regarding life-long learning, pedagogical competence and professional development as part of profound expertise
· analyze and assess their competence in health promotion as part of profound expertise and build a foundation for self-management and the development of profound expertise as experts in health management
· recognize and develop innovative problem-solving skills in broad regional, national and international contexts of health promotion
· gain deeper insight into the social and health care industry and identify business opportunities in their own field
· develop innovative health promotion solutions in regional, national and international research and development projects
Content
· Expertise in health promotion and growth as an expert
· Structures of health promotion (changing operating environments and regulations, social welfare and health care reform)
· Internal entrepreneurship and self-management
· Pedagogical competence and learning in health promotion (modern learning environments, innovation pedagogy and innovative problem-solving skills)
· International operating environments in health promotion
· Innovation competence in health promotion
Exam schedules
Opintojaksoon ei liity tenttiä
Student workload
Paritehtävä:
Tutustukaa pareittain yhteen kolmannen sektorin toimijaan, jonka toimintakenttänä ja/tai perustehtävänä on terveyden ja/tai hyvinvoinnin edistämisen.
Kun olette valinneet tutustuttavan kolmannen sektorin toimijan, laittakaa sen nimi ja nettilinkki Itslearning keskustelualueelle viimeistään 28.1.2020, opettaja käy hyväksymässä valinnan (ts. arvioi ko. kolmannen sektorin toimijan soveltuvuuden tehtävään).
Käyttäkää apuna nettisivuja, tiedotteita mainoksia sekä käykää tutustumassa toimijaan tai haastatelkaa. Selvitä kolmannen sektorin toimijan perustehtävä ja tarjottavat palvelut. Pohtikaa/arvioikaa miten terveyden edistäminen on yrityksessä ymmärretty.
Laatikaa ko. kolmannen sektorin toimijasta ja selvitystyöstänne diaesitys ja palauttakaa esitysdiat Itselearning palautuslaatikkoon 6.2.2021 mennessä.
Esitys arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä.
Yksilötehtävä:
Visioi tutkimus- ja muun näyttöön perustuvan kirjallisuuden perusteella suomalaisten terveys ja terveyshaasteet vuonna 2050. Voit kohdentaa työsi tietyn väestöryhmän terveyteen. Laadi tästä kirjallinen työ (max 8-10 sisältösivua), johon sisältyy johdanto, itse otsikoidut sisältösivut sekä pohdinta ja lähdeluettelo
Opintojakson työmäärä 5op (=135t)
Lähiopetus 14 t
Paritehtävä 21 t
Yksilötehtävä 25 t
Itsenäinen työskentely 75t
Evaluation methods and criteria
Paritehtävä HYV / Täydennettävä / HYL
Yksilötehtävä numeerinen arvio:0-5
Further information
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max.5 opiskelijaa mukaan.