Siirry suoraan sisältöön

Terveyden edistämisen kehittyvät toimintaympäristöt (5op)

Toteutuksen tunnus: TH00BP95-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2020 - 22.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 31.07.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Opettajat
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Opintojakso
TH00BP95

Toteutukselle Terveyden edistämisen kehittyvät toimintaympäristöt TH00BP95-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

· terveyden edistämisen asiantuntijuus · terveyden edistämisen rakenteet (muuttuvat toimintaympäristöt ja säädökset, SOTE-uudistus)
· sisäinen yrittäjyys ja itsensä johtaminen · terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja oppiminen (elinikäinen oppiminen, modernit oppimisympäristöt, innovaatiopedagogiikka ja innovatiiviset ongelmanratkaisutaidot)
· kansainväliset toimintaympäristöt terveyden edistämisessä
· innovaatiokyvykkyys osana terveyden edistämistä

Sosiaali- ja terveyspalveluiden haasteet
Yrittäjyys sosiaali- ja terveyspalveluissa

Toteutus:
21.1.2021 klo 10.00-14.00 opetus; Orientaatio aiheeseen ja opintojakson esittely tehtävineen.

22.1.2021 klo 8.15-11.30 opetus; Terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja ongelmanratkaisu. Kansainvälinen näkökulma terveyden edistämiseen.

11.2.2021 klo 8.15-14.00 opetus; Kolmas sektori ja toimintaympäristöt. Yksilötehtävän seminaari, jossa esitellään tulevaisuustehtävien keskeiset seikat.

Tulevaisuustehtävän (numeerisesti arvioitava yksilötyö) viimeistely ja palautus pe 5.3.2021 klo 23.55 mennessä.

Opintojakson kaikki tehtävät tulee olla hyväksytysti tehtyinä ja palautettuina, jotta saat arvosanan rekisteriin.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveyden edistämisen tulevaisuuden haasteita ja etsiä ratkaisuja niihin
· kehittää terveyden edistämisen rakenteita ja tunnistaa kehittämishaasteet osaksi modernin yhteiskunnan kehitystä
· syventää tietämystään terveyden edistämisen yritystoiminnasta ja tunnistaa yritystoiminnan mahdollisuuksia omalla toimialallaan
· tunnistaa ja kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
· kehittyy terveyden edistämisen kansainvälisenä toimijana

Sisältö

· terveyden edistämisen asiantuntijuus · terveyden edistämisen rakenteet (muuttuvat toimintaympäristöt ja säädökset, SOTE-uudistus)
· sisäinen yrittäjyys ja itsensä johtaminen · terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja oppiminen (elinikäinen oppiminen, modernit oppimisympäristöt, innovaatiopedagogiikka ja innovatiiviset ongelmanratkaisutaidot)
· kansainväliset toimintaympäristöt terveyden edistämisessä
· innovaatiokyvykkyys osana terveyden edistämistä

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksoon ei liity tenttiä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Paritehtävä:
Tutustukaa pareittain yhteen kolmannen sektorin toimijaan, jonka toimintakenttänä ja/tai perustehtävänä on terveyden ja/tai hyvinvoinnin edistämisen.
Kun olette valinneet tutustuttavan kolmannen sektorin toimijan, laittakaa sen nimi ja nettilinkki Itslearning keskustelualueelle viimeistään 28.1.2020, opettaja käy hyväksymässä valinnan (ts. arvioi ko. kolmannen sektorin toimijan soveltuvuuden tehtävään).
Käyttäkää apuna nettisivuja, tiedotteita mainoksia sekä käykää tutustumassa toimijaan tai haastatelkaa. Selvitä kolmannen sektorin toimijan perustehtävä ja tarjottavat palvelut. Pohtikaa/arvioikaa miten terveyden edistäminen on yrityksessä ymmärretty.
Laatikaa ko. kolmannen sektorin toimijasta ja selvitystyöstänne diaesitys ja palauttakaa esitysdiat Itselearning palautuslaatikkoon 6.2.2021 mennessä.
Esitys arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä.

Yksilötehtävä:
Visioi tutkimus- ja muun näyttöön perustuvan kirjallisuuden perusteella suomalaisten terveys ja terveyshaasteet vuonna 2050. Voit kohdentaa työsi tietyn väestöryhmän terveyteen. Laadi tästä kirjallinen työ (max 8-10 sisältösivua), johon sisältyy johdanto, itse otsikoidut sisältösivut sekä pohdinta ja lähdeluettelo

Opintojakson työmäärä 5op (=135t)
Lähiopetus 14 t
Paritehtävä 21 t
Yksilötehtävä 25 t
Itsenäinen työskentely 75t

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Paritehtävä HYV / Täydennettävä / HYL

Yksilötehtävä numeerinen arvio:0-5

Lisätiedot

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max.5 opiskelijaa mukaan.

Siirry alkuun