Skip to main content

Counselling and Support for Adult Clients (5 cr)

Code: 7081241-3014

General information


Enrollment
01.06.2021 - 05.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.09.2021 - 01.06.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Noora Kumpulainen
Sirppa Kinos
Meeri Rusi
Course
7081241
No reservations found for realization 7081241-3014!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tunnit torstaisin klo16.30-18.30.
9.9.2021 klo 16.30-17.30 Opintojakson aloitus (SK)
17.30-18.30 Seniorityö (SK)
16.9.2021 klo 16.30-18.30 Simulaatiot pienryhmissä (SK, NK, MR)
23.9.2021 klo 16.30-17.30 Elämänkaari (NK)
17.30-18.30 Rikosseuraamustyö (MR)
30.9.2021 16.30-18.30 Tentti ja palaute (MR)

Objective

Student
- knows the different phases of the life cycle and the identity development process
- learns different ways to work with the young and adults

Content

Content
- life cycle and identity development
- crisis and mental health work
- social work with substance abusers
- work in the criminal sanctions field
- work with the seniors

Materials

Näkki, P. & Sayd, T. (toim.) 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Helsinki: Edita sekä
Vilen, M., Leppämäki, P. & Ekström, L. 2008 tai uudempi. Vuorovaikutuksellinen tukeminen. Helsinki: WSOY.
Päihdelinkki.fi -materiaalia (tarkempi kuvaus Itslearningissa 1.9.21).

Teaching methods

yksilötyöskentely
kirjallisuusperusteinen
oppimistehtäväperusteinen
simulaatioperusteinen

Exam schedules

Tentti: 30.9.21 klo 16.30-18.30
Uusintatentti marraskuu 3.11.21 klo 16-18.
Uusintatentti joulukuu 8.12.21 16-18

Pedagogic approaches and sustainable development

Verkko-oppiminen
Simulaatio-oppiminen
Käänteinen oppiminen

Completion alternatives

-

Student workload

Teemoihin liittyvät ennakkotehtävät verkkomateriaaleineen ovat luettavissa Itslearningissa 1.9.21.
Oppimistehtävän ohje löytyy Itslearningista 1.9.21.
Tehtävän palautuspäivä: 30.9.21
Toinen ja kolmas palautuspäivä: 30.10.21 ja 30.11.21

Evaluation methods and criteria

Lähiopetus verkossa ja simulaatiot 1 op, hyväksytty - hylätty. Simulaatioissa 100 % läsnäolovelvoite.
Eri asiakasryhmien ohjaaminen - tehtävä 2 op, hyväksytty - hylätty (EV)
Tentti (kirjat ja lähiopiskelumateriaali) 2 op, 1-5, hylätty.

Failed (0)

Opiskelija ei hahmota elämänkaaren eri vaiheita ja niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija ei hallitse kriisin vaiheita ja niihin liittyvää auttamistoimintaa. Opiskelija ei tunne mielenterveyden riskitekijöitä eikä suojaavia tekijöitä. Opiskelija ei tunne päihdetyön menetelmiä. Hän ei tunne rikosseuraamustyön peruskäsitteistöä eikä etiikkaa. Hän ei tiedä vuorovaikutuksellisen tukemisen eri lähestymistapoja (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) eikä niiden keskeisiä piirteitä. Hän ei tunne asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu).

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija tietää joitakin elämänkaaren eri vaiheita ja niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija osaa nimetä kriisin eri vaiheet. Opiskelija tietää joitakin mielenterveyden riskitekijöitä ja suojaavia tekijöitä. Opiskelija osaa nimetä päihdetyön menetelmiä. Hän tietää rikosseuraamustyön eri muotoja.
Hän osaa nimetä joitakin vuorovaikutuksellisen tukemisen lähestymistapoja, mutta ei tunne niiden keskeisiä piirteitä. Hän osaa nimetä joitakin asiakastyön keskeisiä menetelmiä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoimintaa. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä mielenterveyden ensiavun perusteet. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja vapautumisen jälkeisen arkielämän haasteita. Hän tuntee joitakin vuorovaikutuksellisen tukemisen eri lähestymistapoja (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) ja niiden keskeisiä piirteitä. Hän tuntee asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu).

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoiminnan. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä osaa kuvata mielenterveyden ensiavun käytäntöjä. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja perheen haasteita. Hän tuntee vuorovaikutuksellisen tukemisen keskeiset lähestymistavat (kuten narratiivinen tai ratkaisukeskeinen) ja niiden keskeiset piirteet. Hän tuntee asiakastyön keskeisiä menetelmiä (kuten motivoiva haastattelu). Hän osaa arvioida eri työmenetelmien soveltuvuutta eri asiakasryhmille ja eri elämäntilanteisiin.

Further information

Simulaatiossa harjoittelemme ammatillista vuorovaikutusta. Valmistaudu siihen perehtymällä vuorovaikutuksellisen tukemisen periaatteisiin tenttikirjojen avulla (erityisesti Vuorovaikutuksellinen tukeminen sivut 11-23, 76-91 ja 192-198 sekä Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla sivut 25-42).

Go back to top of page