Client Work and Case Management (5 cr)
Code: 7081239-3016
General information
- Enrollment
- 01.06.2021 - 15.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.09.2021 - 04.10.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 65
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Liisa Pirinen
- Sirppa Kinos
- Course
- 7081239
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Muutokset mahdollisia jakson alkuun asti.
Viikot 36-40
Lähipäivät ovat maanantai ja tiistai, joka nyt tapahtuu verkko-opetuksena (ZOOM-verkkoympäristössä), 100% läsnäolovelvoite
Tiistaisin on itsenäisen työskentelyn/tiimityöskentelyn päivä
Viikko 36 ma 6.9. klo 8.15-11.30 koko ryhmälle jakson aloitus: ryhmien ja tiimien jako, orientaatio työskentelyyn, kirjallisen tehtävän ja ensimmäisen viikkotehtävän aloitus.
https://turkuamk.zoom.us/j/62085081803?from=addon.
Klo 12.30-15.45 alkaa tiimien oma työskentely
Ti 7.9. Tiimien itsenäinen työskentely
Viikko 37 ma 13.9. Viikkotehtävän 1. purku a-ryhmä klo 8.15-11.30 ja i-ryhmä12.30-15.45
Ti 14.9. Tiimien itsenäinen työskentely
Viikko 38 ma 20.9. Viikkotehtävän 2. purku: a-ryhmä klo 8.15-11.30 ja i-ryhmä klo 12.30-15.45
Ti 21.9. Tiimien itsenäinen työskentely
Viikko 39 ma 27.9. Viikkotehtävän 3. purku: a-ryhmä klo 8.15-11.30 ja i-ryhmä klo 12.30-15.45
Viikko 40 ti 5.10. Itslearningissa tentti klo 10-10.20 (edellytys osallistumiseen on, että yksilötyönä laadittu oppimistehtävä on palautettu 4.10.)
Oppimistehtävän palautus 4.10. mennessä. Toinen palautuspäivä 2.11.21.
Objective
Student
- understands the process nature of the client work and different phases of the client process
- understands that the client is the expert of his/her own life and rehabilitation
- knows the basics of the service system of the case management and rehabilitation
Content
Content:
- basics of the case management, the process and various models
- client work process: evaluation of the ability to work and function, rehabilitation plan, implementation, evaluation
and documentation
- information security
- care for the disabled and the service system of rehabilitation
Materials
Sähköinen oppimateriaali, katso Itslearning jakson alkaessa.
Teaching methods
Yksilötyöskentely
Pienryhmätyöskentely
Exam schedules
Tentti 5.10.2021.
Uusintatenttipäivät koulutusohjelman uusintatenttipäivinä 3.11.2021 ja tammikuun 2022.
Pedagogic approaches and sustainable development
Käänteinen oppiminen
Completion alternatives
-
Student workload
Oppimistehtävä 1 op, ohjeistus Itslearningissa.
Evaluation methods and criteria
Oppimistehtävä 1 op hyväksytty/täydennettävä
Itslearning -tentti 1 op hylätty/T1-K5
Lähiopetus 1 op hyväksytty/hylätty
Viikkotehtävät 2 op hyväksytty/täydennettävä
Failed (0)
Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain välttävästi kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tunnista erilaisia asiakassuunnitelmia
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain pintapuolisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tunnistaa vain pintapuolisesti erilaisia asiakassuunnitelmia
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee kuntoutuksen palvelujärjestelmän
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee laaja-alaisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmän
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa niitä
- tuntee erilaisia asiakassuunnitelmia ja niiden käyttöä
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja tuntee niiden haasteita