Siirry suoraan sisältöön

Suunnitelmallinen asiakastyö ja palveluohjaus (5 op)

Toteutuksen tunnus: 7081239-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2021 - 15.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.09.2021 - 04.10.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 65
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Liisa Pirinen
Sirppa Kinos
Opintojakso
7081239
Toteutukselle 7081239-3016 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Muutokset mahdollisia jakson alkuun asti.

Viikot 36-40
Lähipäivät ovat maanantai ja tiistai, joka nyt tapahtuu verkko-opetuksena (ZOOM-verkkoympäristössä), 100% läsnäolovelvoite
Tiistaisin on itsenäisen työskentelyn/tiimityöskentelyn päivä

Viikko 36 ma 6.9. klo 8.15-11.30 koko ryhmälle jakson aloitus: ryhmien ja tiimien jako, orientaatio työskentelyyn, kirjallisen tehtävän ja ensimmäisen viikkotehtävän aloitus.
https://turkuamk.zoom.us/j/62085081803?from=addon.
Klo 12.30-15.45 alkaa tiimien oma työskentely
Ti 7.9. Tiimien itsenäinen työskentely
Viikko 37 ma 13.9. Viikkotehtävän 1. purku a-ryhmä klo 8.15-11.30 ja i-ryhmä12.30-15.45
Ti 14.9. Tiimien itsenäinen työskentely
Viikko 38 ma 20.9. Viikkotehtävän 2. purku: a-ryhmä klo 8.15-11.30 ja i-ryhmä klo 12.30-15.45
Ti 21.9. Tiimien itsenäinen työskentely
Viikko 39 ma 27.9. Viikkotehtävän 3. purku: a-ryhmä klo 8.15-11.30 ja i-ryhmä klo 12.30-15.45

Viikko 40 ti 5.10. Itslearningissa tentti klo 10-10.20 (edellytys osallistumiseen on, että yksilötyönä laadittu oppimistehtävä on palautettu 4.10.)

Oppimistehtävän palautus 4.10. mennessä. Toinen palautuspäivä 2.11.21.

Tavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen ja kuntoutuksen palvelujärjestelmän perusteet

Sisältö

Sisältö:
- palveluohjauksen perusteet, prosessi ja eri mallit
- asiakastyön prosessi: työ ja toimintakykyisyyden arviointi, kuntoutussuunnitelma, toteutus, arviointi ja dokumentointi
- tietoturva
- vammaistyö ja kuntoutuksen palvelujärjestelmä

Oppimateriaalit

Sähköinen oppimateriaali, katso Itslearning jakson alkaessa.

Opetusmenetelmät

Yksilötyöskentely
Pienryhmätyöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti 5.10.2021.
Uusintatenttipäivät koulutusohjelman uusintatenttipäivinä 3.11.2021 ja tammikuun 2022.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Käänteinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävä 1 op, ohjeistus Itslearningissa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävä 1 op hyväksytty/täydennettävä
Itslearning -tentti 1 op hylätty/T1-K5
Lähiopetus 1 op hyväksytty/hylätty
Viikkotehtävät 2 op hyväksytty/täydennettävä

Hylätty (0)

Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain välttävästi kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tunnista erilaisia asiakassuunnitelmia

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain pintapuolisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tunnistaa vain pintapuolisesti erilaisia asiakassuunnitelmia

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee kuntoutuksen palvelujärjestelmän
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee laaja-alaisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmän
-tuntee palveluohjauksen prosessin
-tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa niitä
- tuntee erilaisia asiakassuunnitelmia ja niiden käyttöä
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja tuntee niiden haasteita

Siirry alkuun