Skip to main content

Leadership and Work Community Competence (5cr)

Code: KH00BT34-3001

General information


Enrollment
01.06.2021 - 04.10.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.09.2021 - 30.11.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Mikko Niskanen
Course
KH00BT34

Unfortunately, no reservations were found for the realization Leadership and Work Community Competence KH00BT34-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

6.9.2021. Aloitus. Erilaisuus voimavarana. Thomas-analyysi.
4.10.2021 mennessä jokainen:
1) laatii henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman kurssille
2) hakee mahdolliset hyväksiluvut
3) käy ainakin 1/2h henkilökohtaisen ohjauskeskustelun opettajan kanssa joko AMK:lla tai Teamsissa, jossa tarkistetaan kohdat 1 ja 2
4) Halukkaat voivat tehdä Thomas-analyysin ja saada siitä henkilökohtaisen palautteen (1h). Joko henkilökohtaisesti, tai Teamsissä. Voi olla ohjauskeskustelun yhteydessä, mutta voidaan hoitaa myöhemminkin.
4.10.2021 Tunneäly työelämässä (+ opiskelijoiden esityksiä).
1.11.2021 Opiskelijoiden esitykset (Tarvittaessa)
29.11.2021 opiskelijoiden esitykset

Objective

The student creates an overall picture of the managerial tasks and is able to take responsibility for a team. He/she can analyze and interpret the behavior of individuals and groups, and is able to act in a constructive manner within a work community and to assess the impact of his/her own behavior on it. The student internalizes the idea of constant development as a tool for developing the whole organization and the well-being of a work community.

Content

Managerial and subordinate competence
Motivation and competence development
Well-being of a work community
Change in organizations

Materials

Sovitaan yhdessä opiskelijan kanssa oppimissuunitelmaa tehtäessä (se 1/2h oppimiskeskustelu, ks. aikataulu yllä)

Opintojakson laajuus 5 op eli n. 135h työtä.
Kontaktitunnit 12h
Henkilökohtainen ohjaus 1/2-3h
Itsenäinen työskentely n. 120h

Teaching methods

Itsenäinen opiskelu
Perehtyminen kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin
Verkko-opetus
Kontakti-opetus (voi olla verkossa pandemian takia)
Oppiminen oman työn yhteydessä

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Sisältö ja arviointiperusteet löytyvät Pepistä.
Käytämme tämän kurssin työskentelytilana Teamsiin perustettavaa tiimiä ja sen OneNote-työtilaa, jotka rakennan kaikille ilmoittautuneille ennen ensimmäistä tapaamista.
Tästä syystä ILMOITTAUDU KURSSILLE MAHDOLLISIMMAN AIKAISIN.
Lisään keskeiset ohjeet myös kurssin Its-tilaan, vaikka sitä ei muuhun käytetäkään.

Työelämälähtöisyys - mahdollisuuksien mukaan opiskelijat voivat hyödyntää omassa työssään tarvitsemiaan asioita suorituksina.

Completion alternatives

Oppimisesta voi antaa näyttöjä esim.
- Raporttien, esseiden tai muiden kirjallisten suoritusten avulla
- Pitämällä ainakin yhden esityksen jostakin omasta aiheesta
- Omaan työhön liittyvien suoritusten avulla (esim. laatimalla perehdyttämiskansio tai suunnittelemalla koulutuksen työpaikalle)
- Hyväksiluvuilla (erillinen ohje )
- Koko opintojakson voi hoitaa etänä sopimalla asiat ohjaajan kanssa

Student workload

Omat valinnaiset aiheet, jotka sopivat opiskelijan henkilökohtaiseen urasuunitelmaan

Evaluation methods and criteria

Kukin opiskelijan suoritus arvioidaan asteikolla 0, 1-5 tai H
Kukin suoritus saa sille henkilökohtaisessa oipiskelusuunnitelmassa varatun painoarvon sen laajuuden mukaan
Koko kurssin arvosana muodostuu näiden suoritusten em. painolla painotettuna keskiarvona
Jos jokin osuus on arvioitu hyväksytyksi (H), sitä ei sisällytetä keskiarvoon
Kaikkien osasuoritusten on oltava tehtyinä hyväksytysti, ennen kuin koko kurssista saa arvosanan
Kurssin suoritusten takaraja on 29.11.2021.

Failed (0)

Työ täysin puutteellinen tai virheellinen

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia

Assessment criteria, good (3-4)

Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä

Assessment criteria, excellent (5)

Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen

Go back to top of page