Siirry suoraan sisältöön

Esimies- ja työyhteisötaidot (5op)

Toteutuksen tunnus: KH00BT34-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2021 - 04.10.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.09.2021 - 30.11.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Mikko Niskanen
Opintojakso
KH00BT34

Toteutukselle Esimies- ja työyhteisötaidot KH00BT34-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

6.9.2021. Aloitus. Erilaisuus voimavarana. Thomas-analyysi.
4.10.2021 mennessä jokainen:
1) laatii henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman kurssille
2) hakee mahdolliset hyväksiluvut
3) käy ainakin 1/2h henkilökohtaisen ohjauskeskustelun opettajan kanssa joko AMK:lla tai Teamsissa, jossa tarkistetaan kohdat 1 ja 2
4) Halukkaat voivat tehdä Thomas-analyysin ja saada siitä henkilökohtaisen palautteen (1h). Joko henkilökohtaisesti, tai Teamsissä. Voi olla ohjauskeskustelun yhteydessä, mutta voidaan hoitaa myöhemminkin.
4.10.2021 Tunneäly työelämässä (+ opiskelijoiden esityksiä).
1.11.2021 Opiskelijoiden esitykset (Tarvittaessa)
29.11.2021 opiskelijoiden esitykset

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee esimiehen tehtäväkentän ja kykenee toimimaan tiimin vastuullisena vetäjänä. Hän osaa tulkita yksilön ja ryhmän käyttäytymistä sekä pystyy toimimaan rakentavasti työyhteisön jäsenenä ja arvioida oman toimintansa vaikutuksia työyhteisössä. Opiskelija omaksuu jatkuvan kehittämisen ajatuksen koko organisaation tulevaisuuden ja työyhteisön hyvinvoinnin edistämiseksi.

Sisältö

Esihenkilö- ja alaisosaaminen
Henkilöstön motivointi ja kehittäminen
Työhyvinvointi
Muutos työyhteisössä

Oppimateriaalit

Sovitaan yhdessä opiskelijan kanssa oppimissuunitelmaa tehtäessä (se 1/2h oppimiskeskustelu, ks. aikataulu yllä)

Opintojakson laajuus 5 op eli n. 135h työtä.
Kontaktitunnit 12h
Henkilökohtainen ohjaus 1/2-3h
Itsenäinen työskentely n. 120h

Opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu
Perehtyminen kirjallisuuteen ja muuhun materiaaliin
Verkko-opetus
Kontakti-opetus (voi olla verkossa pandemian takia)
Oppiminen oman työn yhteydessä

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Sisältö ja arviointiperusteet löytyvät Pepistä.
Käytämme tämän kurssin työskentelytilana Teamsiin perustettavaa tiimiä ja sen OneNote-työtilaa, jotka rakennan kaikille ilmoittautuneille ennen ensimmäistä tapaamista.
Tästä syystä ILMOITTAUDU KURSSILLE MAHDOLLISIMMAN AIKAISIN.
Lisään keskeiset ohjeet myös kurssin Its-tilaan, vaikka sitä ei muuhun käytetäkään.

Työelämälähtöisyys - mahdollisuuksien mukaan opiskelijat voivat hyödyntää omassa työssään tarvitsemiaan asioita suorituksina.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Oppimisesta voi antaa näyttöjä esim.
- Raporttien, esseiden tai muiden kirjallisten suoritusten avulla
- Pitämällä ainakin yhden esityksen jostakin omasta aiheesta
- Omaan työhön liittyvien suoritusten avulla (esim. laatimalla perehdyttämiskansio tai suunnittelemalla koulutuksen työpaikalle)
- Hyväksiluvuilla (erillinen ohje )
- Koko opintojakson voi hoitaa etänä sopimalla asiat ohjaajan kanssa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Omat valinnaiset aiheet, jotka sopivat opiskelijan henkilökohtaiseen urasuunitelmaan

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kukin opiskelijan suoritus arvioidaan asteikolla 0, 1-5 tai H
Kukin suoritus saa sille henkilökohtaisessa oipiskelusuunnitelmassa varatun painoarvon sen laajuuden mukaan
Koko kurssin arvosana muodostuu näiden suoritusten em. painolla painotettuna keskiarvona
Jos jokin osuus on arvioitu hyväksytyksi (H), sitä ei sisällytetä keskiarvoon
Kaikkien osasuoritusten on oltava tehtyinä hyväksytysti, ennen kuin koko kurssista saa arvosanan
Kurssin suoritusten takaraja on 29.11.2021.

Hylätty (0)

Työ täysin puutteellinen tai virheellinen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen

Siirry alkuun