Skip to main content

Foundation of the Health Promotion (5cr)

Code: TH00BP94-3004

General information


Enrollment
02.07.2021 - 01.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
25 - 30
Degree programmes
Master's Degree Programme in Health Promotion
Teachers
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Minna Salakari
Scheduling groups
Pienryhmä 1 (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Pienryhmä 1
Course
TH00BP94

Unfortunately, no reservations were found for the realization Foundation of the Health Promotion TH00BP94-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksi kirjatentti, yksi ryhmätyö (kirjallinen työ), yksilöllinen pohdintaosuus ryhmätyöhön sekä osallistua aktiivisesti lähiopetukseen, verkkokeskusteluun ja seminaareihin.
Opetus toteutuu seuraavasti:
1.9.2021 Orientaatio ja tehtäväksiannot
29.9-30.9.2021 Lähiopetus etänä
Kirjatentti
Kyselytunti
3.11.2021 Lähiopetus etänä

Objective

After completing the course, the student is able to:
· understand the fundamental role that the population’s health and well-being and the underlying factors play in health promotion
· become familiar with regional, national and international research and development programmes for health promotion and the regulations governing them
· master the concepts, knowledge and fundamental values required for health promotion expertise and become familiar with the ethical foundation and fundamental values of health promotion
· learn to apply basic health promotion knowledge in their activities analyze and appraise studies describing the population’s health and well-being, as well as other current information in the context of health promotion development

Content

· Fundamental values and knowledge of health promotion
· Salutogenesis, health literacy and its support, self-care
· International and national programmes and strategies
· Life-cycle approach, environmental health, cultural well-being, literacy of population
· Assessment of the population’s health and well-being
· Structures of health promotion (changing operating environments and regulations, social welfare and health care reform)
· The future of health promotion and related development challenges

Materials

Kirjatentti: Ståhl T. ja Rimpelä A. (toim.) 2010. Terveyden edistäminen tutkimuksen ja päätöksenteon haasteena. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL): 9. Luettavissa: http://www.julkari.fi/handle/10024/80332

Muu materiaali nähtävillä sähköisessä oppimisympäristössä.

Exam schedules

Kirjatentti .2021 klo , uusintamahdollisuudet (max. kaksi (2) kertaa) sovitaan ryhmän kanssa

Student workload

Oppimistehtävät: TÄSMENTYY VIELÄ
Verkkokeskustelu ajalla .2021,
Kirjatentti .2021 klo
Ryhmätehtävä, jossa yksilöllinen pohdintaosuus ja näiden palautus 2021

Ohjeet sähköisessä oppimisympäristössä.

Opintojakson työmäärä:

Kirjatentti 4 tuntia
Pari/ryhmätehtävä 19 tuntia
Verkkokeskustelu 4 tuntia
Itsenäinen opiskelu 100 tuntia
Lähiopetus 8 tuntia etänä

5op = 135tuntia

Evaluation methods and criteria

Kirjatentti: hyväksytty / hylätty
Pari/Ryhmätehtävä: 1-5
Verkkokeskustelu: hyväksytty / hylätty

Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna pari/ryhmätehtävän arviointikriteerit
sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit

Failed (0)

Hylätty (0): Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista
sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit sähköisessä oppimisympäristössä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tyydyttävä (1-2): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Katso lisäksi
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna pari/ryhmätehtävän arviointikriteerit sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä (3-4): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Katso lisäksi
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna pari/ryhmätehtävän arviointikriteerit sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.

Katso lisäksi
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna pari/ryhmätehtävän arviointikriteerit sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit

Further information

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan.

Go back to top of page