Foundation of the Health Promotion (5cr)
Code: TH00BP94-3004
General information
- Enrollment
- 02.07.2021 - 01.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 30
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Health Promotion
- Teachers
- Ritva Laaksonen-Heikkilä
- Minna Salakari
- Scheduling groups
- Pienryhmä 1 (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Course
- TH00BP94
Unfortunately, no reservations were found for the realization Foundation of the Health Promotion TH00BP94-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksi kirjatentti, yksi ryhmätyö (kirjallinen työ), yksilöllinen pohdintaosuus ryhmätyöhön sekä osallistua aktiivisesti lähiopetukseen, verkkokeskusteluun ja seminaareihin.
Opetus toteutuu seuraavasti:
1.9.2021 Orientaatio ja tehtäväksiannot
29.9-30.9.2021 Lähiopetus etänä
Kirjatentti
Kyselytunti
3.11.2021 Lähiopetus etänä
Objective
After completing the course, the student is able to:
· understand the fundamental role that the population’s health and well-being and the underlying factors play in health promotion
· become familiar with regional, national and international research and development programmes for health promotion and the regulations governing them
· master the concepts, knowledge and fundamental values required for health promotion expertise and become familiar with the ethical foundation and fundamental values of health promotion
· learn to apply basic health promotion knowledge in their activities analyze and appraise studies describing the population’s health and well-being, as well as other current information in the context of health promotion development
Content
· Fundamental values and knowledge of health promotion
· Salutogenesis, health literacy and its support, self-care
· International and national programmes and strategies
· Life-cycle approach, environmental health, cultural well-being, literacy of population
· Assessment of the population’s health and well-being
· Structures of health promotion (changing operating environments and regulations, social welfare and health care reform)
· The future of health promotion and related development challenges
Materials
Kirjatentti: Ståhl T. ja Rimpelä A. (toim.) 2010. Terveyden edistäminen tutkimuksen ja päätöksenteon haasteena. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL): 9. Luettavissa: http://www.julkari.fi/handle/10024/80332
Muu materiaali nähtävillä sähköisessä oppimisympäristössä.
Exam schedules
Kirjatentti .2021 klo , uusintamahdollisuudet (max. kaksi (2) kertaa) sovitaan ryhmän kanssa
Student workload
Oppimistehtävät: TÄSMENTYY VIELÄ
Verkkokeskustelu ajalla .2021,
Kirjatentti .2021 klo
Ryhmätehtävä, jossa yksilöllinen pohdintaosuus ja näiden palautus 2021
Ohjeet sähköisessä oppimisympäristössä.
Opintojakson työmäärä:
Kirjatentti 4 tuntia
Pari/ryhmätehtävä 19 tuntia
Verkkokeskustelu 4 tuntia
Itsenäinen opiskelu 100 tuntia
Lähiopetus 8 tuntia etänä
5op = 135tuntia
Evaluation methods and criteria
Kirjatentti: hyväksytty / hylätty
Pari/Ryhmätehtävä: 1-5
Verkkokeskustelu: hyväksytty / hylätty
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna pari/ryhmätehtävän arviointikriteerit
sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit
Failed (0)
Hylätty (0): Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista
sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit sähköisessä oppimisympäristössä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tyydyttävä (1-2): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Katso lisäksi
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna pari/ryhmätehtävän arviointikriteerit sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit
Assessment criteria, good (3-4)
Hyvä (3-4): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Katso lisäksi
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna pari/ryhmätehtävän arviointikriteerit sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5): On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.
Katso lisäksi
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna pari/ryhmätehtävän arviointikriteerit sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit
Further information
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan.