Skip to main content

Selling in the Digital Era (5 cr)

Code: KH00BN13-3004

General information


Enrollment
02.12.2021 - 18.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.02.2022 - 20.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Sanna Merisalo
Eeva Lehtinen
Taru Kankaanpää
Course
KH00BN13
No reservations found for realization KH00BN13-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kaikki kurssin yhteiset tapaamiset järjestetään lähitapaamisina Salo IoT Campuksella.

Kurssin teemat:
- Myyntityön murros ja digitaalisuuden vaikutus myyntityöhön
- CRM-prosessin soveltaminen myynnissä
- Asiakkuuksien hallinnan periaatteet ja merkitys myyjän työskentelyssä
- Asiakassegmentointi
- Asiakaspolku ja asiakaskokemuksen kehittäminen
- Tavoitteellinen myynti ja sen seuranta
- Oman myyntityön johtaminen

Objective

Having completed the course the student
• recognises the changes in customer behavior and their influences on sales
• describes the development of sales from product sales to digital sales
• analyses the business of the customer organisation in solution selling
• describes the purchasing process of a customer and understands the importance of customer experience in touchpoints
• understands the importance of value co-creation
• plans goal-driven sales and follow up

Content

• Recognises the changes in customer behavior and their influences on sales
• Describes the development of sales from product sales to digital sales
• Analyses the business of the customer organisation in solution selling
• Describes the purchasing process of a customer and understands the importance of customer experience in touchpoints
• Understands the importance of value co-creation
• Plans goal-driven sales and follow up

Materials

Smarketing : How to Achieve Competitive Advantage Through Blended Sales and Marketing.
Hughes, Tim; Gray, Adam; Whicher, Hugo (2019).
Muu kurssilla mainittu kirjallisuus.
Ohjaajien antamat materiaalit, lähituntien esitysmateriaalit

Teaching methods

- Lähitunnit
- Opiskelu- ja opetusmateriaalit, lukumateriaalit
- Tehtävät ja Case-harjoitukset
- Microsoft Navin myyntimoduuliin tutustuminen

Pedagogic approaches and sustainable development

- ohjaus, case-harjoitukset, tehtävät, tiedon ja kokemuksien jakaminen lähitunneilla, luentomateriaalit

Completion alternatives

Ota yhteys opettajaan.

Student workload

Lähitunnit 30 h
Itsenäiset tehtävät (työskentely, tiedonkeruu, lukumateriaalit) 60h
Ryhmätyöskentely 40h

Evaluation methods and criteria

Kokonaisarvosana muodostuu ryhmä-ja yksilötehtävistä sekä aktiivisesta osallistumisesta yhteisissä tapaamisissa. Kaikki tehtävät on suoritettava hyväksytysti, jotta kurssista pääsee läpi.
Aktiivisuus yhteisissä tapaamisissa ja tunnilla tehtävät harjoitukset otetaan huomioon loppuarvioinnissa. Läsnäolo yhteisissä tapaamisissa vähintään 50%, jotta kurssista voi päästä läpi.

Tehtävien palautus myöhässä vaikuttaa arviointiin.
Plagiointi ja tekstin suora kopiointi nettilähteistä tai kirjoista johtaa automaattisesti tehtävän hylkäämiseen.

Failed (0)

Opiskelija ei osallistu opetukseen ja tehtävien tekemiseen. Kaikkia tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole suoritettu hyväksytysti.
Osallistunut alle 50% yhteisiin tapaamisiin.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija
- osaa kuvailla, miten digitaalisuus on vaikuttanut myyntityöhön
- tunnistaa CRM:n pääperiaatteet ja sen merkityksen myynnissä.
- osaa kuvailla asiakkuuksien hallinnan periaatteita
- tunnistaa erilaisia keinoja segmentoida asiakkaita
- tunnistaa asiakaspolun ja asiakaskokemukseen vaikuttavat tekijät
- osaa seurata myyntiä

Opiskelija on läsnä yhteisissä tapaamisissa, mutta ei osallistu tunneilla käytävään keskusteluun.
Kaikki tehtävät on palautettu, mutta niissä on selkeitä puutteita ja tuotokset jäävät hyvin yleiselle tasolle.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija
- tunnistaa digitaalisuuden tarjoamat mahdollisuudet myyntityössä
- ymmärtää CRM:n pääperiaatteet ja tunnistaa mahdollisuuksia soveltaa niitä myyntityössä.
- ymmärtää asiakkuuksien hallinnan periaatteita
- osaa hyödyntää erilaisia asiakkaiden segmentointitapoja
- osaa kuvata asiakaspolun ja löytää keinoja kehittää asiakaskokemusta
- osaa seurata myyntiä tavoitteellisesti
- osaa johtaa omaa myyntityötä


Opiskelija on läsnä yhteisissä tapaamisissa ja osallistuu tunneilla käytävään keskusteluun. Aktiivinen rooli tuotoksissa ja esityksissä.
Kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan. Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
- soveltaa keinoja hyödyntää digitaalisuuden tarjoamia mahdollisuuksia myyntityössä
- soveltaa CRM:n pääperiaatteita ja prosessin myyntityössä
- soveltaa asiakkuuksien hallinnan periaatteita
- osaa hyödyntää monipuolisesti erilaisia asiakkaiden segmentointitapoja
- osaa kuvata asiakaspolun ja löytää perusteltuja ja toteutettavissa olevia keinoja kehittää asiakaskokemusta
- osaa seurata ja kehittää myyntiä tavoitteellisesti
- osaa johtaa ja löytää kehittämiskohteita omalle myyntityölle

Opiskelija on läsnä yhteisissä tapaamisissa ja osallistuu aktiivisesti tunneilla käytävään keskusteluun.
Opiskelijalla on vahva rooli tuotoksissa ja esityksissä.
Opiskelija osaa soveltaa oppimateriaalia käytännön esimerkkeihin.
Kaikki tehtävät on palautettu ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen ja ne osoittavat kykyä yhdistää monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.

Go back to top of page