Skip to main content

Implementation and reporting of the development project (25 cr)

Code: KU00BR37-3010

General information


Enrollment
30.08.2021 - 31.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
25 cr
Local portion
5 cr
Virtual portion
20 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
Master's Degree Programme in Cultural and Media Entrepreneurship
Teachers
Ilona Tanskanen
Pirita Juppi
Jani Pihlajamaa
Markus Hatakka
Teacher in charge
Pirita Juppi
Course
KU00BR37
No reservations found for realization KU00BR37-3010!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opinnäytetyönä toteutetaan opiskelijan omaan yritystoimintaan liittyvä kehittämishanke. Opiskelijan tilanteesta riippuen oman yritystoiminnan kehittäminen voi tarkoittaa esimerkiksi liikeidean, liiketoiminnan mahdollistavan tuote- tai palvelukonseptin tai prototyypin kehittämistä, uuden yritystoiminnan käynnistämistä tai jo olemassa olevan yrityksen toiminnan kehittämistä valitulla osa-alueella. Kehittämishanke voi olla myös toimeksianto asiakkaalle.

Kehittämishanke rakentuu kehittämistavoitteiden mukaisesta kehittämistoiminnasta, työprosessin ja sen tulosten dokumentoinnista ja tutkimisesta sekä kehittämistyön tulosten julkistamisesta ja tiedottamisesta.

Opinnäyteprosessi ja kehittämishankkeen suunnittelu käynnistyy heti opintojen alussa ja kehittämishankkeen parissa työskentely läpäisee koko opintoajan. Ensimmäisellä lukukaudella (syksy 2021) kehittämishankkeen suunnittelua ja valmistelua edistetään Kehittämistyön menetelmät ja suunnittelu -opintojaksolla. Kehittämishankkeen toteutus ja raportointi -opintojakso on suoraa jatkumoa sille ja pitää sisällään toteuttamis- ja raportointivaiheet.

Kehittämishankkeen osana kirjoitetaan ammattialaan perehtyneisyyttä osoittava kypsyysnäyte.
***
Kehittämishanketta käsitellään kontaktijaksoilla sekä niiden ulkopuolella pidettävissä Zoom- tai lähitapaamisissa seuraavasti:
- Tammikuun 2022 kontaktijakso: oman kehittämishankkeen esittely ryhmälle ja opinnäyteohjaajille.
- Helmikuu 2022: henkilökohtainen ohjaustapaaminen (Zoom-yhteyksin) opinnäyteohjaajien kanssa tutkimus- ja kehittämissuunnitelmasta keskustelemiseksi.
- Maaliskuun 2022 kontaktijakso: opinnäytetyön kirjoittamisklinikka/menetelmäklinikka
- Huhtikuun 2022 kontaktijakso: opinnäytekahvila
- Toukokuun 2022 kontaktijakso: opinnäytetyön kirjoittamisklinikka/menetelmäklinikka
- Toukokuu 2022: opinnäytekahvila Zoomissa
- Kesäkuun 2022 kontaktijakso: opinnäytekahvila
- Elokuun 2022 loppu: opinnäytekahvila Zoomissa tai kampuksella

Opinnäytekahviloissa on kyse opinnäytetyön ryhmäohjauksesta. Tapaamisissa keskustellaan opinnäytetöiden toteuttamiseen (tutkimus- ja kehittämistoimintaan) liittyvistä kysymyksistä sekä opinnäytetekstin sisällöstä ja rakenteesta. Jokainen opiskelija osallistuu ainakin kahteen opinnäytekahvilaan ja esittelee itselleen sopivassa vaiheessa opinnäytetyönsä alustavan sisällysluettelon sekä johdannon opinnäytekahvilassa.

Kirjoittamis/menetelmäklinikoita järjestetään kevätlukukaudelle kahdella kontaktijaksolla.  Opiskelija valitsee sen hetkisen ohjaustarpeensa mukaan, osallistuuko kirjoittamis- vai menetelmäklinikkaan. 

Objective

After completing this course, the students will be able to
• critically evaluate and apply research knowledge
• use the chosen methods to analyse ja solve problems in working life
• work independently as an expert in demanding contexts in which he/she is managing his/her own and possibly also the others’ work in a target-oriented way
• communicate and network in his/her own field and in international environment
• take into account communal and ethical perspectives of his/her professional field

Content

An essential part of Master-level studies is a thesis of 30 credits. The thesis process starts immediately at the beginning of the studies, and it continues through the entire cycle of studies.

The thesis is implemented as a development project with a research-based approach and a close connection to practical work. The student carries out his/her development work at his/her workplace, in RDI projects of the Turku University of Applied Sciences, in working life connections or in a manner agreed with the supervisor. The thesis is based on commission, if possible. It is preferable that the thesis is based on an assignment.

The thesis relies on in-depth information gathering and analysis, and the development process utilizes relevant research methods following principles of good scientific practice. The thesis includes documenting and reporting on development activities. The student will become familiar with the methodological skills necessary for development and reporting in the course on research and development methods.

In Master’s programmes in Culture and Arts, the thesis is divided in two parts:
- A 5 credits course Development work methods and design (1st semester), and
- Implementation and reporting of the development project, 25 credits (2nd ja 3rd semester).

Implementation and reporting of the development project (25 ECTS) includes the following steps:
• Presenting the thesis plan and finalizing it making use of feedback
• Thesis agreement
• Implementation, related research activities and documentation of the work in accordance with industry practice and in a meaningful way for the thesis
• Participation in group supervision sessions (“thesis learning café”) and individual guidance of the thesis
• Presentation of the results after completion of the thesis
• Maturity test: The student must write a maturity examination in the field of the thesis. This demonstrates awareness with the subject and the linguistic competence. If the (excellent) competence of the school education language has already been assessed in previous studies, the maturity test will only serve as a test the professional expertise. The maturity test is evaluated on a scale approved/ failed.
• Ensuring that there is no plagiarism in the thesis and evaluation of the thesis

Materials

Opiskelijan oman kehittämishankkeen kannalta relevantti tutkimuksellinen ja ammatillinen aineisto.

Teaching methods

• Tutkimus- ja kehittämishankkeen toteuttaminen ja raportointi
• Oman kehittämishankkeen esittely, palautteen saaminen ja palautteen antaminen toisten töistä
• Ryhmäohjaukseen (opinnäytekahvilat sekä kirjoittamisklinikat) ja yksilöohjaukseen (kasvokkaiset tai etäyhteyksin toteutuvat tapaamiset ohjaajan kanssa) osallistuminen
• Kypsyysnäytteen (mediatiedotteen tai artikkelin) kirjoittaminen valmiista kehittämishankkeesta

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla hyödynnetään yhteisopettajuutta (useampi opinnäyteohjaaja paikalla kontaktitapaamisissa). Työelämän yhteistyökumppanit (opiskelijoiden mentorit, mahdolliset toimeksiantajat jne.) osallistuvat opinnäytetöiden ohjaamiseen ja palautteen antamiseen kommentoimalla opiskelijoiden esittelemiä kehittämishankeideoita.

Student workload

Kehittämishankkeen laajuus on 25 opintopistettä eli työmäärä (n. 670 tuntia) vastaa lähes 17 viikon kokopäiväistä työskentelyä.
Työskentely sisältää seuraavat vaiheet ja tehtävät:
• Kehittämishankkeen esittely tammikuun 2022 kontaktijakso ja esityksen valmistelu sitä varten.
• Tutkimus- ja kehittämissuunnitelman viimeistely palautteiden perusteella tammikuussa 2022 (Kehittämistyön menetelmät ja suunnittelu -opintojaksolla työstetyn ensimmäisen version pohjalta).
• Opinnäytetyön sopimus ja valmistelu -lomakkeen täyttäminen.
• Oman kehittämishankkeen toteuttaminen, siihen liittyvä tutkimuksellinen tiedonhankinta ja näistä raportointi tutkielman, artikkelin tai portfolion muodossa.
• Opinnäytetyön kirjoittamisklinikoihin/menetlemäklinikoihin sekä opinnäytekahviloihin osallistuminen vuoden 2022 aikana (tapaamisia kevätlukukaudella & elo-syyskuussa).
• Kehittämishankkeen tulosten esittely opinnäytetyön valmistuttua/valmistuessa opinnäytetyön julkistamisseminaarissa.
• Kypsyysnäytteen tekeminen.

Evaluation methods and criteria

Opinnäytetyö arvioidaan asteikolla 1–5, soveltaen Turun AMK:n yamk-opinnäytetöiden arviointikriteereitä.

Opinnäytetyön arviointi kohdistuu opiskelijan kehittämistoimintaan, opinnäytetyöstä viestimiseen suullisesti sekä kirjallisessa muodossa (kehittämishankkeen esittelyt kontaktijaksoilla sekä sen raportointi tutkielman tai portfolion muodossa) sekä kokonaisvaltaiseen projektinhallintaan opinnäyteprosessissa. Kypsyysnäyte arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.

Varsinainen summatiivinen arviointi prosessin lopussa on opinnäytetöitä ohjaavien Turun AMK:n opettajien vastuulla (kaksi arvioijaa). Opiskelija saa työstään lisäksi eri vaiheissa vertaispalautetta sekä toimeksiantona tehtävien töiden tapauksessa työelämäpalautetta.

Go back to top of page