Development task of Marketing (5 cr)
Code: KH00CA03-3001
General information
- Enrollment
- 01.12.2021 - 25.02.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.02.2022 - 12.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jaana Merikallio
- Marianne Renvall
- Course
- KH00CA03
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Markkinoinnin kehittämistehtävä integroituu kahteen muuhun kevään opintojaksoon - Digitaalinen markkinointi sekä Myynnin ja Markkinoinnin johtaminen - näiden kurssien opintokerroilla haltuun otettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan tässä kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävän lopputulemana on laatia markkinointistrategia opiskelijan valitsemalle yritykselle. Millainen markkinointistrategia tukee yritystä liiketoiminnan tavoitteisiin pääsemiseksi?
17.3. Tehtävän briefaus (Myynnin ja markkinoinnin johtamisen kurssilla klo 13-16)
22.4. Välipalaute ja tehtävän edelleen työstäminen
12.5. Tehtävän esittely
Objective
As a result of the course, the student is able to implement the theory of leadership within the practical sales management environment. The student is able to analyze, develop and further improve marketing and sales operations.
Content
At the very beginning the students must select a target company for which an improvement plan is established focusing on marketing and sales operations.
To enable the above it is essential to first analyze the current status of the operations respectively. Thereafter a plausible future vision is established. Based on the vision (where do we want go, and why) a strategic plan is created.
The established development plan is discussed with the target company representatives, and adjusted according to the acquired feedback.
Materials
Itsenäinen tiedon haku
Teaching methods
Opiskelijan aktiivisuus ja aloitteellinen toiminta
Itsenäinen tiedon haltuunotto, asioiden tutkiminen ja niihin perehtyminen
Opitun soveltaminen käytäntöön
Kokemusten jakaminen lähipäivien aikana, palautteen antaminen ja tehtävän edelleen muokkaaminen
Tehtävän esittely.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely.
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.
Completion alternatives
Ei ole.
Student workload
5 op = 135 h aktiivisesti kehittämistehtävän parissa
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
- tehtävä kattaa markkinointistrategiassa tarvittavat osa-alueet
- se on toteuttamiskelpoinen ja kustannustehokas
- opiskelija on paneutunut aiheeseen huolella
- lähteet ovat laadukkaita ja niitä on runsaasti
- ppt, word (Turku AMK raporttipohja), excel
Strategia on laadittu loogisesti, asioita on perusteltu ja käsitelty kriittisestikin.
Lähdemateriaali on relevanttia, monipuolista ja ajankohtaista -.lähdeviittaukset on merkitty ohjeiden mukaisesti.
Lähdeluettelo on liitetty strategian loppuun.
Strategia on kieleltään sujuvaa.
Ukoasu on ohjeiden mukainen.
Strategia on palautettu sovitun aikataulun mukaisesti.
Strategian esittely on selkeä ja havainnollinen.
Evaluation methods and criteria
Markkinointistrategian eri osa-alueiden analyyttinen ja huolellinen tekeminen. Vrt. tehtävänanto.