Markkinoinnin kehittämistehtävä (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CA03-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 25.02.2022
Ajoitus
18.02.2022 - 12.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jaana Merikallio
- Marianne Renvall
Ryhmät
-
MLIITS20Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2020
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
- soveltaa opittua markkinoinnin ja myynnin johtamisen teoriaa ja työkaluja myynti- ja markkinointitoimenpiteiden tehostamiseksi
Sisältö
Opiskelija laatii:
- myynnin ja markkinoinnin kehityssuunnitelman hankitun osaamisen perusteella sisältäen valitun yrityksen nykytilanteen, tulevaisuuden vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, joiden avulla visio saavutetaan). Kehityssuunnitelma esitetään yritykselle ja muokataan mahd. palautteen perusteella.
Oppimateriaalit
Itsenäinen tiedon haku
Opetusmenetelmät
Opiskelijan aktiivisuus ja aloitteellinen toiminta
Itsenäinen tiedon haltuunotto, asioiden tutkiminen ja niihin perehtyminen
Opitun soveltaminen käytäntöön
Kokemusten jakaminen lähipäivien aikana, palautteen antaminen ja tehtävän edelleen muokkaaminen
Tehtävän esittely.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely.
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 h aktiivisesti kehittämistehtävän parissa
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
- tehtävä kattaa markkinointistrategiassa tarvittavat osa-alueet
- se on toteuttamiskelpoinen ja kustannustehokas
- opiskelija on paneutunut aiheeseen huolella
- lähteet ovat laadukkaita ja niitä on runsaasti
- ppt, word (Turku AMK raporttipohja), excel
Strategia on laadittu loogisesti, asioita on perusteltu ja käsitelty kriittisestikin.
Lähdemateriaali on relevanttia, monipuolista ja ajankohtaista -.lähdeviittaukset on merkitty ohjeiden mukaisesti.
Lähdeluettelo on liitetty strategian loppuun.
Strategia on kieleltään sujuvaa.
Ukoasu on ohjeiden mukainen.
Strategia on palautettu sovitun aikataulun mukaisesti.
Strategian esittely on selkeä ja havainnollinen.
Sisällön jaksotus
Markkinoinnin kehittämistehtävä integroituu kahteen muuhun kevään opintojaksoon - Digitaalinen markkinointi sekä Myynnin ja Markkinoinnin johtaminen - näiden kurssien opintokerroilla haltuun otettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan tässä kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävän lopputulemana on laatia markkinointistrategia opiskelijan valitsemalle yritykselle. Millainen markkinointistrategia tukee yritystä liiketoiminnan tavoitteisiin pääsemiseksi?
17.3. Tehtävän briefaus (Myynnin ja markkinoinnin johtamisen kurssilla klo 13-16)
22.4. Välipalaute ja tehtävän edelleen työstäminen
12.5. Tehtävän esittely
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Markkinointistrategian eri osa-alueiden analyyttinen ja huolellinen tekeminen. Vrt. tehtävänanto.