Skip to main content

Managing Sales and Marketing (5 cr)

Code: KH00BS07-3004

General information


Enrollment
01.06.2023 - 05.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2023 - 28.11.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Marianne Renvall
Taru Kankaanpää
Course
KH00BS07
No reservations found for realization KH00BS07-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kurssi aikana käsiteltävät teemat:
- johtajuuden perusteet, ihmisten johtaminen ja suorituksen johtaminen
- Smarketing-ajattelun yhteys johtamiseen, jossa myynti ja markkinointi eivät enää toimi erillisissä siiloissa vaan toimivat tiiviissä yhteistyössä
- valmentava johtajuus ja motivaatio.

Kurssin aikataulu:
Kurssi alkaa ennakkotehtävällä, joka puretaan ensimmäisellä lähitapaamisella. Ennakkotehtävään liittyvä lukumateriaali ilmoitetaan viimeistään 28.8.2023.

Yhteiset tapaamiset:
12.9. klo 13-16
3.10. klo 13-16
31.10. klo 13-16
21.11. klo 13-16

Objective

Student:
- comprehends the core knowledge and skills of sales and marketing management (management and leadership)
- recognizes the benefits which can be achieved in sales and marketing collaboration
- is able to describe the principles of management and leadership within a chosen company
- is able to utilize different marketing strategies and tools, ie. content marketing, in converting the buyer in buyer’s journey

Content

- theories of sales and marketing management and processes
- reports the company’s current situation by interviewing sales and marketing executive(s)
- builds a content marketing plan for a chosen company

Materials

Heinonen, S., Pentti, P. & Klingberg, R. 2012. Kaikkien aivot käyttöön. Kolmas painos. Talentum Media.
Hertzberg, F. One More Time: How do you motivate employees?
Hughes, T. 2019. Smarketing: how to achieve competitive advantage through blended sales and marketing. London: Kogan Page.
Järvinen, P. T. 2014. Johda suoritusta. Alma Talent.
Luentomateriaali

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
-artikkelin lukeminen ja dialogin esittely
-esimiehen haastattelu ja työn esittely ja raportointi
sekä itsenäiset tehtävät kuten teorian omaksuminen ja reflektion kirjoittaminen.

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

5 op=135 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Lähiopetuskerrat, ryhmätöiden itsenäinen työstäminen.

Evaluation methods and criteria

Kohteet:
Yksilötehtävä: Kirjareflektion palautus ja tiedon jakaminen kirjapiirissa sekä toisen opiskelijan reflektion kommentointi (25%)
Ryhmätehtävä: Motivointidialogin käsikirjoitus ja toteutus, pienryhmätyö (25%)
Yksilötehtävä: Esimiehen haastattelu ja raportin kirjoittaminen (50%)

Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä vaikuttaa arvosanaan. Henkilökohtainen aktiivisuus eli aktiivisuus lähiopetuksessa, poissaolot sekä opintojaksolla tehtävät muut ei numeerisesti arvioitavat tehtävät ja tuntiharjoitukset vaikuttavat arvosanaan. Jos opiskelija on pois enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.

Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Failed (0)

Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.
Tuotokset sisältävät suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioitua tekstiä (plagiointi).

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, mutta hän ei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opintojakson aikana tehdyt työt täyttävät tuotosten kriteerit, mutta eivät tuo mitään uutta. Lähteitä on käytetty mutta niukasti.
Esitykset ovat rutiininomaisia.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia.
Opiskelija osoittaa itsensä johtamisen taitoja.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan valinta ja soveltaminen ovat monipuolisia ja aiheeseen sopivia. Lähteitä on käytetty monipuolisesti.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa.
Opiskelija haluaa kehittää omaa johtajuuttaan ja osoittaa sitä omalla aktiivisuudellaan kurssin aikana.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja opintojakson aikana tehdyt työt ovat analyyttisiä, innovatiivisia, hyödynnettävissä sekä sisältävät kehittämisehdotuksia.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa.
Opiskelija löytää kehittämiskohteita omassa johtajuudessaan ja lähtee aktiivisesti kehittämään ja kokeilemaan niitä käytännössä. Hän osoittaa itsensä johtamisen taitoja sekä ihmisten ja asioiden johtamisen taitoja.

Further information

Its Learning.
1. vuoden liiketalouden opinnot tulee olla suoritettu.

Go back to top of page