Myynnin ja markkinoinnin johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BS07-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2023 - 05.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
28.08.2023 - 28.11.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Salo IoT Campus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Marianne Renvall
- Taru Kankaanpää
- Ryhmät
-
MLIISK22Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2022
- Opintojakso
- KH00BS07
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kurssi aikana käsiteltävät teemat:
- johtajuuden perusteet, ihmisten johtaminen ja suorituksen johtaminen
- Smarketing-ajattelun yhteys johtamiseen, jossa myynti ja markkinointi eivät enää toimi erillisissä siiloissa vaan toimivat tiiviissä yhteistyössä
- valmentava johtajuus ja motivaatio.
Kurssin aikataulu:
Kurssi alkaa ennakkotehtävällä, joka puretaan ensimmäisellä lähitapaamisella. Ennakkotehtävään liittyvä lukumateriaali ilmoitetaan viimeistään 28.8.2023.
Yhteiset tapaamiset:
12.9. klo 13-16
3.10. klo 13-16
31.10. klo 13-16
21.11. klo 13-16
Tavoitteet
Opiskelija:
- tunnistaa myynnin ja markkinoinnin johtamisen keskeiset tiedot ja taidot (asioiden ja ihmisten johtaminen)
- tiedostaa, mitä hyötyjä myynnin ja markkinoinnin yhteistyöllä on saavutettavissa
- osaa kuvata valitsemansa yrityksen johtamisen periaatteet niin asioiden kuin ihmisten suorituksen johtamisenkin osalta.
- osaa hyödyntää erilaisia markkinoinnin työkaluja, mm. sisältömarkkinoinnin keinoja asiakkaan kuljettamisessa ostopolulla
Sisältö
- myynnin ja markkinoinnin johtamisen teoria ja prosessien hallinta
- raportoi vallitsevan tilannekuvan haastattelemalla valitsemansa yrityksen myynnin ja markkinoinnin johtajaa
- opiskelija tekee valitsemalleen yritykselle sisältömarkkinointisuunnitelman
Oppimateriaalit
Heinonen, S., Pentti, P. & Klingberg, R. 2012. Kaikkien aivot käyttöön. Kolmas painos. Talentum Media.
Hertzberg, F. One More Time: How do you motivate employees?
Hughes, T. 2019. Smarketing: how to achieve competitive advantage through blended sales and marketing. London: Kogan Page.
Järvinen, P. T. 2014. Johda suoritusta. Alma Talent.
Luentomateriaali
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
-artikkelin lukeminen ja dialogin esittely
-esimiehen haastattelu ja työn esittely ja raportointi
sekä itsenäiset tehtävät kuten teorian omaksuminen ja reflektion kirjoittaminen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Kansainvälisyys
Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op=135 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Lähiopetuskerrat, ryhmätöiden itsenäinen työstäminen.
Lisätiedot
Its Learning.
1. vuoden liiketalouden opinnot tulee olla suoritettu.