Markkinoinnin kehittämistehtävä (5 cr)
Code: KH00CA03-3003
General information
- Enrollment
-
01.06.2023 - 20.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
12.09.2023 - 22.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Janne Granfors
- Taru Kankaanpää
- Course
- KH00CA03
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssi pohjautuu kevään toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä syksyn kurssiin Sisältömarkkinointi. Myynnin kehittämistehtävän jatko siten, että ehdotetut myynnin lisäämistoimenpiteet kehitetään markkinoinnin näkökulmasta. (Jos opiskelija ei ole osallistunut myynnin kehittämistehtävän kurssille, niin hän voi valita yrityksen, jonka myyntiprosessin hän tietää ja tuntee hyvin, esim. oman työntantajayrityksen. Tässä tapauksessa keskustellaan opettajan kanssa ennen työn aloittamista).
Ehdotetaan yritykselle markkinointitoimenpiteitä ml. sisältömarkkinointi. Tehdään markkinointisuunnitelma ohjeistuksen mukaan. Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään viimeisellä opetuskerralla posterinäyttelyssä.
Pakolliset lähikerrat:
12.9. Kurssin esittely ja markkinointisuunnitelmatehtävän briiffaus.
3.10. Kehittämistyön työstäminen pienryhmissä, opettajan ja opiskelijoiden palaute jatkotyöstöä varten.
8.12. (Turku) posterinäyttely, jossa esitellään markkinointisuunnitelman tavoite ja keskeisimmät toimenpiteet/keskeinen toimenpide.
Toimeksiantajan valinta viimeistään 19.9. Markkinointisuunnitelman palautuksen deadline 13.12.
Ensimmäisellä lähitapaamisella sovitaan aika marraskuulle vapaaehtoiseen Teams-tapaamiseen (klinikka), jossa voi keskustella ohjaajien kanssa ja saada ohjausta markkinointisuunnitelman tekemiseen.
Objective
As a result of the course, the student is able to implement the theory of leadership within the practical sales management environment. The student is able to analyze, develop and further improve marketing and sales operations.
Content
At the very beginning the students must select a target company for which an improvement plan is established focusing on marketing and sales operations.
To enable the above it is essential to first analyze the current status of the operations respectively. Thereafter a plausible future vision is established. Based on the vision (where do we want go, and why) a strategic plan is created.
The established development plan is discussed with the target company representatives, and adjusted according to the acquired feedback.
Materials
Kurssi pohjautuu kevään toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä syksyn kurssiin Sisältömarkkinointi ja niissä käytettyihin materiaaleihin.
Teaching methods
Hyödynnetään mm. seuraavia oppimismenetelmiä:
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista, soveltamista ja oppimista.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen ohjeistuksen mukaan. Suunnitelma pohjautuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin tavoitteiden tuntemiseen.
Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään posterinäyttelyssä.
5 op eli 135 tuntia aktiivista työtä.
Assessment criteria, approved/failed
Kehittämistehtävä hyväksytään suoritetuksi, kunhan kehittämistehtävän molemmat osa-alueet eli markkinointisuunnitelma ja posteriesittely on hoidettu Its Learningissä olevan tehtäväannon mukaisesti.
Aktiivisuus ja poissaolot lähiopetuksesta vaikuttavat arviointiin.
Evaluation methods and criteria
Markkinointisuunnitelma valitun yrityksen myynnin tukemiseen ja lisäämiseen.
Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään posterinäyttelyssä.
Tehtävän palautus myöhässä vaikuttaa arviointiin.
Jos opiskelija on pois enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.
Failed (0)
Opiskelija ei ole osallistunut yhteisiin lähitapaamisiin.
Opiskelija ei ole palauttanut markkinointisuunnitelmaa ohjeistuksen mukaisesti tai ei ole osallistunut posterinäyttelyyn.
Markkinointisuunnitelmassa ei ole käytetty lähteitä ohjeistuksen mukaisesti tai tekstiviitteet puuttuvat.
Markkinointisuunnitelma sisältää merkittäviä määriä suoraan lähteistä lainattua tekstiä tai lainattua tekstiä, josta puuttuvat tekstiviitteet.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija
- hyödyntää lähteitä markkinointisuunnitelmassa ja lähteitä on käytetty hyvin rajallisesti.
- sisällyttää markkinointisuunnitelmaan vaaditut osa-alueet ja suunnitelma vastaa osittain valittuun kehittämistavoitteeseen.
- määrittelee markkinointisuunnitelman tavoitteet ja niihin tarvittavat toimenpiteet yleisellä tasolla. Toteutus edellyttää vielä suunnitelman työstämistä.
- tekee posterin ja esittelee sen posterinäyttelyssä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija
- hyödyntää aiheeseen liittyviä keskeisiä tietolähteitä markkinointisuunnitelmassa, joiden avulla perustelee valintojaan.
- sisällyttää markkinointisuunnitelmaan vaaditut ja suunnitelman tavoitteiden kannalta oleelliset osa-alueet.
- määrittelee markkinointisuunnitelman tavoitteet ja niihin tarvittavat toimenpiteet.
- tekee suunnitelman aiheen mukaisen visuaalisen posterin ja esittelee sen selkeästi posterinäyttelyssä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- valitsee ja hyödyntää markkinointisuunnitelmaan soveltuvia monipuolisia tietolähteitä (tietoperustaa), joiden avulla pystyy perustelemaan valintojaan.
- tuottaa toteuttamis- ja esittämiskelpoisen markkinointisuunnitelman, joka soveltuu yrityksen päätöksenteon tueksi ja sisältää kattavasti toteuttamiseen tarvittavat osa-alueet.
- saa toimeksiantajalta palautteen ja kirjaa sen markkinointisuunnitelmaan.
- tuottaa markkinointisuunnitelman, josta yritys on ottanut/voi ottaa yhden tai useampia toimenpiteitä osaksi omia kehittämistavoitteitaan.
- määrittelee markkinointisuunnitelman tavoitteet ja yksittäiset toimenpiteet, joilla tavoitteet pystytään saavuttamaan.
- käyttää luovuutta ja visuaalista osaamistaan tekemässään posterissa, jossa valittu toimenpide on esitetty kiteytetysti. Posterinäyttelyn esitys on hoidettu ammattimaisesti.
Further information
Kurssin tarkempi kuvaus ja tehtävät ovat Its Learningissä