Markkinoinnin kehittämistehtävä (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CA03-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.06.2023 - 20.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
12.09.2023 - 22.12.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Salo IoT Campus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Janne Granfors
- Taru Kankaanpää
- Ryhmät
-
MLIISK22Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2022
- Opintojakso
- KH00CA03
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kurssi pohjautuu kevään toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä syksyn kurssiin Sisältömarkkinointi. Myynnin kehittämistehtävän jatko siten, että ehdotetut myynnin lisäämistoimenpiteet kehitetään markkinoinnin näkökulmasta. (Jos opiskelija ei ole osallistunut myynnin kehittämistehtävän kurssille, niin hän voi valita yrityksen, jonka myyntiprosessin hän tietää ja tuntee hyvin, esim. oman työntantajayrityksen. Tässä tapauksessa keskustellaan opettajan kanssa ennen työn aloittamista).
Ehdotetaan yritykselle markkinointitoimenpiteitä ml. sisältömarkkinointi. Tehdään markkinointisuunnitelma ohjeistuksen mukaan. Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään viimeisellä opetuskerralla posterinäyttelyssä.
Pakolliset lähikerrat:
12.9. Kurssin esittely ja markkinointisuunnitelmatehtävän briiffaus.
3.10. Kehittämistyön työstäminen pienryhmissä, opettajan ja opiskelijoiden palaute jatkotyöstöä varten.
8.12. (Turku) posterinäyttely, jossa esitellään markkinointisuunnitelman tavoite ja keskeisimmät toimenpiteet/keskeinen toimenpide.
Toimeksiantajan valinta viimeistään 19.9. Markkinointisuunnitelman palautuksen deadline 13.12.
Ensimmäisellä lähitapaamisella sovitaan aika marraskuulle vapaaehtoiseen Teams-tapaamiseen (klinikka), jossa voi keskustella ohjaajien kanssa ja saada ohjausta markkinointisuunnitelman tekemiseen.
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
- soveltaa opittua markkinoinnin ja myynnin johtamisen teoriaa ja työkaluja myynti- ja markkinointitoimenpiteiden tehostamiseksi
Sisältö
Opiskelija laatii:
- myynnin ja markkinoinnin kehityssuunnitelman hankitun osaamisen perusteella sisältäen valitun yrityksen nykytilanteen, tulevaisuuden vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, joiden avulla visio saavutetaan). Kehityssuunnitelma esitetään yritykselle ja muokataan mahd. palautteen perusteella.
Oppimateriaalit
Kurssi pohjautuu kevään toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä syksyn kurssiin Sisältömarkkinointi ja niissä käytettyihin materiaaleihin.
Opetusmenetelmät
Hyödynnetään mm. seuraavia oppimismenetelmiä:
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Kansainvälisyys
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista, soveltamista ja oppimista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen ohjeistuksen mukaan. Suunnitelma pohjautuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin tavoitteiden tuntemiseen.
Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään posterinäyttelyssä.
5 op eli 135 tuntia aktiivista työtä.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Kehittämistehtävä hyväksytään suoritetuksi, kunhan kehittämistehtävän molemmat osa-alueet eli markkinointisuunnitelma ja posteriesittely on hoidettu Its Learningissä olevan tehtäväannon mukaisesti.
Aktiivisuus ja poissaolot lähiopetuksesta vaikuttavat arviointiin.
Lisätiedot
Kurssin tarkempi kuvaus ja tehtävät ovat Its Learningissä