Skip to main content

Customer Service (2 cr)

Code: TE00BQ51-3004

General information


Enrollment
02.12.2021 - 28.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 26.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Annika Karppelin
Groups
PAUTOS21A
PAUTOS21A
Course
TE00BQ51
No reservations found for realization TE00BQ51-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso sijoittuu kevään kakkosperiodiin.

Objective

customer service
custumer behavior
customer experience

Content

customer service
custumer behavior
customer experience

Materials

Tunneilla jaettu materiaali.
Osia kirjoista: Christian Grönroos. Palvelujen markkinointi. (eri vuosia)
Storbacka&Lehtinen. 2002. Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden armoilla.
Bergström&Leppänen:(2015, 2021). Yrityksen asiakasmarkkinointi.

Teaching methods

Keskustelut, harjoitteet ja havainnointi

Exam schedules

Tentti
On osin soveltavia monivalinta- ja avoimia kysymyksiä sisältävä kirjallinen koe.
Uusinta toukokuun 2022 aikana. Uusinta on essee-muotoinen tentti.

Completion alternatives

Asiakaspalvelutilanteiden hallinnan osoittaminen työtodistuksella "high touch" - asiakaspalveluammatissa (väh. 100h) sekä keskustelulla, jossa ohjaajalle käy ilmiselväksi asiakaspalvelun osaaminen laadullisesti, teknisesti sekä tiedollisesti. Tiedot ja osaaminen osoitetaan suullisessa tentissä kesto 20 min.

Student workload

Opiskelija osallistuu tunneilla keskusteluun ja harjoitteisiin 16 h
Pareittain tehtävä havainnointitehtävä ja havainnoinnin valmistelu 4 - 6 h
Tentti ja tenttiin kertaus 12h
Itsenäinen työskentely ja tiedonhaku, valmistelu tunneille 16 h

Evaluation methods and criteria

Harjoitteisiin (3) osallistuminen hyv/hyl - täydennettävä
Havainnointitehtävät (1) ja purku lähitunnilla - hyv/hyl - täydennettävä
Tentti 1 - 5 / hyl

Failed (0)

Opiskelija ei ole suorittanut lähitunneilla vaadittavia tehtäviä ( yhteensä 4) eikä täydennä puuttuvia osia tai ei ole läpäissyt tenttiä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on ollut läsnä tai suorittanut yli 50% harjoitteista (minimi 3 harjoitetta kakkosarvosanaan) ja läpäissyt tentin.
Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä asiakaspalvelun merkityksen osana teknistä suoritusta ja asiakkuuksien hallintaa.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on osallistunut kaikkiin harjoitteisiin, tai täydentänyt puuttuvia harjoitteita, hyväksytysti. Opiskelija osoittaa selkeää asiakaspalvelutilanteiden merkityksen hallintaa ja ymmärrystä asiakaspalvelun merkityksestä osana ammattiaan. Opiskelija on suorittanut asiakaspalvelutilanteen tarkkailun ja osoittaa kykenevänsä erottelemaan hyvään asiakaspalvelutilanteeseen vaikuttavia tekijöitä.
Lisäksi opiskelija on läpäissyt tentin vähintään arvosanalla 2,5.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on tunnilla aktiivinen ja pyrkii kehittämään asiakaspalveluosaamistaan. Opiskelija sisäistää asiakaspalvelun merkityksen osana menestyvää ammatinharjoittamista ja osaa tuoda esille asiakaspalvelun tekniseen ja toiminnalliseen laatuun vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija on osoittanut hyvää tai erinomaista osaamista asiakaspalvelutilanteissa ja asiakaspalvelutilanteiden tarkkailuissa ja asiakaspalvelutilanteen arvioinnissa (havainnointi).

Go back to top of page