Research and development methods (5 cr)
Code: 3011379-3021
General information
- Enrollment
-
01.06.2024 - 13.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.09.2024 - 29.11.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Library and Information Services
- Teachers
- Johnny Långstedt
- Ritva Hyttinen
- Course
- 3011379
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 28 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 13.09.2024 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät 3011379-3021 |
LEM_B163
|
Fri 11.10.2024 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät 3011379-3021 |
LEM_B163
|
Fri 08.11.2024 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät 3011379-3021 |
LEM_B163
|
Fri 29.11.2024 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät 3011379-3021 |
LEM_B163
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
- Research and development as a process and as a text report
- Topic and knowledge basis
- Research and operational methods
- Data analysis and interpretation
- Ethical research and development
The study course is implemented in an integrated manner with the Development task study course.
Register for that course as well!
Objective
Having completed the course the student is able to select and use adequate methors in the development project .
Materials
Hakala, J. T. 2022. Hyvä, parempi, valmis: Opinnäyteopas ammattikorkeakouluille. [Helsinki]: Gaudeamus. (e-kirja saatavilla Turku AMK:n Finnassa)
Tarkempi aineisto julkaistaan ITS alustalla
.
Teaching methods
In the course, active and interactive learning is applied. In lectures workshops, exercises, and experiments are the key methods. Additionally, individual work on student's own research or development topic, which involves tasks related to the topic, knowledge base, research or development focus, and ethical reporting. Moreover, peer evaluation is utilised
.
Pedagogic approaches and sustainable development
The course follows Turku University of Applied Sciences' innovation pedagogical strategy, which places the student at the center. The student is an active agent and learner who, through various forms of interaction, enhances their knowledge and understanding of the subject. They learn and demonstrate their learning through various individual and group tasks.
The course aims indirectly at sustainable development, focusing on the production of reliable knowledge.
Student workload
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op eli 135 h (1 op= 27 h)
Evaluation methods and criteria
Opintojaksolla noudatetaan jatkuvan arvioinnin ideologiaa, mikä tarkoittaa että arviointi kohdistuu kaikkiin opintojakson osiin
- läsnäolo ja aktiivisuus lähitunneilla
- aikataulujen ja ohjeiden noudattaminen
- oppimistehtävät sekä ryhmässä että itsenäisesti
Failed (0)
Annettuja tehtäviä ei ole tehty riittävällä tasolla tai läpäistäviä testejä ei ole tehty.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Kaikki tehtävät ja/tai tentit on tehty ja palautettu verkkoalustalla kerrottujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on osallistunut tapaamisiin ja/tai reflektoinut ohjeiden mukaisesti omia ja ryhmän tuotoksia. Tuotoksissa osoitetaan osin menetelmien ja kurssisisältöjen osaamista.
Assessment criteria, good (3-4)
Kaikki tehtävät ja/tai tentit on tehty ja palautettu verkkoalustalla kerrottujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on osallistunut tapaamisiin ja on osallistunut aktiivisesti työskentelyyn ja/tai reflektoinut ohjeiden mukaisesti omia ja ryhmän tuotoksia. Tehdyt tehtävät on tehty huolellisesti ja palautettu sovitun aikataulun mukaisesti. Tuotoksissa osoitetaan menetelmien ja kurssisisältöjen hyvää osaamista ja soveltamista.
Assessment criteria, excellent (5)
Kaikki tehtävät ja/tai tentit on tehty ja palautettu verkkoalustalla kerrottujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti tapaamisiin ja työskentelyyn sekä edistänyt ryhmän toimintaa omilla ajatuksilla ja oivalluksilla. Lisäksi opiskelija on reflektoinut ohjeiden mukaisesti omia ja/tai ryhmän tuotoksia. Tehdyt tehtävät on tehty huolellisesti ja ne on palautettu sovitun aikataulun mukaisesti. Tuotoksista näkyy menetelmien syvällisempää osaamista, soveltamista ja oivaltavuutta.