Skip to main content

Lifespan and Education (5 cr)

Code: TH00CA36-3003

General information


Enrollment
01.08.2022 - 11.11.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.11.2022 - 31.01.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 65
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Tiina Suni
Noora Kumpulainen
Susanna Virta
Outi Linnossuo
Course
TH00CA36
No reservations found for realization TH00CA36-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

vko 46
to 17.11. klo 8:15 - 9:15 jakson aloitus (TS, NK, JL) klo 9:30 - 11:30 Nooran opetus
to 17.11. JunioriAMK-ryhmät 1,2,3,4 klo 12.30-14.00 / JunioriAMK-ryhmät 5,6,7,8 klo 14.15-15.45 (opettajat mukana)
pe 18.11. klo 8-14 Tiinan opetus

vko 47
to 24.11. klo 10.00 - 14:00 Nooran opetus
pe 25.11. klo 9.00-11.00 ryhmät työskentelevät itsenäisesti (opiskelijat varaavat tilat)

vko 48
to 1.12. klo 08.15 - 09.45 JunioriAMK-ryhmät 2,3 / klo 10.00 - 11.30 JunioriAMK-ryhmät 5,6,7 (opettajat mukana)
pe 2.12. klo 8:15 - 9:45 JunioriAMK-ryhmät 1&4 / klo 10:00 - 11:30 JunioriAMK-ryhmä 8 (opettajat mukana)

vko 49
8.12. klo 9 -14 Kurssin oma työpajapäivä (TS), (jos on pois, päivä pitää korvata)
9.12. klo 9:00 - 11:00 ryhmät työskentelevät itsenäisesti (opiskelijat varaavat tilat)

vko 50
15.12. klo 8:15 - 11:30 JunioriAMKn työpajapäivä
15.12. klo 13.00 - 15.00 Yksilötentti Itsissä, tentti tehdään valvotusti koululla, opiskelijat käyttävät omia koneita. (TS)

Toinen tenttimahdollisuus 25.1.2023 klo 16-18 Itsissä.
Kolmas tenttimahdollisuus 17.5. klo 16-18 Itsissä.


Osallistuminen JunioriAMK-työskentelyyn ja työpajaan sekä 8.12. työpajapäivään on pakollista. Poissaolot sairaustapauksissa työpajan osalta korvattava. Työskentelyryhmän tapaamisista voi sairaustapauksessa olla kerran pois, jolloin korvaavat työtehtävät sovitaan työskentelyryhmän kanssa.

Muutokset mahdollisia!

Objective

• you recognise individual and environmental factors that affect people’s growth, development and education
• you can describe the developmental tasks of different life phases
• you are familiar with theories on education, development and learning

Content

• the biological, psychological and social development of human beings
• the developmental tasks and challenges of different life phases: childhood, youth, adulthood and old age
• the psychosocial basis of education and supporting individuals’ growth and socialisation process
• early interaction and parent-infant bonding
• the ethical dimension of education

Teaching methods

Luento-opetus
JunioriAMK-työskentely
Yksilötyöskentely

Exam schedules

Yksilötentti 15.12. 2022 klo 13-15
Tentti tehdään Itsissä opiskelijan omalla koneella valvotusti kampuksella.

1. uusintatentti 25.1.2023 klo 16-18
2. uusintatentti 17.5.2023 klo 16-18

Pedagogic approaches and sustainable development

Toiminnallinen oppiminen

Student workload

Lähiopetus 1
JunioriAMK-työskentely 1,5 op (osallistumisvelvollisuus, jotta kurssi on hyväksytty)
Yksilötentti 2,5

Evaluation methods and criteria

Opintojakson arvioinninkohde on Itsissä tehtävä yksilötentti
Arviointi 1-5

Tentittävä materiaali:
Ahonen. T., Lyytinen, H., Nurmi, J-E., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. 2014. Ihmisen psykologinen kehitys.
Opettajien luennot.

Uusintatentti: ilmoitetaan myöhemmin

Failed (0)

Opiskelijan osaaminen ei yllä arviointikriteereihin 1–2

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- Opiskelija ymmärtää ihmisen kasvuun, kehitykseen ja kasvatukseen vaikuttavia tekijöitä.
- Opiskelija osaa kuvailla ihmisen eri ikävaiheiden kehitystehtäviä ja haasteita.
- Opiskelija tietää kasvatukseen ja oppimiseen liittyviä teorioita.

Assessment criteria, good (3-4)

- Opiskelija ymmärtää laajemmin ihmisen kasvuun, kehitykseen ja kasvatukseen vaikuttavia tekijöitä, sekä yksilöllisiä ja ympäristöön liittyviä näkökulmia
- Opiskelija osaa kuvailla ja selittää eri ikävaiheille tyypillisiä kehitystehtäviä ja haasteita
- Opiskelija ymmärtää keskeiset kasvatukseen ja oppimiseen liittyvät teoriat ja tietää, miten ne ilmenevät käytännön kasvatustilanteissa.

Assessment criteria, excellent (5)

- Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa tietoa ihmisen kasvatusta, kehityksestä ja kasvatuksesta, ja ymmärtää yksilölliset tarpeet sekä ympäristötekijöiden merkityksen.
- Opiskelija osaa kuvailla, selittää ja soveltaa oppimiansa eri ikävaiheiden kehitystehtäviä ja haasteita.
- Opiskelija argumentoi kasvatuksen ja oppimisen teorioita käytännön kasvatustoimintaan.

Go back to top of page