Skip to main content

Service Counselling and Recording of Information (5 cr)

Code: TH00CA41-3002

General information


Enrollment
01.06.2022 - 16.10.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.10.2022 - 23.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Juha Knuuttila
Liisa Pirinen
Sirppa Kinos
Course
TH00CA41
No reservations found for realization TH00CA41-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Vko 42 ke 19.10 klo 16-18 Kurssitapaaminen Zoomissa: Opintojakson aloitus
Vko 43 ke 26.10 klo 16-18 Kurssitapaaminen Zoomissa: Viikkotehtävä 1. Asiakkaan työ- ja toimintakyvyn arviointi
Vko 45 ke 09.11 klo 16-18 Kurssitapaaminen Zoomissa: Viikkotehtävä 2. Kuntoutuksen palv.järj. ja sosiaalinen kuntoutus
Vko 46 ke 16.11 klo 16-18 Kurssitapaaminen Zoomissa: Viikkotehtävä 3. Palveluohjaus
Vko 47 ke 23.11 klo 16-16.30 Verkkotentti

Objective

• you understand the process of client relationships and are familiar with the phases of the client process
• you are familiar with the process and different models of service counselling
• you know how to assess clients’ need for services and, based on this assessment, plan clients’ service paths and guide them to services
• you are familiar with the objectives of social rehabilitation
• you know the basic concepts and responsibilities of recording client data and know how to record your work with clients

Content

• assessment of clients’ work ability and functional capacity
• the service duties of social welfare
• the rehabilitation service system
• formal recording of client data in social welfare and the governing legislation
• information security and the governing legislation

Materials

Verkko-oppimateriaalit

Teaching methods

Verkko-opiskelu

Exam schedules

Opintojakson verkkotentit 23.11.2022 klo 16-16.30 (Tenttiin osallistuminen on mahdollista, mikäli kirjaamistehtävä on palautettu viimeistään 21.11)
1.Uusintatentti verkossa 14.03.2022 klo 16.30-17 (Tenttiin osallistuminen on mahdollista, mikäli kirjaamistehtävä on palautettu viimeistään 10.2)
2.Uusintatentti verkossa: 23.05.2022 klo 15-15.30 (Tenttiin osallistuminen on mahdollista, mikäli kirjaamistehtävä on palautettu viimeistään 19.5)

Pedagogic approaches and sustainable development

Viikkotehtävien (3) tekeminen: Yksilö- ja tiimiopiskelu sekä vertaisopiskelutapaaminen / opettajaohjaus
Yksilötehtävän tekeminen
Tenttiminen

Completion alternatives

-

Student workload

1. Suoritus: Osallistuminen opintojakson aloitukseen ja kolmeen kurssitapaamiseen (jos poissaoloja yli 2, tehdään lähiopetus seuraavan verkkoryhmän opetuksen yhteydessä)
2. Suoritus: Viikkotehtävien tekemiseen osallistuminen
3. Suoritus: Kirjaamistehtävän tekeminen hyv/hyl
4. Opintojakson henkilökohtaisen osaamisen näyttäminen tentissä / 0-K5

Evaluation methods and criteria

1. Viikkotehtävien 1-3 tekeminen opiskelijatiimissä viimeistään kurssitapaamista edellisenä iltana. Arviointi: Suoritettu / Ei suoritettu
2. Kirjaamistehtävän tekeminen ja palautus Itslearning ympäristöön 21.11.2022 23.59 mennessä (Edellystys tenttiin osallistumiselle). Hyväksytty / hylätty
3. Tentti 23.11, 0-K5

Failed (0)

Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- puutteita asiakkaan palveluiden tarpeen arvioinnissa, palvelupolun suunnittelussa ja asiakkaan ohjaamisessa
- ei tunne sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tuntee vain välttävästi kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tunnista erilaisia asiakassuunnitelmia.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- jonkin verran puutteita asiakkaan palveluiden tarpeen arvioinnissa, palvelupolun suunnittelussa ja asiakkaan ohjaamisessa
- tuntee alustavasti sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain pintapuolisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tunnistaa vain pintapuolisesti erilaisia asiakassuunnitelmia

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- osaa arvioida asiakkaan palvelujen tarvetta, suunnitella palvelupolkua ja ohjata asiakasta palvelujen piiriin
- tuntee sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteet
- tuntee kuntoutuksen palvelujärjestelmän
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet ja käytäntöjä
- osaa arvioida monipuolisesti asiakkaan palvelujen tarvetta, suunnitella palvelupolkua ja ohjata asiakasta palvelujen piiriin
- tuntee sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteet ja toimintamuotoja
- tuntee laajasti kuntoutuksen palvelujärjestelmän ja sen kompleksisuuden
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
- ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja osaa soveltaa niitä.

Further information

Viestintäkanava on itslearning.
Tenttiin osallistuminen edellyttää, että kirjaamistehtävä on tehty määräaikaan mennessä.
Uusintatenttiin ilmoittautuminen on tehtävä viimeistään 2 viikkoa, ennen uusintatenttiä Juhalle sähköpostitse.

Go back to top of page