Skip to main content

Service Counselling and Recording of Information (5 cr)

Code: TH00CA41-3004

General information


Enrollment
01.12.2022 - 28.04.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.05.2023 - 30.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 39
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Juha Knuuttila
Sirppa Kinos
Course
TH00CA41
No reservations found for realization TH00CA41-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Vko 18 ti 2.5.23 klo 8-10 Kurssitapaaminen Zoomissa: Opintojakson aloitus
Vko 19 ti 9.5.23 klo 8-10 Kurssitapaaminen Zoomissa: Viikkotehtävä 1.
Vko 20 ti 16.5.23 klo 8-10 Kurssitapaaminen Zoomissa: Viikkotehtävä 2.
Vko 21 ti 23.5.23 klo 8-10 Kurssitapaaminen Zoomissa: Viikkotehtävä 3.
Vko 22 ti 30.5.23 klo 8-8.30 Verkkotentti

Objective

• you understand the process of client relationships and are familiar with the phases of the client process
• you are familiar with the process and different models of service counselling
• you know how to assess clients’ need for services and, based on this assessment, plan clients’ service paths and guide them to services
• you are familiar with the objectives of social rehabilitation
• you know the basic concepts and responsibilities of recording client data and know how to record your work with clients

Content

• assessment of clients’ work ability and functional capacity
• the service duties of social welfare
• the rehabilitation service system
• formal recording of client data in social welfare and the governing legislation
• information security and the governing legislation

Materials

Verkko-oppimateriaalit

Teaching methods

Verkko-opiskelu

Exam schedules

Opintojakson verkkotentti 30.5.23 klo 8-8.30
1.Uusintatentti verkossa 23.8.23 klo 8-8.30.
2.Uusintatentti verkossa: 15.11.23 klo 8-8.30.

Pedagogic approaches and sustainable development

Viikkotehtävien (3) tekeminen: Yksilö- ja tiimiopiskelu sekä vertaisopiskelutapaaminen / opettajaohjaus
Yksilötehtävän tekeminen
Tenttiminen

Completion alternatives

-

Student workload

1. Suoritus: Osallistuminen opintojakson aloitukseen ja kolmeen kurssitapaamiseen (jos poissaoloja yli 2, tehdään lähiopetus seuraavan verkkoryhmän opetuksen yhteydessä)
2. Suoritus: Viikkotehtävien tekemiseen osallistuminen
3. Suoritus: Kirjaamistehtävän tekeminen tiimeissä hyv/hyl
4. Opintojakson henkilökohtaisen osaamisen näyttäminen tentissä / 0-K5

Evaluation methods and criteria

Viikkotehtävät (hyv./hyl.)2 op ja tentti 1 op (hyl./T1-K5). Tenttimateriaali koostuu viikkotehtävien ja kirjaamistehtävän materiaaleista.
Kirjaamistehtävät, tehdään opintojakson tiimeissä 2 op.

Failed (0)

Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- puutteita asiakkaan palveluiden tarpeen arvioinnissa, palvelupolun suunnittelussa ja asiakkaan ohjaamisessa
- ei tunne sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tuntee vain välttävästi kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tunnista erilaisia asiakassuunnitelmia.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- jonkin verran puutteita asiakkaan palveluiden tarpeen arvioinnissa, palvelupolun suunnittelussa ja asiakkaan ohjaamisessa
- tuntee alustavasti sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain pintapuolisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tunnistaa vain pintapuolisesti erilaisia asiakassuunnitelmia

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- osaa arvioida asiakkaan palvelujen tarvetta, suunnitella palvelupolkua ja ohjata asiakasta palvelujen piiriin
- tuntee sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteet
- tuntee kuntoutuksen palvelujärjestelmän
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
-ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet ja käytäntöjä
- osaa arvioida monipuolisesti asiakkaan palvelujen tarvetta, suunnitella palvelupolkua ja ohjata asiakasta palvelujen piiriin
- tuntee sosiaalisen kuntoutuksen tavoitteet ja toimintamuotoja
- tuntee laajasti kuntoutuksen palvelujärjestelmän ja sen kompleksisuuden
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
- ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja osaa soveltaa niitä.

Further information

-

Go back to top of page