Promotional video (5 cr)
Code: KU00CL98-3001
General information
- Enrollment
- 31.08.2022 - 24.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.10.2022 - 24.01.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 24
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
- Teachers
- Timo Närä
- Teacher in charge
- Timo Närä
- Groups
-
PMEDIS20jourPMEDIS20jour
-
PMEDIS20masnPMEDIS20 mainonnan suunnittelu
-
PMEDIS20tuprPMEDIS20 tuotanto ja projektinhallinta
- Course
- KU00CL98
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso toteutetaan loka-marraskuussa 2022. Tarkempi aikataulu täsmentyy syyskuun puoliväliin mennessä.
Opintojaksolla syvennytään videon tuottamiseen, ideointiin ja käsikirjoittamiseen yrityksen markkinointinäkökulmasta. Läpi käydään lyhyesti myös videon perusteet, jotta liikkeelle lähdetään samalta viivalta. Opintojaksolla tehdään tiimeissä liikkuvan kuvan sisältöjä, mahdollisesti ja toivottavasti ulkopuolisille tilaajille.
Opiskelu nojautuu yleisen videotuotantoprosessin jaksotukseen:
- ensimmäisellä lähikerralla polkaistaan projekti liikkeelle yleisten asioiden tietopaketeilla sekä asiakastoimeksiantoon perehtymisellä
- toisella kerralla pääpaino on konseptoinnissa: suunnitellaan toimeksiannon mukaisesti videotuotannon täsmäkonsepti sekä käsikirjoitetaan video. Lisäksi käydään läpi audiovisuaalisen sisällöntuottamisen ja tuotannon suunnittelun teorian lisäksi kuvaussuunnitelman tekemistä.
- tämän jälkeen suoritetaan kuvaukset itsenäisesti, videot editoidaan ja tehdään mahdollisimman valmiiksi
- viimeisellä lähikerralla lopulliset tuotokset esitellään koko ryhmälle sekä mahdollisille toimeksiantajan edustajalle ja annetaan palautetta puolin ja toisin
Kaksi ensimmäistä ja viimeinen kerta on lähiopetusta. Välissä pidämme etänä sparrausvartteja tai –tunteja tarpeen mukaan. Sparraushetket ovat käytännön kysymysten ja haasteiden ratkomiseen tarkoitettuja opetustuokioita etänä.
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- Ideoida ja käsikirjoittaa mainosvideon
- Videotuotannon perusteet
- Totetuttaa kevyen videotuotannon ryhmätyönä
- Toimia projektissa, jossa tilaajana on ulkopuolinen yritys
Content
Opintojaksolla syvennytään videon tuottamiseen, ideointiin ja käsikirjoittamiseen yrityksen markkinointinäkökulmasta. Läpi käydään lyhyesti myös videon perusteet, jotta liikkeelle lähdetään samalta viivalta. Opintojaksolla tehdään liikkuvan kuvan sisältöjä.
Teaching methods
Opintojakson kolme lähikertaa järjestetään läsnäopetuksena Lemminkäisenkadun kampuksella, sekä muut osat etänä .
Student workload
Tärkein oppimistehtävä on ryhmätyö, jossa sosiaalisen tuotetaan toimeksiantajalle video. Opintojakson aikana työryhmät tuottavat seuraavat materiaalit:
- briiffidokumentti toimeksiannosta
- konseptikuvaus
- käsikirjoitus
- kuvaussuunnitelma
- raakaleikattu videomateriaali (katselmointia varten)
- valmis video
Ryhmätyön lisäksi jokainen opiskelija tekee yksilötehtävän (oppimispäiväkirja) sekä antaa palautetta (oman sekä muiden ryhmäläisten työn reflektointi).
Evaluation methods and criteria
Arviointiin vaikuttaa myös tuotosten palauttaminen ajallaan sekä aktiivisuus lähiopetuksessa. Opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa saattaa nostaa kurssiarvosanaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää. Opintojakso arvioidaan sen päätyttyä ja jokainen opiskelija saa arvioinnin yhteydessä kirjallisen palautteen opettajalta.
Failed (0)
Töiden palautus myöhässä. Tuotokset eivät noudata toimeksiantoa lainkaan tai käy ilmi, että työryhmä ei ole tuottanut materiaalia itse, vaan kopioinut luvattomasti tai lähteitä mainitsematta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Vain joitain tuotoksia toimitetaan määräaikaan mennessä. Tuotettu video vastaa vain osittain toimeksiantoa.
Assessment criteria, good (3-4)
Tuotokset vastaavat suurimmalta osalta toimeksiantoa. Valmis video on kohdeyleisö huomioon ottaen asianmukainen ja huolellisesti tehty. Visuaalisuus on hyvällä tasolla ja liikkuvan kuvan potentiaalia on käytetty hyvin. Dokumentaatio on asiallista ja kattavaa. Ryhmä toimii katselmoinneissa aktiivisesti ja selkeästi.
Assessment criteria, excellent (5)
Valmis video on omaperäinen, visuaalisesti näyttävä ja mielenkiintoa herättävä. Video on myös muilta osin toimeksiannon mukainen. Muut materiaalit ovat samoin asianmukaiset sekä kattavat, suunnitelmallisuus ja huolellisuus näkyy. Ryhmä on aktiivinen ja selkeä katselmointitilaisuuksissa. Tuotokset osoittavat ryhmän saavuttaneen opintojakson ryhmätehtävälle asettamat tavoitteet.
Qualifications
Suoritettu Audiovisuaalisen ilmaisun opintojakso (media-alan koulutuksen oppimissuunnitelmasta) tai kyseistä opintojaksoa vastaavien sisältöjen ja osaamisen hallinta.
Further information
Opintojakso toteutetaan loka-marraskuussa 2022. Tarkempi aikataulu täsmentyy syyskuun puoliväliin mennessä.