Skip to main content

Rehabilitation of an Edentulous Mouth with Removable Prosthetics (2cr)

Code: 7191081-3007

General information


Enrollment
02.12.2022 - 15.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 31.07.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Dental Technology
Teachers
Milla Lahdenperä
Sari Silmäri
Teacher in charge
Sari Silmäri
Course
7191081

Unfortunately, no reservations were found for the realization Rehabilitation of an Edentulous Mouth with Removable Prosthetics 7191081-3007. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kevätlukukausi 2023

Kokoproteesiasettelun teoreettiset perusteet
• hampaiden menetysten aiheuttamat muutokset
• proteesityypin valintaan vaikuttavat tekijät
• jäljentämisen irrotettavia proteeseja varten
• purennan määritykseen vaikuttavat tekijät
• purennan määrityksen periaatteet osittain ja kokonaan hampaattomalla potilaalla
• proteesipotilaan ylläpitohoidon

Objective

The student can
- describe the changes resulting from the loss of teeth
- describe the factors affecting the choice of type of prosthesis
- describe the factors affecting occlusal determination
- make impressions for removable prostheses
- determine the occlusion of a completely and partially edentulous patient
- perform actions needed in the repair of prostheses
- provide maintenance care to a prosthodontic patient

Content

Parts of the course can be implemented by the Department of Dentistry of the University of Turku.
- Care of an edentulous mouth.

Materials

Oppimateriaali löytyy ITSistä

Teaching methods

Luennot ja kirjalliset tehtävät
Osan opintojaksosta toteuttaa Turun yliopiston hammaslääketieteen laitos
* Yliopiston antamat luennot toteutuvat toukokuussa -23

Pedagogic approaches and sustainable development

Luento-opetus, kirjalliset itsenäiset tehtävät
Vertaisopetus Ht-HLL

Student workload

Opintojakson 2op tarkoittaa 54 tuntia opiskelijan työtä

Oppimispäiväkirja, pienryhmätyöt, ennakkotehtävät
opettajan laatimat opintojakson eri aiheisiin/teemoihin liittyvät ennakkotehtävät ja/tai koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja/työraportti (tarkempi tehtävänanto ITSissä)

Evaluation methods and criteria

Läsnäolo ja osallistuminen luento-opetukseen
Kirjalliset tehtävät ja/tai tentti

Oppimispäiväkirjan arviointikriteerit alla

Failed (0)

0 = ei ymmärtämistä. Tehtävä on ymmärretty väärin eikä oppimispäiväkirjaan ole panostettu.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

1- 2 = niukka ymmärtäminen. Oppimispäiväkirja on kuvaileva raportti. Käsitteet ja määritelmät on ymmärretty, mutta oppimispäiväkirjassa ei ole reflektioita ja pohdintaa omasta oppimisprosessista.

Assessment criteria, good (3-4)

3 = asioiden ymmärtäminen Käsitteiden ja määritelmien ymmärtämisen lisäksi oppimispäiväkirjassa on pohdintaa oppimisprosessista. Kokonaiskuvaa opiskeltavista asioista ei ole kuitenkaan muodostettu eikä opittua tietoa ole pystytty soveltamaan.

4 = asioiden välisten suhteiden ymmärtäminen. Opiskelija tunnistaa käsiteiden väliset yhteydet ja on muodostanut kokonaiskuvan opiskeltavista asioista. Hän osaa myös soveltaa oppimaansa tietoa.

Assessment criteria, excellent (5)

5 = syvällinen ymmärtäminen. Opiskelija yhdistää oppimansa asiat aikaisempaan tietämykseensä ja laajempaan yhteyteen. Hän osaa kriittisesti vertailla ja arvioida oppimaansa sekä perustelee näkemyksensä.

Go back to top of page