Siirry suoraan sisältöön

Hampaattoman suun irtoproteettinen kuntoutus 1 (2 op)

Toteutuksen tunnus: 7191081-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 15.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
Hammasteknikon koulutus
Opettajat
Milla Lahdenperä
Sari Silmäri
Vastuuopettaja
Sari Silmäri
Ryhmät
PHAMMS22
Hammasteknikkokoulutus (AMK), S22
Opintojakso
7191081
Toteutukselle 7191081-3007 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kevätlukukausi 2023

Kokoproteesiasettelun teoreettiset perusteet
• hampaiden menetysten aiheuttamat muutokset
• proteesityypin valintaan vaikuttavat tekijät
• jäljentämisen irrotettavia proteeseja varten
• purennan määritykseen vaikuttavat tekijät
• purennan määrityksen periaatteet osittain ja kokonaan hampaattomalla potilaalla
• proteesipotilaan ylläpitohoidon

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- hampaiden menetysten aiheuttamat muutokset
- proteesityypin valintaan vaikuttavat tekijät
- jäljentämisen irrotettavia proteeseja varten
- purennan määritykseen vaikuttavat tekijät
- purennan määrityksen periaatteet osittain ja kokonaan hampaattomalla potilaalla
- proteesipotilaan ylläpitohoidon

Sisältö

Osan opintojaksosta voi toteuttaa Turun yliopiston hammaslääketieteen laitos
- Hampaattoman suunhoito

Oppimateriaalit

Oppimateriaali löytyy ITSistä

Opetusmenetelmät

Luennot ja kirjalliset tehtävät
Osan opintojaksosta toteuttaa Turun yliopiston hammaslääketieteen laitos
* Yliopiston antamat luennot toteutuvat toukokuussa -23

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Luento-opetus, kirjalliset itsenäiset tehtävät
Vertaisopetus Ht-HLL

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson 2op tarkoittaa 54 tuntia opiskelijan työtä

Oppimispäiväkirja, pienryhmätyöt, ennakkotehtävät
opettajan laatimat opintojakson eri aiheisiin/teemoihin liittyvät ennakkotehtävät ja/tai koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja/työraportti (tarkempi tehtävänanto ITSissä)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Läsnäolo ja osallistuminen luento-opetukseen
Kirjalliset tehtävät ja/tai tentti

Oppimispäiväkirjan arviointikriteerit alla

Hylätty (0)

0 = ei ymmärtämistä. Tehtävä on ymmärretty väärin eikä oppimispäiväkirjaan ole panostettu.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

1- 2 = niukka ymmärtäminen. Oppimispäiväkirja on kuvaileva raportti. Käsitteet ja määritelmät on ymmärretty, mutta oppimispäiväkirjassa ei ole reflektioita ja pohdintaa omasta oppimisprosessista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

3 = asioiden ymmärtäminen Käsitteiden ja määritelmien ymmärtämisen lisäksi oppimispäiväkirjassa on pohdintaa oppimisprosessista. Kokonaiskuvaa opiskeltavista asioista ei ole kuitenkaan muodostettu eikä opittua tietoa ole pystytty soveltamaan.

4 = asioiden välisten suhteiden ymmärtäminen. Opiskelija tunnistaa käsiteiden väliset yhteydet ja on muodostanut kokonaiskuvan opiskeltavista asioista. Hän osaa myös soveltaa oppimaansa tietoa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 = syvällinen ymmärtäminen. Opiskelija yhdistää oppimansa asiat aikaisempaan tietämykseensä ja laajempaan yhteyteen. Hän osaa kriittisesti vertailla ja arvioida oppimaansa sekä perustelee näkemyksensä.

Siirry alkuun