Skip to main content

Business Development (5 cr)

Code: 3011605-3008

General information


Enrollment
01.06.2024 - 30.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Arja Keltaniemi
Groups
MLIITS23
Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2023
Course
3011605

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 22 h 30 min.

Time Topic Location
Thu 05.09.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Tulevaisuustyöpaja / Liiketoiminnan kehittäminen 3011605-3008
LEM_B164 Tapio muunto
Fri 27.09.2024 time 11:30 - 14:00
(2 h 30 min)
Kirjapiirit / Liiketoiminnan kehittäminen 3011605-3008
Thu 24.10.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Kirjaesitykset / Liiketoiminnan kehittäminen 3011605-3008
LEM_A317 Oppimistila
Thu 14.11.2024 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Kirjaesitykset / Liiketoiminnan kehittäminen 3011605-3008
LEM_A317 Oppimistila
Mon 09.12.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Kirjaesitykset / Liiketoiminnan kehittäminen 3011605-3008
LEM_A317 Oppimistila
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla teoria ja käytäntö linkittyvät vahvasti toisiinsa. Haltuun otettavia asioita mm.tulevaisuusnäkökulma, tulevaisuuden ennakointi, megatrendit, trendit ja heikot signaalit, yrityksen toimintaympäristö, sekä ajankohtaisia omavalintaisia teemoja.

5.9. klo 9-16
27.9. klo 13-16
24.10. klo 9-12
14.11. klo 9-12
9.12. klo 9-16

Objective

After completition of this course the student is able to
- analyse competitiors and apply new knowledge
- use different business development methods
- describe future trends
- use scenarios in business development

Content

- Miten kilpailevien yritysten tuntemusta voidaan hyödyntää liiketoiminnan kehittämisessä
- Millaisia kehitystrendejä on havaittavissa
- Miten tulevaisuuden tutkimusta voidaan hyödyntää kehittämistyössä
- Miten skenaarioiden avulla kehitetään liiketoimintaa
- Millaisia työkaluja käytetään liiketoiminnan kehittämisessä

Materials

Monipuoliset tuoreet tulevaisuuden ennakointiin ja näkökulmiin liittyvät lähteet.
Kirjapiirin kirjat esitellään opintojakson alussa tai vaihtoehtoisesti pienryhmä valitsee itse ajankohtaisen kirjan.

Teaching methods

- Työpajatyöskentelyä
- Ideointimenetelmät
- Yhteistoiminnallinen oppiminen ja yhteistoiminnalliset menetelmät
- Kirjapiiri
- Erilaiset menetelmät/työkalut konseptisuunnittelussa
- Opiskelijan aktiivisuus ja aloitteellinen toiminta
- Itsenäinen tiedon haltuunotto
- Oman työn kehittäminen

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat omien tavoitteiden asettamiselle.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja ohjauskeskustelut opintojaksosta vastaavan ohjaajan kanssa.
Itsiä hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Completion alternatives

Osaamisen näyttömahdollisuus sovitaan tapauskohtaisesti opintojakson vastaavan opettajan kanssa. Opiskelijan tulee osallistua ensimmäiselle lähijaksolle ja mikäli opiskelija haluaa osoittaa osaamisensa näyttönä, hänen tulee olla yhteydessä opintojakson vastaavan opettajaan viimeistään viikkoa kuluttua opintojakson ensimmäisestä lähijaksosta.

Student workload

Lähijaksoilla toteutuvat harjoitukset, joihin ohjeistetaan opintojakson edetessä.
Tulevaisuuspaja.
Tulevaisuuskatsaus kiinnostuksen kohteena olevaan toimialaan.
Kirjapiiri pienryhmän valitsemasta kirjasta aktivoiva loppuesitys muulle ryhmälle.

Evaluation methods and criteria

Tulevaisuuskatsaus, osallistuminen lähijaksojen työskentelyyn sekä pienryhmätyöskentelyyn.
Tulevaisuuskatsauksen tarkemmat arviointikohteet ja kriteerit on esitelty opintojakson Its-alustalla.
Pienryhmäkohtainen kirjaesitys.

Failed (0)

Vähäinen osallistuminen lähijaksoille, poissaoloja ei saa olla enempää kuin yksi.
Tehtäväpalautuksia tekemättä tai tehtävät eivät vastaa tehtäväantoa.
Ideointivaiheessa tekoälyn hyödyntäminen sallittu (myös kuvat sallittu), mutta kielletty asiasisällön tuottamisessa .

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

• Opiskelija toimii ohjeita noudattaen muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
• Opiskelija tietoperusta puutteellisesta ja pääosin referoivaa, ilman soveltamisen näkökulmaa.
• Oppimistavoitteet noudattavat opetussuunnitelman ja asetettuja tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.

Assessment criteria, good (3-4)

• Opiskelija toimii itsenäisesti, omat kehittymistavoitteet näyttäytyvät tuotoksessa.
• Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista että hyödyttävää.
• Tietoperustan valinta ja soveltaminen on monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
• Tuotoksen esittäminen on loogista ja selkeää.
• Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.

Assessment criteria, excellent (5)

• Opiskelija osaa soveltaa tietoperustaa ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
• Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
• Tuotos ja tehtävät osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
• Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.
• Työskentely on ollut dialogista ja kaikkien osaamista kehittävää.

Qualifications

1. vuoden liiketalouden opinnot tulee olla suoritettu.

Further information

Opintojakso on osa Liiketoiminnan kehittämisen osaamispolkua 30 op. Osaamispolusta valitaan kaikki opintojaksot.

Go back to top of page