Skip to main content

Business Finance Planning (5 cr)

Code: 3011647-3009

General information


Enrollment
02.12.2024 - 31.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.03.2025 - 08.06.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Sami Nummela
Groups
MLIITS23
Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2023
Course
3011647

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 13.03.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Yrityksen rahoitussuunnittelu 3011647-3009
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Fri 11.04.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Yrityksen rahoitussuunnittelu 3011647-3009
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Thu 22.05.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Yrityksen rahoitussuunnittelu 3011647-3009
EDU_2001 Elias muunto byod
Fri 23.05.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Yrityksen rahoitussuunnittelu 3011647-3009
LEM_A309 Oppimistila BYOD
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opiskelija omaksuu yrityksen rahoitustilanteen analysointimenetelmät ja osaa arvioida rahoituksen vaikutusta liiketoiminnan kannattavuuteen, vakavaraisuuteen ja maksuvalmiuteen. Opiskelija perehtyy erityisesti yritysrahoituksen muuttuvaan tilanteeseen sekä uusiin rahoituslähteisiin. Esimerkki: miten lainojen korkotaso vaikuttaa yritysten kannattavuuteen.

Objective

The student is able to
- introduce alternative sources of financing for a company
- draw up a short-term cash budget and utilize it in cash management
- chart the risk factors of a company and the methods of risk management related to them
.

Content

- financial planning and alternatives
- cash management
- risk management and insurances
- investment alternatives

Materials

Yrityksen rahoitussuunnittelun oppimateriaalit Itslearning-oppimisalustan resursseissa. Soveltuva lähdekirjallisuus. Itsenäisesti tai ryhmätyönä tuotettava raportti. Kurssin oheislukemiseksi sopiva kirja on esimerkiksi Yritysrahoitus (Niskanen).

Teaching methods

Tehtäväkeskeinen oppiminen, kurssitehtävät jotka annetaan oppimisalustassa. Kurssitehtävien esittäminen, seuraaminen, kommentointi kurssin lopussa. Oppimispäiväkirja.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innopeda
Oppimispyramidi
Käännetty luokkahuone
Oppimispäiväkirja
Itsearviointi

Student workload

Kurssitehtävät, noin 8, joista osa noin 5 ovat suppeampia ja 2 on laajempia. Kaikki tehtävät ja oppimispäiväkirja (sisältäen itsearvionnin) palautetaan kurssin loppuun mennessä. Opiskelijat esittävät kurssin aikana laajemmat kurssityönsä, jolloin se tukee muiden opiskelijoiden vertaisoppimista.

Kaikki opintomateriaali tulee kurssin edetessä Itslearning-oppimisalustan resursseihin.
Koska kurssi on laaja, 5 opintopistettä, työmäärä omalla ajalla on reilusti yli 100 tuntia ja lukujärjestykseen merkityt kerrat eivät ole kurssin suorittamisen kannalta kuin noin 10% koko kurssista. Lukujärjestykseen merkittyjen kertojen välissä on siis syytä varata aikaa itsenäiseen opiskeluun, jotta kurssin aiheeseen ehtii perehtyä. Opiskelun etemistä seurataan oppimispäiväkirjassa. Ryhmätöissä on suositeltavaa sopia ryhmän kesken Teams-etätapaamisia lukujärjestykseen merkittyjen kertojen välillä.

Evaluation methods and criteria

Kurssityöskentely: kurssitehtävien tekeminen, itsenäinen opiskelu, oppitunneille osallistuminen ja aktiivisuus, oppimispäiväkirjan palauttaminen itsearviointeineen, ovat perusedellytys kurssin hyväksyttävään suorittamiseen. Kurssitehtävien palautus on hyväksytyn suorituksen edellytys. Kurssin aikana esitetään palautettuja kurssitehtäviä. Opettaja arvioi opiskelijan suoritusta ja osaamista kokonaisuutena ottaen huomioon myös oppimispäiväkirjan ja sen itsearvioinnin.

Failed (0)

Opiskelija ei palauta kurssitehtäviä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija suorittaa kurssitehtävät, joissa suoritus on tyydyttävä.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija suorittaa kurssitehtävät, joiden taso on hyvä (3) tai erittäin hyvä (4).

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija suorittaa annetut tehtävät, sekä suoritus on erinomainen.

Go back to top of page