Skip to main content

Collection Management and Utilization (15cr)

Code: 3011672-3001

General information


Enrollment
10.12.2019 - 31.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Kati Haanpää
Pauliina Isomäki
Course
3011672

Unfortunately, no reservations were found for the realization Collection Management and Utilization 3011672-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Objective

Having completed the course, the student is able to
- design physical and digital material services
- apply methods for involving users in collection building
- apply methods for the development and evaluation of collections
- use the methods of customer-oriented material promotion in explaining library collections
- use methods of descriptive metadata in customer-oriented manner.

Content

Descriptive metadata
Acquisition
Collection architecture / Collection building
Customer-oriented collection work
Contracts and licences
Customer-oriented material promotion

Teaching methods

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit

Exam schedules

30.3.2020
Uusintamahdollisuus 27.4.2020

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämälähtöisyys
Yhteistoiminnallinen oppiminen

Student workload

yhteensä 405 h
Asiakaslähtöinen aineistopromootio 135 h
Kokoelmatyö 270 h (aineistoarkkitehtuuri ja -hankinta, metatieto)
- harjoitukset 15 h
- luennot 33 h

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteet: Yksilötehtävät, ryhmätyöt, tentti

Kokoelmatyö 40 %
Kokoelmien avaaminen ja promootio 30 %
Kuvaileva metadata 30 %

Failed (0)

Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja / tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja suullisessa ilmaisussa on puutteita.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille jokseenkin hyvin. Epäolennaista ainesta on vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää ja hallitsee keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta. Olemassa olevaa lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti. Pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä on esitetty runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.

Go back to top of page