Collection Management and Utilization (15cr)
Code: 3011672-3001
General information
- Enrollment
- 10.12.2019 - 31.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Kati Haanpää
- Pauliina Isomäki
- Course
- 3011672
Unfortunately, no reservations were found for the realization Collection Management and Utilization 3011672-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Objective
Having completed the course, the student is able to
- design physical and digital material services
- apply methods for involving users in collection building
- apply methods for the development and evaluation of collections
- use the methods of customer-oriented material promotion in explaining library collections
- use methods of descriptive metadata in customer-oriented manner.
Content
Descriptive metadata
Acquisition
Collection architecture / Collection building
Customer-oriented collection work
Contracts and licences
Customer-oriented material promotion
Teaching methods
Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit
Exam schedules
30.3.2020
Uusintamahdollisuus 27.4.2020
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämälähtöisyys
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Student workload
yhteensä 405 h
Asiakaslähtöinen aineistopromootio 135 h
Kokoelmatyö 270 h (aineistoarkkitehtuuri ja -hankinta, metatieto)
- harjoitukset 15 h
- luennot 33 h
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteet: Yksilötehtävät, ryhmätyöt, tentti
Kokoelmatyö 40 %
Kokoelmien avaaminen ja promootio 30 %
Kuvaileva metadata 30 %
Failed (0)
Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja / tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja suullisessa ilmaisussa on puutteita.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille jokseenkin hyvin. Epäolennaista ainesta on vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää ja hallitsee keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta. Olemassa olevaa lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti. Pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä on esitetty runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.