Siirry suoraan sisältöön

Kokoelmanhallinta ja käyttö (15op)

Toteutuksen tunnus: 3011672-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.12.2019 - 31.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.07.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Lähiosuus
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Kati Haanpää
Pauliina Isomäki
Ryhmät
PLIITS18kiti
PLIITS18kiti
Opintojakso
3011672

Toteutukselle Kokoelmanhallinta ja käyttö 3011672-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella fyysisiä ja digitaalisia aineistopalveluja
- soveltaa osallistavia menetelmiä kokoelmatyössä
- käyttää kokoelmien arvioinnin ja kehittämisen menetelmiä
- soveltaa asiakaslähtöistä aineistopromootiota kokoelmien avaamiseen
- käyttää asiakaslähtöisesti kuvailevan metatiedon menetelmiä.

Sisältö

Kuvaileva metatieto
Aineistonhankinta
Aineistoarkkitehtuuri
Asiakaslähtöinen/osallistava kokoelmatyö
Sopimukset ja lisenssit
Asiakaslähtöinen aineistopromootio

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

30.3.2020
Uusintamahdollisuus 27.4.2020

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys
Yhteistoiminnallinen oppiminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

yhteensä 405 h
Asiakaslähtöinen aineistopromootio 135 h
Kokoelmatyö 270 h (aineistoarkkitehtuuri ja -hankinta, metatieto)
- harjoitukset 15 h
- luennot 33 h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteet: Yksilötehtävät, ryhmätyöt, tentti

Kokoelmatyö 40 %
Kokoelmien avaaminen ja promootio 30 %
Kuvaileva metadata 30 %

Hylätty (0)

Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja / tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja suullisessa ilmaisussa on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille jokseenkin hyvin. Epäolennaista ainesta on vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää ja hallitsee keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta. Olemassa olevaa lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti. Pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä on esitetty runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.

Siirry alkuun