Skip to main content

Business Models and Marketing (5 cr)

Code: 3011665-3009

General information


Enrollment
01.06.2023 - 10.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2023 - 12.11.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Marianne Renvall
Groups
PLIITS21mar
PLIITS21mar
Course
3011665
No reservations found for realization 3011665-3009!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Liiketoimintamallien analysointi ja uuden liiketoiminnan innovointi.
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.
Markkinointiviestinnän tekeminen.

Kurssi alkaa ennakkohtehtävällä viikolla 35. Lähiopetus kerran viikossa 8 viikon ajan alkaen viikolla 37 (ei lähiopetusta syyslomaviikolla 42).

Kurssille otetaan 30 ensimmäistä ilmoittautunutta. Toteutuksia on kaksi. Jos et mahdu tälle toteutukselle, sinut siirretään toiseen toteutukseen. PLIITS21mar opiskelijoista muodostetaan kaksi samansuuruista ryhmää.

Objective

Having completed the course, the student is able to
- define the business models and operations of an enterprise
- define the role of marketing planning and leadership
- assess and utilize the immaterial and material resources in marketing

Content

- Methods of assessing the business models
- Disciplines of marketing management
- Marketing planning process
- Role of immaterial resources in marketing

Materials

Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
The St. Gallen Business Model Navigator
Opettajan materiaali.

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- itsenäistä tiedon omaksumista
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen, kirjareflektioin vertaisarviointi
- työelämälähtöiset yrityscaset ja ryhmätyöt ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen ryhmätöistä

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Kirjallisuuden ja teorian lukeminen itsenäisesti
Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi
Ryhmätöiden itsenäinen työstäminen ja esittely
8 lähiopetuskertaan osallistuminen

Evaluation methods and criteria

Kirjan lukeminen ja kirjareflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektioinnin kommentointi. Hyväksytty/Hylätty. Pakollinen mutta ei vaikutusta arvosanaan.
Liiketoimintamallien analysointi, innovointi ja esittely, 1-5, 25% arvosanasta
Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen, 1-5, 50%
Markkinointivideon tekeminen, 1-5, 25%.

Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätyössä vaikuttavat arvosanaan.

Failed (0)

Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.
Tuotokset sisältävät suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioitua tekstiä (plagiointi).

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
-osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-toimii osana ryhmää ryhmätöissä.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
-analysoi liiketoimintamalleja ja kehittää sen pohjalta uutta liiketoimintaa
-osaa käyttää markkinoinnin resursseja kustannustehokkaasti ja markkinoida asiakaslähtöisesti
-tuottaa brändin mukaista markkinointiviestintämateriaalia
-toimii hyvin ryhmässä ja osaa arvioida omaa työpanosta.

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosana hyväksytty (5), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti teoriaa ja tuo siihen uusia näkökulmia
-analysoi ja kehittää tavoitteellisesti ja innovatiivisesti liiketoimintamalleja
-osaa suunnitella ja johtaa markkinointia kustannustehokkaasti ja asiakaskeskeisesti
-tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia
-toimii kannustavasti ryhmässä ja jakaa omaa osaamista muille.

Further information

Its Learning

Go back to top of page