Siirry suoraan sisältöön

Liiketoimintamallit ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3011665-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.06.2023 - 10.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.09.2023 - 12.11.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Marianne Renvall
Ryhmät
PLIITS21mar
PLIITS21mar
Opintojakso
3011665

realization.id

30388

realization.code

3011665-3009

realization.startDate

04.09.2323

realization.endDate

12.11.2323

realization.enrollmentStart

01.06.2323

realization.enrollmentEnd

10.09.2323

realization.currentStatus

PUBLISHED

Opetuskieli

fi

realization.name

Liiketoimintamallit ja markkinointi

Sisältö

- liiketoimintamallin arviointimenetelmät
- markkinoinnin johtamisen osa-alueet
- markkinoinnin suunnitteluprosessi
- aineettomien resurssien merkitys markkinoinnissa

Lisätietoja opiskelijoille

Its Learning

Lisätiedot

Its Learning

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- hahmottaa yrityksen liiketoimintamallin ja toiminnan kokonaisuuden
- tuntee markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen roolin yrityksen toiminnassa
- osaa arvioida ja hyödyntää aineettomia ja aineellisia resursseja yrityksen markkinoinnissa

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kirjan lukeminen ja kirjareflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektioinnin kommentointi. Hyväksytty/Hylätty. Pakollinen mutta ei vaikutusta arvosanaan.
Liiketoimintamallien analysointi, innovointi ja esittely, 1-5, 25% arvosanasta
Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen, 1-5, 50%
Markkinointivideon tekeminen, 1-5, 25%.

Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätyössä vaikuttavat arvosanaan.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Arviointiasteikko

H-5

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Kirjallisuuden ja teorian lukeminen itsenäisesti
Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi
Ryhmätöiden itsenäinen työstäminen ja esittely
8 lähiopetuskertaan osallistuminen

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- itsenäistä tiedon omaksumista
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen, kirjareflektioin vertaisarviointi
- työelämälähtöiset yrityscaset ja ryhmätyöt ja niiden työstäminen ja esittelyt sekä vertaisarviointi
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen ryhmätöistä

Oppimateriaalit

Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
The St. Gallen Business Model Navigator
Opettajan materiaali.

realization.grade0Description

Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.
Tuotokset sisältävät suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioitua tekstiä (plagiointi).

realization.grade1Description

Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
-osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-toimii osana ryhmää ryhmätöissä.

realization.grade3Description

Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
-analysoi liiketoimintamalleja ja kehittää sen pohjalta uutta liiketoimintaa
-osaa käyttää markkinoinnin resursseja kustannustehokkaasti ja markkinoida asiakaslähtöisesti
-tuottaa brändin mukaista markkinointiviestintämateriaalia
-toimii hyvin ryhmässä ja osaa arvioida omaa työpanosta.

realization.grade5Description

Arvosana hyväksytty (5), opiskelija:
-palauttaa ajoissa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti teoriaa ja tuo siihen uusia näkökulmia
-analysoi ja kehittää tavoitteellisesti ja innovatiivisesti liiketoimintamalleja
-osaa suunnitella ja johtaa markkinointia kustannustehokkaasti ja asiakaskeskeisesti
-tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia
-toimii kannustavasti ryhmässä ja jakaa omaa osaamista muille.

Kansainvälisyys

Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.

Sisällön jaksotus

Liiketoimintamallien analysointi ja uuden liiketoiminnan innovointi.
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen.
Markkinointiviestinnän tekeminen.

Kurssi alkaa ennakkohtehtävällä viikolla 35. Lähiopetus kerran viikossa 8 viikon ajan alkaen viikolla 37 (ei lähiopetusta syyslomaviikolla 42).

Kurssille otetaan 30 ensimmäistä ilmoittautunutta. Toteutuksia on kaksi. Jos et mahdu tälle toteutukselle, sinut siirretään toiseen toteutukseen. PLIITS21mar opiskelijoista muodostetaan kaksi samansuuruista ryhmää.

realization.isTypeOther

boolean

realization.composite

boolean

Opintopistemäärä

5

realization.minCredits

5

realization.maxCredits

5

courseUnit.toTranslate

boolean

courseUnit.languageValidated

boolean

courseUnit.toContentValidation

boolean

courseUnit.contentValidated

boolean

courseUnit.externalId

3011665

courseUnit.type

COURSE_UNIT

courseUnit.state

ACTIVE

courseUnit.educationPay

boolean

courseUnit.minOptionalityCredits

5

courseUnit.maxOptionalityCredits

5

courseUnit.modifiedBy

22547

courseUnit.organization

peppi

courseUnit.thesisBelongs

boolean

Siirry alkuun