Library service design (5cr)
Code: 3071052-3001
General information
- Timing
- 03.09.2018 - 31.12.2018
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 30
- Degree programmes
- Master of Business Administration, Business Development
Unfortunately, no reservations were found for the realization Library service design 3071052-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
Selittää käyttäjäkeskeisen palvelusuunnittelun periaatteet ja .menetelmät
Kuvata palvelumuotoiluprojektin prosessin ja vaiheet
Hyödyntää palvelumuotoilun menetelmiä palvelujen kehittämisessä.
Objective
After completing the course, the students can
•describe the productisation process and apply it in their activities
•analyse and use service design methods
•explain the principles of user-centred operations and apply them in their activities
•promote library service marketing through their activities
Content
•the service design and productisation process
•service design methods
•user-centred design and development
•library service marketing
Location and time
Lähitapaamiset
5.11.2018 klo 9-16:00
27.11.2018 klo 9-16:00
Materials
Learning material is provided mainly in english. Most of the learning material can be find in e-form. Links to the learning material will be find in optima learning environment.
Teaching methods
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- oppimispäiväkirja
- ohjaajan antamat case-esimerkit
- pienryhmätehtävät
Lisäksi opiskelijat tekevät yksilötehtäviä, jotka pyritään liittämään kunkin opiskelijan omaan kontekstiin oppimisen käytännön ymmärryksen vahvistamiseksi ja konkretisoimiseksi.
Pedagogic approaches and sustainable development
Lähitapaamiset
Virtuaaliohjaus oppimisympäristö Optimassa
Opetus toteutetaan monimuoto-opetuksena. Monimuoto-opetuksessa vaihtelevat lähi-, verkko- ja etäjaksot. Oppijalla itsellään on merkittävä rooli erilaisten tehtävien tekemisessä ja niiden kautta oppimisessa.
Student workload
Weekly assignments related to the topic of the course
Project work
Evaluation methods and criteria
Activity in contact lessons
Weekly assignments
Project
Teacher's evaluation
self-evaluation
pair-evaluation
Qualifications
Basic business studies