Skip to main content

Library service design (5cr)

Code: 3071052-3001

General information


Timing
03.09.2018 - 31.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 30
Degree programmes
Master of Business Administration, Business Development
Teachers
Eija Koivisto
Riikka Kulmala
Teacher in charge
Riikka Kulmala
Course
3071052

Unfortunately, no reservations were found for the realization Library service design 3071052-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

Selittää käyttäjäkeskeisen palvelusuunnittelun periaatteet ja .menetelmät
Kuvata palvelumuotoiluprojektin prosessin ja vaiheet
Hyödyntää palvelumuotoilun menetelmiä palvelujen kehittämisessä.

Objective

After completing the course, the students can
•describe the productisation process and apply it in their activities
•analyse and use service design methods
•explain the principles of user-centred operations and apply them in their activities
•promote library service marketing through their activities

Content

•the service design and productisation process
•service design methods
•user-centred design and development
•library service marketing

Location and time

Lähitapaamiset
5.11.2018 klo 9-16:00
27.11.2018 klo 9-16:00

Materials

Learning material is provided mainly in english. Most of the learning material can be find in e-form. Links to the learning material will be find in optima learning environment.

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten

- oppimispäiväkirja
- ohjaajan antamat case-esimerkit
- pienryhmätehtävät

Lisäksi opiskelijat tekevät yksilötehtäviä, jotka pyritään liittämään kunkin opiskelijan omaan kontekstiin oppimisen käytännön ymmärryksen vahvistamiseksi ja konkretisoimiseksi.

Pedagogic approaches and sustainable development

Lähitapaamiset
Virtuaaliohjaus oppimisympäristö Optimassa
Opetus toteutetaan monimuoto-opetuksena. Monimuoto-opetuksessa vaihtelevat lähi-, verkko- ja etäjaksot. Oppijalla itsellään on merkittävä rooli erilaisten tehtävien tekemisessä ja niiden kautta oppimisessa.

Student workload

Weekly assignments related to the topic of the course
Project work

Evaluation methods and criteria

Activity in contact lessons
Weekly assignments
Project
Teacher's evaluation
self-evaluation
pair-evaluation

Qualifications

Basic business studies

Go back to top of page