Kirjastopalvelujen muotoilu (5op)
Toteutuksen tunnus: 3071052-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 03.09.2018 - 31.12.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 30
- Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), liiketoiminnan kehittäminen
Toteutukselle Kirjastopalvelujen muotoilu 3071052-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
Selittää käyttäjäkeskeisen palvelusuunnittelun periaatteet ja .menetelmät
Kuvata palvelumuotoiluprojektin prosessin ja vaiheet
Hyödyntää palvelumuotoilun menetelmiä palvelujen kehittämisessä.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
•kuvata tuotteistamisprosessin ja soveltaa sitä toiminnassaan
•analysoida ja käyttää palvelumuotoilun menetelmiä
•kertoa käyttäjälähtöisen toiminnan periaatteet ja käyttää niitä toiminnassaan
•toimia kirjastopalveluiden markkinointia edistävästi
Sisältö
•palvelujen kehittämis- ja tuotteistamisprosessi
•palvelumuotoilun menetelmät
•käyttäjälähtöinen suunnittelu ja kehittäminen
•kirjastopalvelujen markkinointi
Aika ja paikka
Lähitapaamiset
5.11.2018 klo 9-16:00
27.11.2018 klo 9-16:00
Oppimateriaalit
Oppimateriaali löytyy pääosin sähköisenä. Linkit oppimateriaaliin löytyy opintojakson Optima-työtilasta.
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- oppimispäiväkirja
- ohjaajan antamat case-esimerkit
- pienryhmätehtävät
Lisäksi opiskelijat tekevät yksilötehtäviä, jotka pyritään liittämään kunkin opiskelijan omaan kontekstiin oppimisen käytännön ymmärryksen vahvistamiseksi ja konkretisoimiseksi.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähitapaamiset
Virtuaaliohjaus oppimisympäristö Optimassa
Opetus toteutetaan monimuoto-opetuksena. Monimuoto-opetuksessa vaihtelevat lähi-, verkko- ja etäjaksot. Oppijalla itsellään on merkittävä rooli erilaisten tehtävien tekemisessä ja niiden kautta oppimisessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä jakautuu seuraavasti:
Ennakkotehtävä: 10 h
Lähitapaamiset: 16 h
Viikkotehtävät
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Lähituntiaktiivisuus
Viikkotehtävät
Projektityö
opettajan arviointi
itsearviointi
pariarviointi
Esitietovaatimukset
Liiketalouden perusteet