Skip to main content

Basics of Business (3 cr)

Code: TE00CL49-3004

General information


Enrollment
02.08.2023 - 06.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Automotive and Transportation Engineering
Teachers
Heidi Kurvinen
Groups
PAUTOS23B
PAUTOS23B
Course
TE00CL49
No reservations found for realization TE00CL49-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

-yrittäjyys ja yritystoiminnan aloittaminen
-yrityksen toimintaympäristö ja sidosryhmät
-yritysmuodot
-markkinoinnin keinot
-sopimukset

Objective

The student can describe the requirements for a successful business. The student can communicate goals of a business to various interest groups of a business. He/ She can use the basic terminology of business administration and explain the legal rules of conclusion of an agreement.

Content

Company Forms
Business environment
Marketing
Basics of Business Law

Materials

Lähituntien materiaalit, artikkelit, erilaiset uutiset, tutkimukset, nettilähteet ja muu mahdollinen materiaali.
Omat muistiinpanot.

Teaching methods

Oppiminen tapahtuu sovelletun ongelmalähtöisen oppimisen avulla, jossa teoreettinen osa sovelletaan käytäntöön erilaisten luentomateriaalien, uutisten, harjoitusten, case -aineistojen ja mahdollisesti toimeksiantojen avulla. Johtuen opetettavan aiheen luonteesta kurssilla on kuitenkin vähäisessä määrin lyhyitä luentoja. Kurssilla merkittävä osa opetuksesta tapahtuu kuitenkin keskustellen.Opintojakso voi sisältää projekteja tai yritystoimeksiantoja.

Exam schedules

Kurssilla ei ole tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opetuksessa sovelletaan innovaatiopedagogiikkaa, jota sovelletaan luentojen ja harjoitusten aikana, sekä tehtävänannoissa. Painopiste on keskeisestä teoreettisesta aineksesta johdetussa käytännönläheisessä toiminnassa.

Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä oppimistehtävien toteuttamisesta. Opintojakso perustuu yksilö- ja ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä.

Completion alternatives

-

Student workload

Harjoitukset, oppimistehtävät, ryhmätehtävät ja esitykset.

Pääosa tehtävänannoista toteutetaan suullisina toimeksiantoina luentojen ja teoreettisen aiheen yhteydessä, eikä niitä toisteta luennoitsijan toimesta. Suullisten tehtävänantojen tavoitteena on simuloida asiakkaiden antamia toimeksiantoja. Opintojakso voi sisältää projekteja tai yritystoimeksiantoja.

- Isenäinen tiedonhaku
- Ryhmätehtävät
- Yksilötehtävät

- Oppimisympäristönä Itslearning

1 op vastaa 27h opiskelijan työtä eli 3 op = 81h.

Evaluation methods and criteria

Kurssin läpäiseminen edellyttää:
- Kaikki tehtävät palautettu ohjeiden mukaisesti. Esitykset pidetty hyväksytysti.
- Osallistumista luennoille ja tuntityöskentelyyn / ryhmätyöskentelyyn.
- Jokaisen opiskelijan edellytetään osallistuvan aktiivisesti opetukseen. Oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.

Arvosana muodostuu:

Henkilökohtainen laaja harjoitustyö ja esitys (H-5)
Ryhmätehtävät ja suulliset esitykset (HYV / HYL)


Opiskelijalla ei ole mahdollisuutta korottaa kurssin lopullista arvosanaa tai yksittäisen suorituksen arvosanaa. Hylättyä arvosanaa ei voi uusia, vaan vaatii koko kurssin suorittamista uudelleen.

Minkäänlainen kopiointi ei ole sallittua ja aiheuttaa kurssin hylkäämisen sekä mahdollisesti muitakin seuraamuksia.

Failed (0)

Arvosana H 0:
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa. Esimerkiksi omaehtoinen tiedonhaku puuttuu tai vaadittua kirjallisuutta ei ole luettu tai vaadittuja työkaluja ja teorioita ei ole hyödynnetty tehtävissä tai osallistumattomuus vaadittuihin esityksiin tai tehtäviä puuttuu kokonaan tai ne on palautettu myöhässä.

Kaikkia oppimistehtäviä ei ole palautettu ja / tai ryhmätehtävien osalta mahdollinen ristiin- ja vertaisarviointi ei toteudu hyväksyttävästi.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosana T 1-2:
Opiskelija on osallistunut heikosti luennoille. Vastaavasti ryhmätyöskentelyyn osallistuminen on ollut heikkoa tai puutteellista. Opiskelijalla on vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla yritystoiminnan perusteita ja sen osa-alueita. Kaikki harjoitukset tehty ja työskentelyyn osallistuminen on arvioitavissa osallistumista vaativien tehtävien osalta. Ryhmätehtävien osalta mahdollinen ristiin- ja vertaisarviointi toteutuu hyväksyttävästi. Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu.

Aktiivisuus lähiopetuksessa ja muut tehtävät voivat vaikuttaa arvosanaan korottavasti.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosana H 3-4:
Opiskelija on osallistunut hyvin luennoilla käytävään keskusteluun ja kyennyt rakentamaan kurssilla käsiteltäviä aiheita oman aikaisemman tietotaitonsa sekä kurssilla aikaisemmin opittujen kokonaisuuksien päälle. Ryhmätöissä opiskelija on aktiivisesti osallistunut ryhmän työskentelyyn ja esityksiin. Aihepiirien käsittely on kypsää, rakentavaa ja kriittistä. Kaikki harjoitukset tehty ja työskentelyyn osallistuminen on arvioitavissa osallistumista vaativien tehtävien osalta. Ryhmätehtävien osalta mahdollinen ristiin- ja vertaisarviointi toteutuu hyväksyttävästi. Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu.

Aktiivisuus lähiopetuksessa ja muut tehtävät voivat vaikuttaa arvosanaan korottavasti

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosana K 5:
Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti yritystoiminnan eri osa-alueiden kytkeytymisen toisiinsa sekä analysoimaan kannattavan liiketoiminnan edellytyksiä. Luennoille osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla ja opiskelija on kyennyt ryhmätyössä muokkaamaan ryhmänsä tuotosta erinomaiseen suuntaan sekä yhteistyössä muiden kanssa tuomaan aitoa lisäarvoa esityksiin. Kaikki harjoitukset tehty ja työskentelyyn osallistuminen on arvioitavissa osallistumista vaativien tehtävien osalta. Ryhmätehtävien osalta mahdollinen ristiin- ja vertaisarviointi toteutuu hyväksyttävästi. Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu.

Further information

Viestiminen opettajalle Itslearning-alustan viestitoiminnon kautta.

Go back to top of page